У Греції з Києва на машині

підготовка

Ми з друзями запланували цю поїздку ще взимку. Визначившись з датою поїздки, ми почали підбирати собі житло на півострові Ситонія - наймальовничішому з трьох півостровів на Халкідікі. Наша компанія складається з трьох сімей - 6 дорослих та 3 дітей, дівчатка 10-12 років, тому ми підшукували собі будинок з трьома спальнями і однією дитячою кімнатою. Тижнів зо два вибирали серед різних варіантів і в березні вибрали і оплатили оренду будинку біля містечка Тороні на узбережжі Аретес Біч в період з 04.08.2017 по 12.08.2017. Загальна ціна оренди для трьох сімей на 8 ночей склала 1735 USD.

У червні почали планувати маршрут, шукати статті на цю тему в інтернеті і виявили, що інформації зовсім небагато. Раніше ми кілька разів каталися по Європі на машині, об'їздили більше десятка країн, але маршрут в Грецію прокладали вперше. Хотілося детальніше дізнатися про стан доріг і нюанси проходження кордонів в умовах безвізового режиму. Так як Румунія і Болгарія, через які пролягав маршрут, не є країнами шенгену і прикордонний контроль там присутній, нас трохи насторожували можливі затримки при перетині кордонів.

План був такий - виїхати з Києва двома сім'ями на двох машинах через Румунію і Болгарію, а по дорозі в аеропорту Софії до нас має приєднатися ще одна сім'я - наші італійські друзі, які прилітали з Мілана.

Українську частину маршруту ми проклали через Одеську область по трасі Одеса - Рені. Нікому не раджу цю дорогу. Траса знаходиться в жахливому стані, плавуни на асфальті до півметра у висоту і такі ж ями, так що їхати доводилося дуже повільно. Від Одеси до кордону - 4 години в режимі автослалому. (Якщо їхати з Києва, дорога через Чернівці краще, але при цьому потрібно врахувати наявність черги на кордоні. З боку Одеси черзі немає, але потрібно додатково проїжджати молдавський КПП).

Довжина маршруту з Києва на Ситонія склала трохи більше 1800 км. Ми вирішили їхати з однією ночівлею. У перший день ми запланували проїхати більшу частину маршруту до містечка Петревене в Болгарії (не доїжджаючи 100 км до Софії). Відстань від Києва до Петревене по нашому маршруту склало около1300 км. Оскільки раніше ми вже кілька разів їздили на великі відстані по Європі, тривале перебування за кермом нас не сильно лякало. Але при плануванні маршруту ми не врахували стан доріг в Одеській області, обмеження швидкості в Румунії і час на проходження кордонів. У підсумку їхати за кермом в перший день довелося майже 20 годин !!!

У Петревене ми заздалегідь через Букинг забронювали два напівлюкси в гостьовому будинку «Міша». Дуже не поганий бюджетний готельчик з затишній територією і басейном, в якому приємно відпочити після тривалої поїздки. Ціна за один двокімнатний напівлюкс склала 30 євро.

В дорогу…

Отже, вночь з 2 на 3 серпня в 01.00 ми на двох машинах (Ніссан Кашкай і Мітсубісі Лансер) виїхали з Києва в напрямку Одеси і на світанку згорнули на трасу Одеса - Рені. Особливість цієї траси в тому, що вона частково проходить по території Молдови (невеликий відрізок по Молдові, близько 20 хвилин їзди в районі населеного пункту Паланка). Перед в'їздом на Молдавську територію прикордонник перераховує пасажирів і видає талон, а при виїзді його забирають. Процедура п'ятисекундна. Потім знову по українській території через Сарату, Татарбунари, повз Ізмаїла на Рені. В Рені ми під зав'язку заправилися бензином і газом і близько 11.00 під'їхали до кордону.

