Ах, Туреччина! (Частина 3. Олімпос)

Частина третя. Олімпос.
18 жовтня - Ранок зустрів прохолодою. Автобусний термометр показував температуру повітря за бортом +7. У той час як, за нашими розрахунками, ми вже під'їжджали до Олімпос. Виявилося - не справдилися. В 7 ранку автобус приїжджав не в Олімпос, як нам навішали в Гереме, а в Анталію, звідки бажаючих доїхати до Олимпоса забирав мікроавтобус. А на початку сьомого ми ще були на вершині гірського хребта. Сидячи в автобусних кріслах, ми пили каву і спостерігали, як змінюються температурні показники - +7 .. +9 .. +13 .. Анталія зустріла нас сонцем і теплом. Дорога до Олимпоса зайняла півтори години, але довезли нас не до самого селища, який розташований в 15 км нижче траси, а до спуску до нього, де ми пересіли на 3-ліровой долмуш і нарешті спустилися вниз ...

Ах, Олімпос ... поселочек, про який так багато чули. Захований в вузьке ущельіце, що потопає в гранатово-апельсинових садах, повитий виноградом, відокремлений від моря руїнами древнього Олимпоса і такий несподівано затишний і абсолютно порожній в кінці жовтня. Ми вирішили селитися якомога ближче до моря. Перша ж ціна сподобалася, але захотілося чогось ефектніше і щоб неодмінно був гамак під деревами. Привернув пансіон під назвою Zeus. Господар (чудова людина, шкода, видно, страждає якимось захворюванням нервової системи) на всі питання боязко посміхався і кивав головою, після чого взяв ключі і повів нас крізь густу апельсинову гай зелених дерев'яним «бунгало», зовні нагадував звичайнісінькі будиночки на Орільський турбазах, проте в оточенні апельсинових і гранатових дерев .. Ах, що це були за гранати! Ах, «як шкода, що вас там не було!» (С) Ці величезні плоди (тут таких не знайдеш) настирливо висіли перед очима, валялися під ногами і гнилі під деревами, і на столику біля кожного будиночка лежали, мабуть, в очікуванні майбутніх мешканців, по дві, по три штуки з надтріснутим від стиглості бочком ... чи варто уточнювати, як ми ними розпорядилися?
Ах, Олімпос

Заявлена ​​ціна за двомісний будиночок з душем і туалетом, сніданок-вечеря включений, склала 60 лір. Ми спробували сторгуватися за 50, і були здивовані, отримавши моментальне згоду. Загалом, все складалося якнайкраще. Залишивши наші речі в будиночку, ми пішли в сусідній ресторанчик, щоб перекусити з дороги випікати у тебе на очах гезлеме, і запити його хто пивом, а хто і чаєм. Айран у них, на жаль, закінчився напередодні.

Влаштувавшись, кинулися до моря, для чого потрібно було минути вже двічі бачені платні руїни Олимпоса. Спробували прослизнути повз будки охоронця по руслу річки, як радили на англійських (!) Форумах, але були зупинені. Спробувавши пояснити, що ми йдемо на пляж, а не заради музею, і Обурившись, заплатили-таки по 3 ліри і вийшли на берег, де нарешті вмили наші втомлені тіла в життєдайної вологи температурою градусів десь року 24. Погрілися, відпочили, і пішли вздовж пляжу Чіралі, купаючись по дорозі.

Потім зайшли до селищної мінімаркет, де закупили все той же сир, хліб, айран і помідори. Краса! Що здивувало - з'явилися написи російською мовою. У травні-червні їх ще тут не було. Знати, зачастив наш брат і сюди .. А може, «наш брат» - це ми самі і є? .. Хоча, навряд чи. І якщо напис «Бутік-готель такий-то. Ми говоримо по-російськи »ще якось можна пояснити чиїмись спробами намацати свою нішу на ринку рекреаційних послуг Чіралі, то великі щити на пляжній стоянці, на трьох мовах (турецькою, англійською та російською) попереджають про те, що в машинах краще не залишати цінні речі - це вже вірний знак того, що німців ми обскакали.

Від Чіралі пішли в сторону Текірова по стежці Ликийского шляху, огинала мис.
Вид на пляж Чіралі з Лікійської стежки (поцупив з Google Earth):
Від Чіралі пішли в сторону Текірова по стежці Ликийского шляху, огинала мис
Сусідня бухта:

По дорозі зустріли різновікову і різностатевих компанію, ходи з рюкзаками. Вперше в житті ми побачили рюкзачников, що здійснюють перехід по Лікійських шляху, які в довершення всього виявилися турками! Вони йшли вже три дні, а почали свій шлях з Гейнюк. Перекинувшись парою слів, ми розлучилися, і далі пішли шукати найближчий пляж, до якого був можливий спуск. Він виявився відверто брудним - і сам пляж, і вода були усіяні поліетиленовими пакетами і сміттям, а камені при вході у воду були жахливо слизькі. Від добра добра не шукають. Повернулися і, оскільки справа наближався до вечора, потопали в сторону Химери (Янарташ). До вогнедишною гори дісталися ми в сутінках, а поки піднімалися, стемніло остаточно. Ми вже бачили це природне явище, але для наших друзів воно було в дивину, та й що сказати, містечко культове. Шлях додому був довгий ... По пляжу Олимпоса йшли в непроглядній пітьмі. В кінці замаячили вогники, і ми почали боягузливо жартувати, що це, мовляв, жандармерія, і нас зараз заарештують за те, що ми з ліхтарями йдемо по заповідному пляжу, де черепахи відкладають яйця (ліхтарі, намети, парасольки біля води використовувати забороняється). Але це виявилися наші рюкзачнікамі, які розбили намет під самим входом в долину Олимпоса!

