Ну, як з'їздили в Литву: більше 2 000 євро за поїздку, дощі на Балтиці і привітні місцеві жителі

Наші сьогоднішні герої розповіли, як їх підставили з машиною, як погода зіпсувала відпочинок на морі і що таке номер люкс з міні-кухнею в європейському готелі. Але навіть коли все йде не за планом, можна чудово відпочити!

ДО ПОЇЗДКИ

Вероніка, Борис і маленький Ігор в такому складі їдуть в подорож вперше, причому відправляються не одні - беруть собі в компанію сестру глави сімейства зі старшим сином.

- Кудись далеко їхати поки страшно, - каже Вероніка, - тому що дитина ще маленький і кардинальна зміна клімату може на ньому позначитися не кращим чином. Для початку спробуємо з'їздити все разом в Литву.

Плани на поїздку

Для поїздки наші герої вирішили орендувати автомобіль - з маленькою дитиною подорожувати складно, а машина в якійсь мірі все спрощує: можна робити скільки завгодно зупинок і взяти з собою всі необхідні речі.

- В Литву ми їдемо через Вільнюс, де плануємо зупинитися на три дні, - розповідає Борис. - Наша бабуся жила там довгий час, і ми з сестрою в дитинстві часто їздили до неї на літні канікули. Думаємо зараз погуляти по тих місцях, повспоминать минуле. Та й дідусь похований у Вільнюсі - хочемо відвідати його могилу на кладовищі.

Далі компанія відправляється в Швентойі - маленький туристичне містечко і колишній рибальське селище, розташований недалеко від кордону з Латвією. У містечку мандрівники планують жити в туристичному будиночку, заброньованому заздалегідь. «Там є всі зручності, необхідні меблі і техніка, так що свій побут ми будемо організовувати самі». Самостійно герої хочуть їздити і на екскурсії: думають побувати в Паланзі, Клайпеді, на Куршській косі. «На зворотному шляху - по дорозі додому - зупиняємося на один день в Каунасі».

Непередбачені обставини

Планувати поїздку Борис почав в лютому - бронювати готелі, продумувати маршрут, вибирати пам'ятки, які хотілося б відвідати. Одночасно з цим він став вивчати і питання оренди автомобіля. Найбільш підходящим варіантом герою здалася машина Volkswagen Caddy Life - просторий салон, місткий багажник, зручний отвір для завантаження речей. В кінці травня Борис уже поїхав в одну з фірм прокату, уклав договір і вніс заставу в розмірі 100 у.о.

- Договір був укладений з 29 червня - в цей день мені потрібно було просто приїхати і забрати машину, - розповідає Борис. - Я приїхав. На мене там подивилися і, якщо перебільшувати, запитали: «А ви чого, власне, приїхали? Машини вашої немає, вона в Росії », - мовляв, ми вирішили машину здати, щоб вона не простоювала, а людина нас підводить. Запропонували мені взяти взамін седан. Я їм кажу, що такий варіант не підходить - мені потрібна велика машина. Вони пропонують іншу машину - ще один седан. Я їм ще раз пояснюю, що такий варіант я навіть не розглядаю. Після цього вони мені поклялися, що завтра, а може бути, навіть сьогодні машина буде: «Ми вам зателефонуємо або напишемо смс - не переживайте».

Варто зауважити, що Volkswagen Caddy, який вибрав Борис, не надто широко представлений в прокаті - в Мінську таких можна знайти буквально кілька штук. І взагалі, за спостереженнями нашого героя, в Білорусі взяти в оренду маленьку машину легко, середню - дорого, а велику (на кшталт мінівена) - дорого і проблематично.

- У подібних ситуаціях я надаватися не люблю, тому почав шукати альтернативу, - продовжує Борис. - Знайшов ще один непоганий варіант для нашої подорожі - Fiat Doblo. Подзвонив в фірму, яка пропонує цей автомобіль в оренду, уточнив, чи є машина в наявності, - відповіли «так». 29-е число ми доживаємо в очікуванні, але, природно, ні дзвінка, ні смски від моїх недбайливих партнерів не надходить. 30-го вранці починаю діяти: дзвоню в другу фірму, уточнюю наявність Fiat Doblo ще раз. Вони цікавляться, коли я хочу забрати автомобіль. Дізнавшись, що сьогодні або завтра, кажуть «хвилиночку», потім передзвонюють через годину і кажуть, що машина зайнята. Пропонують альтернативу - машину, яка є меншою ніж тієї, що вибрав я. Але, так як часу до від'їзду залишалося зовсім мало, погоджуюся. Приїжджаю на місце зустрічі, приганяють мені машину з багажником як в хетчбек - не влаштовує. Пропонують знову седан, але не відому мені раніше марку - Datsun OnDo. Кажуть, це як Nissan, тільки російського складання. Ну, думаю, від долі не втечеш - погодився. До того ж за вартістю вона виходила дешевше, ніж та машина, яку я вибрав спочатку.