В'їзд в Румунію

В'їхати на територію Румунії з Одеської області можна тільки через територію Молдови. На пропускному пункті Джурджулешти українські митники оглядають автомобіль, багажник, номер кузова і двигуна. Перевіряють закордонного паспорта, техпаспорт на автомобіль і свідоцтво про народження дитини. Потім тут же молдавські митники знову поверхнево доглядають салон автомобіля і багажник (відкрив-закрив). Після цього водієві потрібно пройтися з документами по декільком віконець, де потрібно пред'явити закордонний паспорт, грінкарту (міжнародну страховку авто), техпаспорт і права. Оскільки ми перший раз перетинали кордон з біометричними закордонними паспортами щодо безвізового режиму, ми також приготували роздруківку про підтвердження бронювання готелю, довідку з банку про наявність коштів на рахунку і особисті страховки, але все це не було потрібно ні тут, ні в подальшому. Вся процедура зайняла близько 25 хвилин, черги не було взагалі. При в'їзді потрібно купити мінімум тижневу віньєтку для проїзду по території Молдови вартістю 5 євро !!!, хоча шлях по території Молдови займає всього близько 5 хвилин. Потім ми під'їхали до Молдавсько-Румунської кордоні, де молдавський митник перевірив наявність у нас віньєтки і поставив в паспорти штамп про виїзд. Молдавсько-Румунський КПП пройшли хвилин за 20. Тут же купили румунську тижневу віньєтку за 3 євро і в'їхали на територію Румунії. Взагалі в кожній країні перед покупкою віньєтки потрібно прораховувати час перебування і залежно від цього купувати тижневу або місячну віньєтку. Якщо їхати транзитом по Румунії туди і назад, то дешевше купити два рази тижневу віньєтку ніж один раз на місяць. Дорога по території Румунії не погана, але проходить через селища і міста, тому швидко їхати не виходило. Пару раз на дорозі бачили поліцію, але нас не зупиняли.

На заправках розраховуватися краще за Румунські леї, оскільки при розрахунку в євро ці бариги завищують курс в півтора рази. Коли я заправлявся газом за ціною 2.29 леї за літр, заправив майже 40 літрів на 90 лей, що в конвертації становить близько 20 євро. Але коли я сказав, що розраховуватися буду в євро, рахунок виставили 30 євро !!! При цьому розрахуватися карткою не завжди вийде, оскільки касир з хитрою посмішкою вибачиться і скаже, що термінал нібито не працює і приймають вони тільки готівку. Так що для розрахунку в Румунії рекомендую купити необхідну суму в леях.

Маршрут по Румунії здався нам нудним і нецікавим. Дорога вела нас через одноманітні населені пункти і в цій частині країни румунського колориту ми не відчули. Наш шлях пролягав через Бухарест і проклали ми його не по окружній, а через центр міста, оскільки раніше на форумах автомандрівників дізналися, що окружна Бухареста завжди дуже завантажена фурами і можна застрягти в пробці на кілька годин. У підсумку ми зрозуміли, що вчинили правильно, так як весь Бухарест ми проїхали хвилин за 20-25 без єдиної пробки. З Бухареста ми виїхали близько 17.00 і втома вже давала про себе знати, швидше за хотілося доїхати до моста через Дунай «Джурджу - Русе» (Румунсько-Болгарська межа) і в'їхати на територію Болгарії.

Болгарія

Близько 18.00 ми під'їхали до КПП перед мостом, де оплатили 6 Євро за в'їзд на міст і рушили через Дунай в сторону Болгарії. (На зворотній дорозі в'їзд на міст з боку Болгарії нам обійшовся вже 2 Євро).

Після перетину мосту нас чекав Болгарський КПП, на якому прикордонники вибірково зупиняли машини. Ми проїхали без зупинок і оглядів.

У районі моста з Румунською і з Болгарської сторони стоять кіоски з продажу віньєток і при в'їзді в Болгарію ми купили тижневу віньєтку за 9 євро. Купуючи віньєтку тут, через грабіжницького курсу валют при розрахунку в євро, ви переплатите як мінімум 1 євро на тижневої віньєтці. Але можна проїхати трохи далі і купити віньєтку на найближчій заправці. (На зворотній дорозі ми так і зробили, тижнева віньєтка на заправці нам обійшлася вже 8 євро).

