Як я вчив англійську в Англії і їздив до Ірландії

Трохи порушу порядок оповідання, тим більше, що в Тауері і музеї Мадам Тюссо все напевно і так були, і перейду відразу до своєї поїздки в Дублін. Їздив я туди вже не на вихідні, а прямо в середині тижня. Так, довелося пропускати школу, але що робити, якщо я не встигав з'їздити всюди, куди ти бажав) Трохи порушу порядок оповідання, тим більше, що в Тауері і музеї Мадам Тюссо все напевно і так були, і перейду відразу до своєї поїздки в Дублін

28 БЕРЕЗНЯ. ЛОНДОН - Холихед

Отже, після Тауера у мене ще залишався час до автобуса на Дублін, і я вирішив сходити в школу, хоча б на останній урок, але тут раптом згадав, що забув паспорт. Як не крути, а англійську кордон без паспорта не перетнеш. Довелося повертатися додому, де Лінда, дізнавшись, що я їду, нагодувала мене позачергових Діннер :)

Мій автобус був о 19:00 від автовокзалу Victoria Coach Station. Близько шостої вечора я вийшов з дому, найближчий потяг був о 18:13. І тут я зрозумів, що цього МОЖЕ НЕ ВИСТАЧИТИ! Всю дорогу вважав хвилини, що залишилися. О 18:44 вискочив на станції Blackfriars, бігом в метро, ​​коли прийшов поїзд, було вже 18:46, а мені треба ще 5 зупинок їхати, плюс потім півкілометра пішки. Коли приїхав на вокзал Victoria Station, було 18:56. До вокзалу добіг хвилини за дві, задихався просто жахливо. Було напевно 59 хвилин, коли я вибіг до автобусів. Потрібного було ніяк не знайти, довелося питати у шофера, він вказав в кут, де і стояв мій. Ледве живий я вскочив у автобус, знайшов вільне місце поруч з одним ірландцем, музичним менеджером з Лимерика. Він виявився говірким, так що всю дорогу з ним періодично говорили про те, про се, в міру моїх знань, звичайно.

Перша частина маршруту - дорога з Лондона в порт Холихед, звідки відходять пороми в Ірландію.

29 БЕРЕЗНЯ. ІРЛАНДІЯ

Близько 2 години ночі приїхали в Холихед, ще близько години чекали навантаження, там щось було несправне на поромі, як потім пояснив капітан. Нарешті близько 4:30 вирушили.

Пором називався Ulysses, в честь героя однойменної книги письменника-ірландця Джеймса Джойса. Був побудований в 2000 році в Фінляндії і тільки в цьому місяці прибув до Ірландії для регулярних рейсів. На той момент вважався найбільшим у світі автомобільним поромом. Фото знайдено в мережі.

Пором величезний, машини заїжджають на купу палуб, наш автобус був на 5-й, а всього їх 11, включаючи верхні дві для пасажирів. На 9-й перебувають всі ресторани і диванчики, на 10-й каюти, на 11-й - відкрита палуба для прогулянок. Хоча, як ви думаєте, чи багато було бажаючих прогулятися по палубі порома, що пливе в березні, в страшний вітер, вночі, по Ірландському морю :)

1. На поромі. Квитки.

О сьомій ранку в'їхали в Ірландію. Оголосили, що все сандвічі, молоко та інші тваринні продукти следут спожити на місці, так як в Ірландію їх ввозити заборонено, щоб уникнути спалаху foot & mouth desease, т. Е. Ящура. В автобус увійшов ірландський immigration officer. Його вельми здивував мій естонський паспорт.

- А де віза? - запитав він.

- А вона мені не потрібна, - відповів я.

Потім офіцер запитав, навіщо я їду в Ірландію, чи не працювати чи нелегально? Я показав йому свій студентський квиток. Нарешті він дістав список країн, з ким у Ірландії безвізовий режим, знайшов в ньому Естонію і заспокоївся. Так я в'їхав в Ірландію.

