Автоподорож на Шацькі Озера (Світязь, Шацьк)

1. Шацькі озера. Харчування.
  2. Що можна подивитися
  3. Шацькі озера - це кращий сімейний відпочинок з дітьми
  4. Риболовля на Шацьких озерах
  5. «Родзинки відпочинку»

Регіон: Волинь / Волинська обл. / Світязь с.
Автор: Олександр, УкрТуризм
Набраних балів: 817

Проголосувати за статтю

Київ - Житомир - Новоград-Волинський - Рівне - Луцьк - Ковель - Любомль - Шацьк -Світязь
Кожен стоїть перед вибором: куди відправиться в чергову відпустку. Думаю, що це важливе питання для всіх, тому як зустрінеш Новий Рік так його і проведеш так, напевно, і відпустку - як відпочинеш так і працюватиметься до наступної відпустки. Головна мета відпустки - враження і відпочинок душі і тіла. Ось саме за цим ми і вирішили відправитися на Шацькі озера, тому як були багато чули про їхню красу і «незайманості» людиною.

Коли питання стало про вибір житла на Шацьких озерах, то виникла думка: нічого заздалегідь не шукати, а їхати безпосередньо на місце і там на власні очі переконатися про пропоновані варіанти. Це правильне рішення, якщо їдеш вперше, якщо вже знаєш місце, то звичайно краще заздалегідь робити бронь з вибором кращого для себе місця, кімнати, номери і т.д. (Думаю, ця рада відноситься не тільки до відпочинку на Шацьких озерах).

У подорож на Шацькі озера вирушили ми втрьох: я, дружина і дитина. На Шацькі озера з Києва веде дві дороги - так звана «Варшавка» Київ-Коростень-Сарни- Ковель (Е373; М-07) - близько 430 км. і траса Київ-Житомир-Рівне-Луцьк-Ковель (Е40; М-06) - 475 км.
Від Ковеля траса йде далі на люболю (45 км.), Де йде поворот на Шацьк (растоянніе люболю-Шацьк 40 км).
Ми вибрали другий варіант, тому що, по-перше дорога більш «цивілізованості», по-друге, збиралися по дорозі при можливості відвідати пам'ятки.
На початку, коли ми розраховували час поїздки, ми наївно вважали, що відстань поділити на середню швидкість і будемо нашим часом, але в цей раз ця класична формула дала збій, тому що середня швидкість була нам невідома. Планували ми їхати з середньою швидкістю 100 км. в годину, а вийшло, що їхали ми 75. Хоча майже весь час на болем-менш хороших ділянках завжди тримали 120. Просто ми не врахували зупинки, обіди, туалети і т.д. У підсумку ми виїхали з Києва о 9:30, прибули до с. Світязь о 18:00 - разом 8,5 годин. Забагато як для 560 км.

Тому РАДА НОМЕР 1 - виїжджати якомога раніше! Реально на зупинки ми витратили 1,5 години часу. В основному це були сніданок, обід і полуденок.
Перша велика зупинка була в селі Березівка ​​в 35 км. від Києва, це був ресторан АВТО-ГРИЛЬ Мисливець Березівка, де ми поснідали. Все було дуже смачно, а зі знижкою 15% приємно. Ми потрапили на Полуничне меню і скуштували дивовижні за смаком страви. На честь дня народження мені була вручена в ресторані пляшка грузинського вина (її отримує кожен іменинник, який має Козирну карту) і в такому піднесеному настрої ми вирушили далі.

Друга зупинка була відразу в Рівному - ми пообідали взятими з собою припасами і третя - 36 км траси Рівне-Луцьк знову АВТО-ГРИЛЬ Мисливець Ромашківка який знаходиться в красивому лісі з озером. Відразу скажу що тут є і готель і тенісні корти (всього 50 грн. Година !!!) і футбольна / баскетбольний майданчики і сауна і ... в загальному, заїжджайте і самі переконаєтеся.
Про саму дорозі скажу коротко, щоб не витрачати нерви: скоріше б Євро-2012. Щоб хоч головні магістралі країни привели в порядок. Тому що на багатьох ділянках дорога в поганому стані, або йде ремонт і рух з 4 смуг перетворюється в 2, або просто все погано. Хоча звичайно вже є ділянки, які піднімали настрій.
При в'їзді в Шацький район (велика частина його - це територія Шацького національного заповідника) побачили знайому річку Прип'ять. Подумали, напевно така ж як і в Києві, виявляється це вона і є - вона бере тут свій початок і впадає якраз біля Чорнобиля. Ось парадокс, починається біля одного з найбільш екологічно чистих місць України і впадає біля самого забрудненого.
У самому Шацьку ми зупинятися не хотіли, а думали знайти житло в безпосередній близькості від озера Світязь - найбільшого озера України. Як його називають "Україський Байкал". Тому в центру Шацька честко за вказівником повернули ліворуч. Світязь зустрів не надто радісно, ​​якщо до цього ми проїхали 570 км. по нестерпній спеці і ніде не бачили дощу, в літньому одязі - тут ми побачили цікаву картину: люди в куртках, хмари і багато калюж. Виявилося що ось уже МІСЯЦЬ тут йдуть дощі, хоча майже по всій Україні посуха. Оказиватся часті опади для Шацьких озер це часте явище і реально «курортний» сезон це ЛИПЕНЬ місяць.