Їхати по Болгарії було интерессно. Гірські пейзажі і відчуття близькості до заповітного готелю додавали оптимізму. Близько 20.30 ми приїхали в містечко Петревене і зачекінілісь в заброньованому раніше гостьовому будинку «Міша».

Смачна вечеря з холодним пивом став довгоочікуваною кульмінацією цього нескінченного дня.

Ранок наступного дня почалося з водних процедур в басейні.

Поснідавши, ми неквапливо виїхали в сторону Софії, де о 13.00 в аеропорту нам потрібно було зустріти наших італійських друзів. Решта 100 кілометрів до Софії ми їхали по відмінною дорозі і милувалися чудовими гірськими пейзажами.

Зустрівши в аеропорту наших друзів ми вже в повному складі виїхали в сторону Греції. До Ситонії залишалося 450 км ...

Перед кордоном ми вирішили заправитися під зав'язку, так як ціна палива в Болгарії трохи дешевше грецької і до того ж у нас залишалося трохи Болгарських левів, які потрібно було витратити. Навігатор привів нас до кордону з Грецією в районі Болгарської села Кулата.

Греція

На грецькому КПП нас зупинили прикордонники і зібравши наші паспорти і техпаспорт на авто сказали припаркувати машини і почекати. При цьому всі інші машини, пред'явивши документи, без затримок проїжджали повз нас. Спочатку ми насторожилися, але потім побачили, що зупиняють всі машини окрім грецької та болгарської реєстрації. До нас на парковку приєдналися дві машини з німецької та італійської реєстрацією. Швидше за все у Греков і Болгар спрощена процедура перетину кордону, а всі інші підлягають перевірці. Почекавши близько 10 хвилин нам винесли наші документи і ми заїхали в Грецію.

Віньєток в Греції немає, але зате є платні ділянки доріг і відразу після перетину кордону нас чекав пункт оплати, де ми заплатили 2,40 євро.

Далі дорога була легкою і веселою. Проїхавши по окружній салоннік, ми згорнули на Халкідікі і потім по навігатору на Ситонія в самий кінець півострова, де біля містечка Тороні нас чекав орендований нами будиночок в грецькому стилі. Господар будинку по імені Евріпідіс радо нас зустрів, передав ключі і провів екскурсію по будинку. Півгодини на розвантаження речей і провіанту і ми вже купаємося в прозорій воді Егейського моря.

Втомлені, але задоволені здійсненої витівкою, ми засіли в таверні на березі моря під заспокійливі мотиви грецької музики.

Відпочинок на Ситонії

Ситония - дуже красиве, мальовниче місце для відпочинку з безліччю різних пляжів і бухт. Усе узбережжя півострова можна об'їхати за дві години, але що б зазнати всі красиві місця на узбережжі не вистачить і місяця. До більшості з них просто немає доріг, а дістатися можна тільки по стежках або підпливти з боку моря. При бажанні можна знайти обладнаний пляж, де крім Вас не буде нікого. Практично в кожному містечку можна орендувати катер, місткістю до 5 чоловік. Ціна 120 євро в день + паливо або 80 євро за півдня + паливо. При цьому Вам проведуть десятихвилинний інструктаж по управлінню катером і вперед у вільне плавання. Орендувавши катер можна зазнати частина узбережжя, що не доступного з боку суші і приємно відпочити.

Взагалі Ситония самий зелений з трьох півостровів на Халкідікі. Різні породи хвойних дерев, що звисають з обривів над прозорим морем - рай для любителів фотосесій. Не знаю чому, але тут немає таких розваг для туристів, як катання на бананах, парашутах і т.п. Як на мене так і слава Богу. Так само тут практично немає великих готельних комплексів і високих будівель, а навпаки - більше кемпінгів і мальовничих місць, які облюбували любителі наметового дозвілля. Під час відпочинку створюється враження, що ти десь дуже далеко від цивілізації, а природа просто заворожує.

Любителям підводного плавання тут теж дуже сподобається. Звичайно підводна флора і фауна не така різноманітна, як в Єгипті, але зате можна зайнятися підводним полюванням. Ми за відпочинок підстрелили двох восьминогів і одного кальмара (рибу не рахували), яких із задоволенням приготували на вечерю.