Згідно з угодою, сам Борис не має права втручатися в роботу автомобіля. Якщо раптом щось ламається, він зобов'язаний зателефонувати у фірму, де орендував машину, а там вже будуть приймати рішення - або дозволять загнати її на сервіс, або приїдуть самі і привезуть заміну.

- До речі, договір оренди машини порадили не світити зайвий раз на кордоні і показувати тільки в тому випадку, якщо попросять, - додає Борис. - Уже була така ситуація, коли людина на кордоні з Росією показав договір, після чого його тримали ще дві години - мовляв, як це так, виїжджаєте за кордон не на своїй машині. У підсумку його все ж пропустили, але дві години часу було витрачено.

що почім

Подорож виходить не самим бюджетним, але за зручність потрібно платити. Оренда машини на весь відпустку обійдеться в 10 874 500 білоруський рублів (в еквіваленті по курсу НБ РБ 650 доларів за станом на дату створення матеріалу) - і це тільки оренда, не рахуючи бензину. Три ночівлі в Вільнюсі в готелі, розташованому в старій частині міста, - порядку 7 000 000 білоруських рублів на п'ятьох (в еквіваленті по курсу НБ РБ 400-450 доларів за станом на дату створення матеріалу). Проживання в Швентойі протягом двох тижнів - 18 403 000 білоруських рублів на п'ятьох (в еквіваленті по курсу НБ РБ 1 100 доларів за станом на дату створення матеріалу).

- Ми могли б їхати у відпустку і не на машині, - каже Борис. - Довелося б до Вільнюса добиратися на поїзді, а звідти до Швентойі їхати на автобусі, який йде 5 годин тільки з однією зупинкою на 15 хвилин. А з маленькою дитиною на руках і валізами це складно.

ПІСЛЯ ПОЇЗДКИ

Через кілька днів після повернення мандрівників до Мінська ми знову сходили до наших героїв в гості - дізнатися, чи вдалося здійснити намічені плани і чи не було якихось казусів з орендної машиною.

- Ну, як з'їздили?

- З'їздили добре, тільки зовсім не так, як планували, - починає розповідати Борис. - Їхали-то ми купатися в морі, але вийшло, що по більшій частині ми на нього тільки дивилися.

Але про все по порядку. Коли сім'я приїхала до Вільнюса, там стояла неймовірна спека. Проте висока температура повітря не завадила мандрівникам погуляти по старій частині міста, піднятися на гору Гедиміна, пройтися уздовж Вілії і з'їздити на могилу до дідуся Бориса і його сестри. Пробувши три дні в Вільнюсі, герої відправилися в Швентойі.

- У перший день було ще тепло, ми навіть купувалися, - продовжує Борис. - Але вже на наступний день все небо було затягнуте хмарами, сипав невеликий дощ, а вітер був просто ураганний - такий, що дитина в колясці котився зі швидкістю пішохода абсолютно вільно. За всіх пляжів були розвішені червоні прапори. Ми відразу ж дістали теплі речі і, власне, до кінця відпустки їх не знімали.

Ми відразу ж дістали теплі речі і, власне, до кінця відпустки їх не знімали

Швентойі, як виявилося, суто литовський курортне містечко, де основний наплив відпочивальників припадає на вихідні. У ці дні з полиць магазинів (яких в селищі всього чотири або п'ять) змітається все. А ціни, відповідно, в рази вище, ніж в містах, розташованих подалі від моря: пачка пельменів, наприклад, коштує 8 євро.

- Оскільки погода не сприяла відпочинку на пляжі, ми вирішили їздити, - розповідає Борис. - Перша поїздка у нас була вимушена: на наступний день після прибуття поїхали за продуктами в Кретінгу - місто, розташоване кілометрів за 20 від Швентойі. Готуючись до подорожі, я дізнався, що в Кретінгу є якийсь музей абсурду - вирішили зайти і в нього. Шукали, шукали, почали питати у місцевих, а вони кажуть, що музей не тут, а в іншому місті - в 20 кілометрах звідси. Вирушили туди, заїхали в центр населеного пункту і знову почали розпитувати місцевих. Ті знову говорять: «Це не тут. Вам треба туди, потім направо, а там ще чотири кілометри ». Ну, робити нічого, поїхали - на щастя, знайшли.