Тому РАДА НОМЕР 2 - дізнатися погоду заздалегідь до від'їзду (ми звичайно дивилися на Gismeteo і Метеопрог але там була суперечлива інформація і ми нікому не дзвонили).
Потрапивши безпосередньо в село Світязь, ми почали шукати місце для відпочинку, благо майже на кожному будинку і котеджі є напис ЗДАМ КІМНАТУ
Ми знайшли кілька варіантів з видом на озеро Світязь. Відразу скажу, багато хто попадається на те, що потрібно тільки з видом на озеро, але зазвичай таке житло і дорожче. Взагалі можна зняти і на початку села, а на озеро просто ходити пішки, все одно це не займе більше 5-10 хв. Адже все поруч.
Побачивши кілька варіантів в селі, ми згадали, що чули про пансіонат «Шацькі озера» і вирішили подивитися там. Коли ми туди прибули, то переконалися що Радянський Союз залишив після себе добру пам'ять. Майже всі корпуси пансіонату не в кращому стані, а вартість євро номерів у відремонтованому корпусі від 400 до 800 грн. на ОДНОГО людини без харчування. Ми подивилися номера в корпусі (хв. 120 грн. З людини з харчуванням) і в дерев'яному будиночку (65 грн. З харчуванням) і зрозуміли, що в селі за ці гроші буде краще житло. Звичайно, пізніше ми дізналися, що поруч біля пансіонату є база відпочинку «Автомобіліст» з пристойними номерами і цінами і інші бази відпочинку, але так як вже було майже 8 вечора і йшов дощ, ми вирішили повернутися назад і зупиниться в будиночку безпосередньо біля озера біля кафе «Під березами». Вартість будиночка 100 грн. добу з холодильником і телевізором. Але зручності на вулиці. Нас це не збентежило так як «зручності» були відмінної якості і з постійною гар. / Хол. водою. Звичайно, могли ми вибрати варіант і трохи краще (наприклад з душем і туалетом в номері), але ми подумали, що майже весь час ми будемо відсутні і навіщо нам витрачати гроші на житло - краще на розвагу і якісну їжу. Тут вже вибирати кожному індивідуально, хто і що зможе собі дозволити. Бачили ми номера і люкс по 350 грн. на добу і просто «євро» по 200 грн за номер. Але виходячи з наших можливостей, на той момент вибрали «економ». Головне, що було приємно - ми були в будиночку одні, машина була припаркована прямо під вікнами, до озера 30 м.

Ну що а тепер розповімо про Шацькі озера. Якщо нам зіпсувала погода в перший день після приїзду, то другий день вже був краще. А головне ми побачили, що таке озеро Світязь. ТАКИЙ чистої води ми не бачили ніде в Україні. Зайшовши у воду по шию (зростання мій 186 см) я ПОВНІСТЮ бачив свої пальці на ногах !!! При всьому при цьому в озері багато риби, озеро має в своєму складі багато елементів срібла і має загоюючим ефектом і шкіра після купання дійсно дуже м'яка. Загалом, спасибі Богу за Україну і за її природні чудеса!

Ще більше ми були здивовані коли ми об'їхали озеро Світязь з іншого боку (поворот на урочище Гряда 2км. Траси Шацьк-Піща-Брест) і побачили, що там знаходяться 68 баз відпочинку з різноманітними умовами. Великий плюс тут в тому, що дно, як нам сказали, тут має в складі синю глину і вода здається навіть більш прозорою, ніж біля села Світязь і берег більш доглянутий. Тому ми останнім три дні відпустки приїжджали вранці з села Світязь сюди (7 км.) І купалися тут. Також відразу знайшли і місце, де харчувалися, дуже смачно і зовсім не дорого 25 грн. обід або вечерю з людини відразу біля парковки на базі відпочинку «Світязь-Центр». Прокат човнів та катамаранів - 20 грн. / Год

Шацькі озера. Харчування.