Під час відпочинку ми об'їхали все узбережжя Ситонії і побували на кількох мальовничих пляжах. Але за короткий термін нашого перебування просто не реально було побачити всю красу тутешніх місць. Дуже хочеться приїхати сюди ще раз і більше досліджувати східне узбережжя півострова, починаючи від Красивенная бухт Каріді в районі селища Вурвуру і далі на південь Ситонії.

Орендований будинок (Мезонети)

Ми проживали в двоповерховому будиночку в грецькому стилі, який підшукали собі і забронювали ще за півроку до відпочинку, відразу перерахувавши 100% оплати. (Якщо є можливість, завжди краще бронювати житло заздалегідь, так як більша ймовірність вибрати найбільш підходящий варіант. Уже в квітні більшість класних варіантів, які ми до цього дивилися на сайті, були зайняті).

Мезонети в Греції називають 2-3 поверхові будиночки, побудовані за схемою таунхаусів і призначені для проживання кількох сімей. Планування нашого будинку спочатку здалася нам трохи незвичайною - вхід і відкрита тераса розташована на другому поверсі, куди з дворика ведуть сходи. Тут же зал з каміном, кухня і туалет. А на перший поверх ведуть внутрішні сходи, де знаходяться 3 спальні, дитяча кімната з 3 ліжками і туалет з душем. Потім ми зрозуміли, що завдяки такому плануванні греки зберігають прохолоду в спальних приміщеннях. Від будинку до пляжу менше 100 метрів, де розташовані парасольки з шезлонгами і кріслами, закріплені за кожним будиночком. Тут же знаходиться таверна з баром. Сам пляж дуже мальовничий і малолюдний, довжиною близько 300 метрів, з обох боків відокремлений виступаючими в море мисами. Загалом, для нашої дружної компанії таке житло було найкращим варіантом при досить демократичною для серпня орендній платі.

Про ціни в супермаркетах і тавернах

Якщо ви захочете посидіти ввечері в якому ні будь ресторанчику (тут називають тавернами), то врахуйте, що порції в Греції не маленькі, а блюдо на одну людину вам обійдеться 5-12 Євро. Що б посидіти в таверні з вином і спробувати різні страви, чек на нашу сім'ю з двох дорослих і одну дитину обходився 30-50 Євро залежно від замовлення. Ціни в усіх тавернах на Ситонії приблизно однакові, асортимент схожий, але готують всюди по-різному.

При закупівлі продуктів в магазинах потрібно врахувати, що в маленьких супермаркетах ціни можуть відрізнятися дуже сильно. Зустрічалися нам і знахабнілі господарі придорожніх маркетів, які на пиві робили накрутку до 500% !!! А взагалі краще знайти великий супермаркет з великим асортиментом, тоді і ціни будуть адекватні. З нашого досвіду - найкраще скупитися основними продуктами на початку півострова в містечку Никити, де на трасі розташований супермаркет «Lidl» - поширена європейська мережа з адекватними цінами.

Ціни на деякі продукти: пиво в банках 0,5 від 60 центів, молоко 1 літр - 1.20, масло вершкове - 2.50, масло оливкове від 4.50 за літр, м'ясо яловичина від 7 євро за кіло, вино від 3 євро за пляшку, всякі нарізки і сосиски в упаковках від 2.50 євро за упаковку.

Загалом, відпочинок наш вийшов дуже насиченим, веселим і пізнавальним. Так як всі учасники нашої компанії раніше досить скуштували всі принади олінклюзівних курортів, нам хотілося урізноманітнити свій літній відпочинок і випробувати нові відчуття. Півострів Ситонія відмінно підійшов для нашої подорожі, тим більше в цьому напрямку ми ще не їздили. До того ж ми змогли скласти уявлення ще про двох країнах - Румунії та Болгарії.

Додому, пора додому ...