Вдома нас чекала вечеря, який ми споживали на турецьких лежанках ... На перше обжигающе гостра чорба і на друге - смажена рибка під назвою «морський вовк», яка подається з часточками зелених апельсинів, картоплею фрі і салатом, хліб, кава-чай, яблука і груші. Ми зовсім розслабилися і відчували себе абсолютно щасливими. Однак у нас був план - відвідати бухту Сазак, в яку прийнято припливала морем, але можна дістатися і по суші з Адрасан - наступного за Олімпоса «станції» Ликийского шляху в 16 км від нього. Цей шлях був ретельно вивчений заздалегідь - в цьому місці треба висловити подяку любительку наметового відпочинку Тетяні, на сайті якої ( http://www.fotoputi.com/turc07_more.htm ) Ми і знайшли чарівне опис її перебування в Туреччині і стоянки в одній з околоадрасанскіх бухт в тому числі. Згідно Google Earth, нам потрібно було пройти близько семи кілометрів з хвостиком в один бік і стільки ж назад. Але щоб почати цей шлях, слід було якось дістатися до Адрасан ... Наш проводир бурхливо наполягав, щоб ми зробили справжній перехід по Лікійських шляху до Адрасан (16 км), а потім до Сазак (7 км), але інша частина була налаштована більш прозаїчно і прагматично і забажала дістатися до Адрасан на колесах. У барі ми знайшли брата нашого господаря (у них спільний бізнес), і стали радитися з ним про те, як краще потрапити в Адрасан. Після бесіди з ним все виявилося гранично просто - він з ранку відвозить нас на «сімейному» джипі в Адрасан, далі ми йдемо в свій Сазак, а в його нами час забирає у початку стежки в Сазак, і коштує це щастя на чотирьох всього 50 лір . Можна було доїхати і до самої бухти, але це було, по-перше неспортивно, по-друге значно дорожче через якість дороги. Тому вирішено було зупинитися на першому варіанті.

19 жовтня - Ранок. Наші друзі бігають зустрічати світанок і купатися, ми ж малодушно, неспортивно і прозаїчно дрихнем. Сніданок у тіні виноградних лоз. Джип, який веде чоловік сестри братів - господарів пансіону. У Адрасане, який, на жаль, просто не було часу облазити, і який особливо примітний місцевої «фішкою» - ресторанами зі столиками прямо на воді впадає в море річечки, ми купили стандартний набір денних продуктів і карту Ликийского шляху. Адрасан вразив цілковитій пусткою. На пляжі ні душі. Більшість магазинів закриті. І це все при температурі повітря близько 30 градусів і теплим, як парне молоко, морем ... Заманливо ... Ех.

Але у нас була мета - Сазак
Але у нас була мета - Сазак. І ми до неї пішли. Шлях був приємним - широка, метра в три, набита стежка в тіні дерев. Пологі спуски і підйоми. Червоні скелі і фіолетові квіти, схожі на проліски.

Так непомітно через дві години з хвостиком ми і вибралися до берега. Природно, нікого. Тут і була випита остання пляшка каппадокійського «Хайяма», заїдати сиром з оливками і хлібом з помідорами ... А на десерт - гранат з чарівного саду, дія якого закінчується не передається смачним соком. Купання-пірнання в кристально чистих водах, азартний пошук середземноморських раковин (і парочка таки знайшлася). У бухті ми провели дві години, яких нам в принципі вистачило з головою.

Дорога назад пролетів вже не так непомітно - ми занадто розімліли після вина, сонця і пірнання, - але в будь-якому випадку приємно.

А біля стежки нас вже чекав чоловік сестри братів, якого ми не розраховували побачити ще хвилин двадцять. Потім вечеря - цього разу вегетаріанський - чорба (попереджений про її гостроті господар подав приправи окремо), якийсь хитромудро приготований рис, спаржева квасоля, пара закусок з баклажанів, салатик, низка вазочок чаю ... Загалом, знову осоловело ситість і мислішкі про тому, а чи не лишитися тут до кінця відпустки ... Аж надто було добре. І адже багато ми так і не подивилися - наприклад, Гелідонію і піратську бухту, і так і не посиділи за столиками в річкових ресторанчиках Адрасан ... Але план є план. На наступний день нас чекав Каш - популярний у європейців курортне містечко, колись майже повністю населений греками і зберіг в історичній своєї частини характерну грецьку архітектуру.

20 жовтня - Згубний вплив наших супутників і товариша Тихонова, припечатав до ганебного стовпа всіх тих, хто, будучи в Олімпосе, не спромігся зустріти світанок на березі моря і ознаменувати цю справу купанням, призвело до закономірного фіналу. Світанок ми таки зустріли. Відбувся він близько сьомої години ранку. І був прекрасний.

Після сніданку брат господаря відвіз нас до траси (по 3 ліри з носа), де ми буквально відразу вскочили в автобус до Каша.
Частина 1. Стамбул
Частина 2. Каппадокія
Частина 4. Каш

И варто уточнювати, як ми ними розпорядилися?
А може, «наш брат» - це ми самі і є?