У Дубліні я насамперед пішов шукати, де купити карту. Магазинів було багато, але проблема ускладнювалася тим, що у мене не було ірландських фунтів, а картки більшість не приймали. Нарешті я знайшов сувенірний магазин на Уестморленд стріт і купив там таку ж карту, яку привіз з Единбурга. Знайшов на ній рекомендований маршрут і пішов за ним. Почав c Дублінського замку, що складається з старовинної круглої вежі і примикає до нього більш сучасного палацу. Однак вхід туди був платний, а сам замок не здався мені дуже цікавим, так що я в нього не пішов.

Потім пройшов повз Christchurch Cathedral до St. Patrick Cathedral. Звідти пройшов через парк в сторону урядової резиденції і Trinity College. Далі вийшов на набережну і пройшов уздовж річки до Four Courts, величної будівлі з характерним зеленим куполом. Вітер в Дубліні був просто жахливий. Кілька разів збирався дощ, але швидко переставав, і знову виходило сонце.

2. Дублінський замок. Церква Крайстчерч. Собор Св. Патріка. Парк Stephen's Green

Собор Крайстчерч. вікіпедія

Найвідоміша пам'ятка Дубліна - собор Св. Патріка, покровителя всіх ірландців. Побудований в 1220-1254 роках на місці, де християни збиралися ще в V столітті. Що цікаво, обидва головні собори, і Крайстчерч, і Св. Патріка, належать ірландському відділенню англіканської церкви. Як стверджувала карта, в Дубліні немає жодної римсько-католицької церкви, хоча все ірландці - католики! Несправедливо - але право власності важливіше! Листівка.

Президентський палац. Погризені куля;) біля входу в Трініті-коледж. Four Courts і Митниця

Про архітектурну домінанту Дубліна - будівля Four Courts - хотілося б розповісти окремо. Його масивна ротонда з зеленим дахом видно в центрі Дубліна майже звідусіль. Назва Four Courts ( «Чотири суду») - походить від того, що там розміщувалися чотири вищих судових установи Ірландії, тоді ще була частиною Британської Імперії.

Будівництво будинку почалося в 1776 році під руководста архітектора Томаса Кулі, який, однак, через вісім років помер. Для продовження будівництва був запрошений інший архітектор, володар непристойною прізвища - Джеймс, вибачте, Гандон;) Їй богу, не брешу - James Gandon. Саме він і став вважатися автором цього шедевра дублінського класицизму.

У будівлі виявилася складна доля. Як відомо, Ірландія довгий час перебувала в складі Британської Імперії на положенні жорстоко пригнобленої колонії. Були там і геноциди, і депортації, і захоплення земель британськими колоністами, і придушення католицької релігії, був навіть свій. Ірландці кілька разів повставали, але британці кожен раз жорстоко придушували всі виступи. Чергова спроба повстання була приурочена до Першої Світової війни, коли британська армія була зайнята боями з німцями. Однак т.зв. в 1916 році знову зазнало поразки - повсталі були розбиті, а їх керівники страчені. Під час боїв у Дубліні будівлю «Чотирьох судів» було зайнято повстанцями і постраждало, піддавшись обстрілу британської артилерії. Фото з Вікіпедії.

У 1919-1921 за Великоднім повстанням послідувала. І на цей раз британцям довелося піти на поступки - вони погодилися надати Ірландії незалежність, але тільки за умови, що вона залишиться в складі Імперії в якості домініону, приблизно як тодішня Канада. Через це питання перемогли прихильники незалежності розділилися на тих, хто готовий був задовольнитися статусом домініону і тих, хто хотів повної незалежності. В результаті в 1922 році в країні почалася. І ось під час битви за Дублін бойовики Ірландської Республіканської Армії (та сама ІРА) захопили будівлю «Чотирьох судів», влаштувавши там свій опорний пункт.

Урядові війська Ірландії під керівництвом Майкла Коллінза, яких підтримувала Британія, пішли на штурм, обстрілюючи засіли бойовиків з гармат. Будівля загорілося, а потім в його західному крилі послідував могутній вибух, який знищив знаходився там Національний архів Ірландії, в якому зберігалися документи за тисячу років. Судячи з усього, вибухнули складені там боєприпаси.

У 1932 році будівлю «Чотирьох судів» відбудували заново. Ось тільки внутрішні інтер'єри були втрачені - їх креслення зберігалися в тому самому архіві, що згорів в результаті вибуху.