Зворотна дорога пролягала через Софію, де ми зупинилися в центрі міста в раніше заброньованому готелі Best Western Hotel. Ціна за тримісний напівлюкс при бронюванні через Букинг склала 82 Євро. У наші плани входило трохи прогулятися по місту і влаштувати прощальну вечерю з нашими італійськими друзями. (До речі, якщо захочете посидіти в ресторані в Софії, столик треба бронювати заздалегідь, особливо на вихідних. Ми, не знаючи цього, обійшли кілька ресторанів в центрі, витратили години півтори, що б знайти вільний столик). Розташувавшись в затишному дворику болгарського ресторанчика, ми довго обговорювали і ділилися враженнями від проведеного спільного відпочинку, але всім було трохи сумно від майбутнього прощання.

Вранці наступного дня, зі сльозами на очах, дівчата стояли обнявшись і довго не хотіли розлучатися. Джакомо, Наталя і Франческа залишалися в Софії чекати свій рейс на Мілан, а нас чекали 900 км дороги на Україну до славного міста Чернівці, де був заброньований черговий транзитний готель по дорозі додому ...

бюджет поїздки

Оскількі значний частина вопросам в личку пов'язана з бюджетом поїздкі и тім, як можна его здешевіті, решил доповніті статтю примерно кошторис. Отже, докладно: при плануванні подорожі на Сітонія на особістом автомобілі нужно врахуваті, что відстань з Києва на Сітонія 1800 км, відповідно в обідві Сторони 3600 км плюс 400 км наїзд по Сітонії, так что Загальний кілометраж около 4000 км. Примерно половину маршруту Ві проїдете на Українському паливі за Українськими ценам за умови, что заправити паливом під зав'язка перед виїздом з України. Другу половину маршруту Ві будете їхати на європейському паливі. Європейську Ціну паливо множте в Середньому на 1,5 від української ціни. В Україні обов'язково нужно купити міжнародну страховку авто "грінкарті" (Ціну можна уточніті в страховій залежних від терміну перебування). Купівля віньєток, платний проїзд через міст "Джурджу-Русе" і оплата доріг в Греції обійдеться около 35 Євро. Переночувати в пристойному готелі в Болгарії або Румунії, якщо це не туристична зона, можна приблизно за 30 Євро + вечеря і сніданок. При цьому потрібно врахувати, що в туристичній зоні, наприклад в Софії, ціна ночівлі приблизно в 2 рази дорожче (Що б не напружуватися в дорозі і приїхати на місце відпочинку в середині дня, рекомендую їхати з двома ночівлями). У серпні житло на Ситонії поруч з пляжем для 2 дорослих та 1 дитину від 60 Євро / добу за студію без кухні. Для бажаючих здешевити вартість проживання є варіант знайти житло по приїзду самостійно без послуг сайтів з бронювання, які беруть комісію близько 15 відсотків від суми оренди. Але в такому випадку потрібно планувати приїзд на місце в першій половині дня і після тривалої поїздки ще витратити певний час на пошук відповідного житла. В принципі, в прибережних селищах знаходиться безліч міні готелів різної цінової категорії, але шукати житло після тривалої поїздки, як на мене, справа досить нервове. Але вибирати Вам. Якщо вечеряти в тавернах, середній чек на сім'ю з 2 дорослих та 1 дитину - 35 Євро. Ціни в магазинах описані вище. При грамотному плануванні поїздки і підборі комфортного місця проживання на Ситонії протягом 10 днів для сім'ї з 2 дорослих та 1 дитину, а так само витрати на дорогу і транзитну ночівлю, рекомендую визначити бюджет близько 1300 Євро. У будь-якому випадку ціна може збільшитися або зменшитися залежно від Ваших індивідуальних переваг. Особисто ми бачили багато європейців, які приїжджали компаніями на декількох машинах і жили в наметах безпосередньо біля моря в дуже красивих і малолюдних місцях. Так що любителям наметового відпочинку можна чудово відпочити в якомусь райському куточку на Ситонії з досить скромним бюджетом.

PS Для планування поїздки, також рекомендую почитати звіт автомандрівників з Харкова, тут теж багато корисної інформації про Ситонія http://www.opel-club.com.ua/forum/topic/275278-gretciya-na-avto-halkidiki-sarti- iyun 2016 /