Автостопом по Румунії та Болгарії: день 1 і 2 подорожі

1. Зміст статті:
  2. День перший
  3. День другий: перехід кордону, ми в Румунії

Бувають такі моменти, коли начебто і вражень досить, і як би відпочити пора або зайнятися чимось іншим, але на вулиці - літо, а в голові нав'язлива ідея щодо дороги, подорожей і нових країн.

Ось таке і трапилося зі мною зовсім недавно. Не встигла я прилетіти з Голландії, як тут же почала пошуки попутника в країни, які хотіла відвідати ще в минулому році: Румунію і Болгарію.

Знаходяться вони недалеко від України, але при цьому в'їзд туди тільки за візами. Благо у мене шенген мультивіза, що полегшує потрапляння в ці країни.

Попутник, а вірніше попутниця була знайдена, і перед поїздкою народилася ідея поєднати сили і реалізувати спільний проект - travelhackers, щоб на своєму прикладі показувати різні тревел хакі і способи економії бюджету в подорожах.

Про проект можна почитати тут .

Наша подорож була розрахована на 2 тижні, за які ми повинні були відвідати немаленьке кількість місць в двох країнах. Пересувалися ми автостопом, в цілому проїхавши 3600 км.

На зворотному шляху, на особливо складних ділянках, трошки проїхалися по Україні на маршрутках.

Бюджет поїздки склав 80 $ з людини.

Крім грошей у нас були: намет, спальники, газовий пальник і невеликий набір продуктів. Ми брали каву, чай, вівсянку, трохи консерв, сир / ковбаса на перекус, трохи круп на вечері.

Разом, ми себе забезпечили мінімально на 4-5 днів вечерями, а сніданки була практично на половину подорожі. Як показала практика, все це істотно заощадило наш бюджет.

Про попередні дні подорожі:

• Третій і четвертий день подорожі: каньйон біля міста Турда і величезна соляна шахта. читаємо тут ;
  • П'ятий день подорожі. Про знаменитому Трансфегерашском шосе, а також замку Дракули читаємо тут ;
  • Замок Пелеш, гори біля Синаї і місто Брашов. читаємо тут про шостий день нашої подорожі;
  • Сьомий і восьмий дні подорожі: місто Сібіу і дорога до кордону з Болгарією. читаємо тут ;
  • Місто Белоградчик і дев'ятий день подорожі: ночівля біля знаменитих белоградчікскіх скель ;
  • Про красиву печері Деветашка ;
  • Монумент СРСР: забута Бузлуджа ;
  • місто Варна .

Карпати 🙂

Зміст статті:

1. День перший: виїзд з Києва
  2. День другий: перехід кордону, ми в Румунії

День перший

Наша подорож почалася, як тільки ми вийшли з дому, пам'ятаю, вранці був сонячний день.

Зустрітися з Мар'яною домовилися на платформі метро «Хрещатик», так як їхали в бік метро «Житомирська». По дорозі було весело від думки, що ми їдемо, як раз в метро відчувався контраст між нами і людьми, які їхали на роботу.

Київське метро: хто куди, а ми подорожувати

Початок подорожі для мене завжди якесь нереальне дію, як ніби ти знаходиш містичний портал: тебе чекають інші місця, люди, невідомість і пригоди.

Швидко доїхали до метро «Житомирська», а звідти на маршрутці до нашої початкової точки стопа - зупинки «Мрія», яка відмінно для цього підходить, так як ми відразу на потрібній трасі.

До «Мрії» можна доїхати на маршрутках: 750, 761, 763, 764, 771, 772, 776, 826. Це метро «Святошин» або метро «Житомирська». Вартість - 5 грн.

Першу машину ми застопили через приблизно 20 хвилин, водій їхав майже до міста Рівне. Близько 280 км ми проїхали на цій машині, а вийшли на зупинці «Жадківка». Там поруч знаходиться село Корець і Корецький замок.

Там поруч знаходиться село Корець і Корецький замок

Проїхалися на першій машині: на трасі не сильно багато варіантів, але наш уже їде 🙂

На виході з машини, водій, який особливо інтересу до розмови і нам не виявляв, раптом пожвавився і попросив грошей за проїзд. Хоча ми, коли сіли в машину, відразу ж почали говорити, що ми автостопом - без грошей. Дізнавшись, що ми їдемо в Європу, водій засумнівався, що ми доїдемо автостопом, взагалі, не повірив, але грошей активно вимагати не став і поїхав. Так що, поряд з Києвом, мабуть, потрібно остерігатися приватників.

Потім була прекрасна фура з Жадківка до невеликого села, не доїжджаючи до Рівного, приблизно 50 км. Ми трохи відпочили. Там якраз була розвилка в сторону Тернополя і далі.

Там якраз була розвилка в сторону Тернополя і далі

Хочеться спати, але потрібно розмовляти

Ціни в невеликих магазинах відразу почали радувати, особливо на мінеральну воду і фрукти / овочі.

Дорога на Тернопіль виглядала явно, не як траса, хоча нас і попередили, що їхати доведеться довго.

Вирішили чекати машину, але ми були ще в селі, яке до того ж, розтягнулося приблизно на 10 км. А ще було жарко. Тому, коли в поле нашого зору виникла маршрутка, ми особливо не замислювався, і проїхалися на ній за село, заплативши по 2 грн кожен.

Бігом за маршруткою

Вже на виїзді, досить швидко Застопити фура, водій якої їхав до Тернополя, з ним ми проїхали 160 км і висадив він нас на початку міста. Швиденько розібравшись, за допомогою навігатора, куди далі, ми знову скористалися маршруткою, щоб виїхати за місто. На цей раз заплатили по 3 грн кожен.