А неподалік від Four Courts в Дубліні можна побачити ще одну монументальну споруду в схожому стилі і з ротондою такого ж зеленого кольору, тільки трохи менше. Це історична будівля Митниці. Фото - Вікіпедія.

Споруду Митниці почали тоді ж, коли будували і «Чотири суду», т. Е. В кінці XVIII століття. Навіть архітектори були ті ж - сначал Томас Кулі, а потім, після його смерті, все той же Джеймс, вибачте, ну, нехай буде Гендон;) Причому там уже під час будівництва виникали питання, навіщо будувати будинок митниці так близько до центру міста, адже кораблі з вантажем навряд чи будуть заходити так високо вгору по річці. Втім, ініціатори будівництва цих аргументів не почули, мабуть, їм просто хотілося побудувати за рахунок скарбниці ще один шедевр ближче до центру. А порт через якийсь час і правда перенесли ближче до моря, тому митниця з побудованого будинку з'їхала і там розмістилася штаб-квартира самоврядування Ірландії.

Далі будівля Митниці в точності повторило долю Чотирьох судів - в 1921 році в ході Війни за незалежність його спалила Ірландська Республіканська Армія, причому спалила конкретно - так що навіть впав центральний купол, а в самій будівлі точно так же загинуло безліч історичних документів.

І так само, як і будівлю «Чотирьох судів», нинішня Митниця - це, фактично, теж новодел, відновлений в 1930-х роках. Зараз там розміщується Міністерство навколишнього середовища.

Як там було в «Залягти на дно в Брюгге» - «Я виріс в Дубліні, мені подобається Дублін» :)

Мене ж після Единбурга ірландська столиця якось не вразила. Яскраво вираженого историчес центру з пішохідною зоною там немає, хіба що таким можна вважати забитий народом перехрестя набережній і вулиць Коннеллі і Уестморленд. Ось цей самий, що зображений на листівці.

Всі покажчики на вулицях на двох мовах, ірландському та англійською. Хоча ірландський тут практично як латинь, т. Е. На нього ніхто не говорить.

Залишок дня я провів, сидячи на автовокзалі і читаючи знайдену там газету. Незабаром у гейта, куди повинен був прийти мій автобус, став збиратися народ, і я пішов туди.

30 БЕРЕЗНЯ

Північ зустрів на поромі, читаючи взяту у господарів книжку Джона Грішема The Partner. Ще близько години проспав. Зворотна дорога була жахливо стомлюючої. Близько 8:30 нарешті в'їхали в Лондон. Побачивши, що ми їдемо через район Cricklewood, я здогадався вийти з автобуса, щоб потім не довелося тягнутися назад додому через все місто. Я припускав, що однойменна ж / д станція повинна бути неподалік, і не помилився.

Поспавши після повернення з Дубліна кілька годин, я поїхав в школу. Що цікаво, як і після повернення з Шотландії, спати не хотілося. Отримав у директора диплом про закінчення школи. Виявилося, що македонець Рісто потрапив в одну групу зі мною, і вони всі разом з Джоном і з усією групою пішли в паб. Покликали і мене. Виявилося, це просто форма уроку. Однак уроку не вийшло, оскільки в пабі було занадто шумно.

Традиційного п'ятничного вечері сьогодні немає, господарі кудись поїхали, натомість Ліза - старша дочка - привела натовп якихось хлопців, і з третього поверху допізна лунали п'яні крики.

ПОПЕРЕДНЯ ЧАСТИНА ПОЧАТОК А ви коли-небудь спізнювалися на літак?

Всі частини розповіді -

1. Як я вчив англійську в Англії і жив в англійській сім'ї

2. Як я вчив англійську в Англії і ходив по англійським музеям

3. Як я вчив англійську в Англії і їздив до Шотландії

4. Як я вчив англійську в Англії і їздив в Уельс

5. Як я вчив англійську в Англії і їздив до Ірландії

6. Як я вчив англійську в Англії і запізнився на літак

А де віза?
Потім офіцер запитав, навіщо я їду в Ірландію, чи не працювати чи нелегально?