Як виявилося, музей абсурду - це приватне володіння, оформлене специфічним чином: на обгородженій території прямо під відкритим небом зроблені деякі сучасні інсталяції, серед яких скуті ланцюгами купи каміння, проржавілі дзвони, велика кількість надгробних плит і хрестів. «Відчуття від відвідування цього місця досить неоднозначні: ось тобі все подобається, а через хвилину доводить до фізичної нудоти».

- Після першої поїздки стало зрозуміло, що це не страшно, - посміхається Борис, - і понеслося: з'їздили в Палангу, потім в Клайпеду, потім нам стало трошки тісно в Литві і ми вирішили скататися в Латвію - в Лієпаю. І, хоча там весь день лив дощ, ми все-таки примудрилися забратися на оглядову площадку лютеранського собору Святої Трійці та відвідати дуже гарний собор Святого Миколи.

Взагалі, я для себе зробив позначку, що, коли подорожуєш на машині, потрібно дивитися на знаки, - додає Борис. - У нас по всій країні стоять таблички, які вказують шлях тільки до Миру і Несвіж, як ніби більше нікуди з'їздити, а у них такі покажчики всюди, і ведуть вони до зовсім різних місцях. Наприклад: японський сад - 8 км туди, парк язичницької культури - 5 км сюди.

Наприклад: японський сад - 8 км туди, парк язичницької культури - 5 км сюди

- Повернувшись з Латвії, ми подивилися прогноз погоди на найближчий тиждень, який нас нічим не порадував, і вирішили їхати до Риги, - розповідає Борис. - Коли вибирали номер в готелі, орієнтувалися на те, що у нас дитина і нам потрібні міні-кухня і холодильник. Вибрали номер люкс площею в 40 «квадратів». Приїжджаємо. По-перше, номер на четвертому поверсі, а ліфта в будинку немає. По-друге, номер розділений рівно навпіл: 20 квадратних метрів займає ванна і 20 квадратних метрів на все інше. Міні-кухня - це маленьке приміщення, приблизно як туалет, все завішене абсолютно порожніми кухонними шафами. У всьому номері немає взагалі ніякої посуду - ні склянки, ні ложки з вилкою. Зате була мікрохвильовка і електрочайник.

Зате була мікрохвильовка і електрочайник

У Ризі мандрівники погуляли по місту, зайшли в стару його частину. А ось по магазинам практично не ходили. «Ціни там однозначно вище, ніж у нас, - каже Вероніка. - Наприклад, баночка фруктового пюре варто євро з копійками, а дитячі сандалі - від 30 євро і вище ». Тому з поїздки мандрівники привезли тільки магніти, шоколад, литовський сирний сир, черевички і пару комбінезонів для маленького Ігоря.

Коли закінчився термін перебування в Швентойі, мандрівники виїхали в Каунас і потім повернулися додому. На питання про те, яке враження у них залишилося від Литви і литовців, Вероніка і Борис відповідають так:

- Чи то там повітря інший, чи то що - але люди там більш відкриті і доброзичливі, ніж у нас, вони по-іншому дивляться на світ і живуть з іншим настроєм. Там дуже добре ставляться до дітей: у нас якщо дитина десь пискнув, то відразу косо дивляться, а там доходило аж до того, що ми виходимо з гіпермаркету, а нас зупиняють і кажуть, який у нас чудовий малюк, бажають щастя-здоров'я . Там люди більш привітні і культурні - на дорогах не підрізають, завжди готові допомогти. Наприклад, ми якось намагалися купити хот-дог, але продавець не розумів ні по-російськи, ні по-англійськи. Підійшов чоловік, який випадково почув нашу розмову, допоміг зробити замовлення, попрощався і пішов. Багато хто говорить, що в Литві і Латвії не люблять російськомовних, але ми ні в одній з цих країн не помітили упередженого або негативного ставлення.

ВАЖЛИВО: якщо ви, ваші друзі або родичі найближчим часом їдуть у відпустку або подорож, повідомте нам. Ми б дуже хотіли зробити про їх поїздці матеріал в рубрику «Ну, як з'їздив?». Пишіть нам: [email protected] .

Передрук матеріалів CityDog.by можлива тільки з письмового дозволу редакції. подробиці тут.

Фото: CityDog Фото: CityDog.by, архів героїв.

Ну, як з'їздили?
Ми б дуже хотіли зробити про їх поїздці матеріал в рубрику «Ну, як з'їздив?