Харчувалися ми іноді в найближчому кафе «Під березами»: суп-борщ 6-9 грн., Плов 16 грн. і т.д. іноді самі - готуючи рибу на мангалі (мангали є у кожного господаря). Харчувалися ми іноді в найближчому кафе «Під березами»: суп-борщ 6-9 грн
Кафе-ресторан «Заїжджий двір» в Шацьку біля ринку - відмінна кухня і низькі як для ресторанчика ціни. Можна харчуватися на базах відпочинку, по запису ина вибір: сніданок, обід або вечерю. Де харчувалися ми (база "Світязь-Центр") - харчування було відмінне.

Що можна подивитися

Під час відпочинку ми відвідали:
• Озера Пісочне (база відпочинку «Лісова казка») - 8 км від Шацька (траса Шацьк-Піща). Красиве озеро з прозорою водою, знаходиться в мальовничому лісі, хороший і великий пляж, човни / катамарани.

• Озеро Люцимер
• Озеро Люцимер. Третє за величиною озеро. Знаходиться в самому Шацьку. Красиве, але більше підходить для риболовлі (тут знаходиться рибне господарство). Місць для купання немає, на березі часто пасуть корів
• Озеро Перемут. Знаходиться в лісі. Красиве, але сильно заросле очеретом. Місце для риболовлі.
• Кінне господарство в селі Подібне. 2 км від Світязя. Можна покататися на конях 100 грн. годину дорослому і 15 грн. годину дитині (за коло на поні).
• До озера Пулемецьке ми не дісталися через складну дороги з бруківки, хто екстремал і не боїться тряски, може проїхати.
• Ліс - чорниці дуже багато, але є і комарі. Кажуть і OFF від них не завжди допомагає
• Шацький ринок є майже все, повноцінно працює середа, п'ятниця, неділя.
• По-моєму єдиний супермаркет «Наш Край» - там ви знайдете великий вибір всього необхідного
• Можна також відвідати місто-герой Брест (але тому що у нас не було документів з фотографією на дитину ми не поїхали).

Шацькі озера - це кращий сімейний відпочинок з дітьми

Для відпочинку з дітьми тут створені гарні умови: відмінна природа, прозора і чиста вода в озері, мілководді (щоб зайти по пояс потрібно пройти хв. 100 метрів), безліч фруктів і ягід, а також човни / катамарани, гірки та гойдалки ...

Риболовля на Шацьких озерах

Скажу одним словом "Рай для рибалки!" Для опису цієї теми потрібно окрема стаття. Простіше сказати яких риб немає в озерах Світязь, Пулемецьке, Люцимир і ін. Чим перераховувати що там водитися. І звичайно ж всім відомий місцевий "талісман" вугор. Місцеве населення говорить що зловити його могуть тільки вони)))
Скажу одним словом Рай для рибалки

«Родзинки відпочинку»

• Пончики - їх продають по 4 грн. з різною начинкою на кожному кроці, особливо на пляжі. Таке собі фірмове блюдо Шацьких озер.
• Матраци - аж в очах рябить від надувних матраців фірми INTEX вони просто скрізь!
• Велосепідісти на дорогах - ВОДІЇ БУДЬТЕ уважні, вони їздять по середині доріг, як хочуть, і часто не звертають уваги на машини.
Ціни - РАДА НОМЕР ТРИ - майже все можна купити або зняти можна дешевше майже в два рази, тому шукайте, питайте, торгуйтеся! Самі на себе перевірили - купували таранку, дрова, чорницю і т.д. в 2 рази дешевше і каталися на човні за 10 грн.
Шацькі озера. Ціни на продукти (на 01.07.2009)

Риба 30-35 грн. / Кг - щука, лин, окунь, вугор і т.д.
Чорниця -10-15грн. 1 л
Полуниця 45 грн. велике відро
Малина - 15 грн. 1 л.
Дрова - 10-20 грн. зв'язка
Човни / катамарани - 10-25 грн. / Год

Ще РАДА НОМЕР ЧОТИРИ: при виборі місця постаратися визначити джерела роздратування: шум машин, поруч грає музика, спів жаб, комарі, можливі великі застілля і т.д. і т.п.

Тим хто любить відвідувати пам'ятки скажу, що на зворотному шляху до Києва ми заехлі до Луцька і відвідали Луцький замок і в с.м.т. Олика де відвідали резідецію Радзивілів. Хотіли заїхати ще в Корецький монастир і музей космонавтики в Житомирі, але часу просто не вистачило, в один день все якось не вмістиш.

А по приїзду до Києва відразу захотілося назад і скажу чесно, мало кого я зустрічав хто приїхав би з Шацьких озер незадоволеним ...