Центральна стіна Ай-Петрі (III к.т.)

До головного кулуару масиву Ай-Петрі потрібно йти від галявини Хаста-Баш вгору по лівому висохлому руслу річки. Маршрут починається справа по ходу від головного кулуара і йде вліво вгору по широкій похилій полиці до початку гребеня. Обійшовши гребінь зліва, потрібно рухатися до великого древовидному ялівцю під стіною гребеня, звідки починається 60-метровий ключову ділянку всього маршруту. Гладку 8-метрову стіну до тріщини проходять лазіння, потім - по гаки на драбинках. Поворот вправо у внутрішній кут до нависає пробці. І, пройшовши 7-8 м, в кінці його можна організувати страховку.

Нависає пробка долається за допомогою драбинок, гаків і дерев'яних клинів. Далі 13-15 м потрібно йти прямо вгору по тріщині, що переходить у висохлого куща в щілину. Це дуже важку ділянку шляху.

Від куща потрібно підніматися вгору по щілині, потім по внутрішньому куті з виходом на похилу полку. Від неї до гребеня 5-8 м. Тут можна організувати страховку через велику сосну і відпочити на зручній площадці.

Подальший шлях проходить по легким скелях гребеня в напрямку вершинної вежі.

Наявні тут "жандарми" слід обійти з лівого боку. Страховка організується через сосни, а в окремих місцях - через виступи скель.

До головного кулуару   масиву Ай-Петрі   потрібно йти від   галявини Хаста-Баш   вгору по лівому висохлому руслу річки

Зубці Ай-Петрі

Вершинна вежа Ай-Петрі, якщо дивитися на неї збоку, має три уступу, званих плечима.

Від перемички між останнім "жандармом" гребеня і вершинної вежею слід рухатися прямо вгору по внутрішньому куті, потім по похилій полиці на I плече. Звідти траверсом вправо до східної стіни башти, а потім вгору по зруйнованому каміна до сосни на II плечі.

Потім шлях вгору вправо в напрямку зубців Ай-Петрі до полиці з кривою сосною, а від неї прямо вгору під нависає ділянку. Він долається лазіння з ретельної страховкою через льодові гаки. Це III плече вершини. З III плеча треба траверсувати вправо 5-6 м, а потім по внутрішньому куті виходити на вершину.

Загальна довжина маршруту 700 м. Сходження займає 8-10 годин. спуск з Ай-Петрі по туристської стежці.