За містом нас спочатку підвезла машина трохи по трасі, десь кілометрів 10-15, а потім на розвилці в сторону Івано-Франківська ми вийшли, і продовжили ловити машини. Почався дощ, але ми стояли недовго: буквально через хвилин 15 нас знову підібрала фура, на цей раз водій їхав додому, проїжджаючи Івано-Франківськ та висадив нас перед селом Надвірна, а це всього лише 20 км до Яремчі.

З ним ми проїхали приблизно 165 км. А коли виходили він нам показав, де можна поставити намет, а також дав води. Вже досить потемніло, коли ми знайшли місце недалеко від дороги, закрите кущами, де швиденько зібрали намет, трохи поїли сухого пайка і лягли спати.

Підсумки першого дня:

5 машин, 3 маршрутки і 625 км дороги. Час в дорозі: 11 годин.

Витрачено: 4 грн метро, ​​15 грн - маршрутки, 20 грн - вода, солодке в дорозі.

День другий: перехід кордону, ми в Румунії

Вранці встали рано, навіть дуже. Я помітила давно, що в подорожах досить легко встаю на світанку: хочеться встигнути більше, мотивації хоч відбавляй.

Так і ми, окрилені, що до кордону залишилося якихось 145 км, поїли і зібралися приблизно за годину. Та й до траси нам було 2 хвилини ходьби. Переходити україно-румунський кордон зібралися в селищі Солотвино, поруч знаходиться вже румунське місто - Сігету-Мармацієй.

Але, як виявилося, не варто недооцінювати відстані. Особливо на поганих дорогах, а дорога до румунського кордону в Солотвино виявилася «розбитою» і в суцільних ямах. Перш за все, ми хвилин 20 чекали першу машину, в результаті зупинилася фура до міста Яремче (20 км).

Ці 20 км по дорозі, яка «суцільна біль» ми їхали приблизно хвилин 40. В Яремче витратили ще по 100 грн з людини, докупивши деякі продукти: зокрема кави, солодке, каші ітд.

З Яремче ще 35 км проїхали на джипі до села Яблуниця, з мовчазним водієм, але все ж.

Скрізь гори і краса

Звідти Ніяк не стоп, тому за 5 грн доїхали до села Ясиня на маршрутці (12 км). Дорога там мальовнича: перевали, ліси і гори з річками.

В Ясінях знову сіли в маршрутку і виїхали вже за село, воно досить велике, а йти з рюкзаками - не хотілося, заплатили по 3 грн. Потім нас запросили в гості, де ми відпочили трохи: випили кави. І таксист безкоштовно відвіз нас ще 20 км в сторону Рахова - село Кваси, де і залишив.

Ось на тому місці ми і застрягли майже на цілу годину: дорога була порожня, зрідка по селу їздили місцеві або проїжджала віз, запряжений конем.

Чекаємо нашу машину 🙂

Стояли ми, стояли. І довелося нам знову їхати на автобусі, який прямував в місто Рахів. Ще 5 грн. І ми поїхали, проїхали приблизно 15 км і, не доїжджаючи до Рахова - вийшли. Заїжджати в село - не хотілося.

Біля Рахова стояли ще хвилин 30, дуже було жарко, і дорога така ж - пустельна. Нарешті зупинилася фура, водій якої їхав до села Ділове. 20 км ми проїхали з ним. З Ділового на машині доїхали за селище - Великий Бичків. Звідти до кордону залишалося приблизно 15 км.

Ми стояли на зручній позиції: біля заправки, правда вже вечоріло. Але там теж довелося чекати машину приблизно 20 хвилин, вже почали сумніватися, перейдемо сьогодні кордон.

За 15 км до кордону

Наступна машина Застопити до селища Солотвино та інші 1,5 км до кордону ми пройшли пішки. Не доходячи до прикордонного пункту, в магазині розміняли українські гроші на румунські леї.

Це 2,5 $ або 55 грн

Гроші не мнуться, такі я бачила, наприклад, у В'єтнамі

Я на тиждень в Румунії купила 120 румунських лей, що дорівнює 30 $ або 700 грн за курсом, який був в магазині.

А потім був невеликий прикордонний перехід, який ми досить швидко пройшли. До Румунії / Болгарію можна їздити з шенгеном, при цьому дні, проведені в цих країнах, не зараховуються в візі шенген. Тобто, якщо у вас 10 днів шенген віза, а ви 5 днів пробули в Румунії, у вас так і залишається 10 днів в країнах Шенгену: Румунія / Болгарія не входять в країни Шенгену, а тільки в країни ЄС.

На прикордонному пункті нас запитали тільки про мету візиту, а також про наявність грошових коштів, до того ж потрібно було, щоб була саме готівка. Ми якось змогли переконати дівчину-прикордонника, що, звичайно, у нас є досить готівки ітд. Вона відразу попередила, що картка не підійде, так як її можна перевірити, тоді вже потрібна довідка з банку про наявність коштів на картці.

Рюкзаки майже не перевіряли, в результаті кордон: Україна / Румунія ми пройшли за 10 хвилин і відразу опинилися в місті Сігету-Мармацієй.

5 хвилин, і ми застопили машину, водій погодився відвезти нас на поворот, звідки ми могли поїхати в сторону міста Ваду-Ізей і південній частині району Марамуреш, де ми хотіли подивитися старі дерев'яні церкви, який внесено в список ЮНЕСКО.

На повороті, де він нас залишив, ми були ще в місті, вже почало вечоріти і ми якось побоювалися зустріти натовпу циган, тому трохи нервували, а даремно, бо вже через буквально 5 хвилин зупинилася машина, водій якої їхав в Вішеу- де-Сус, і нам було по дорозі. З ними ми проїхали 60 км.

Дорога, зовнішній вигляд селищ, все відразу як би говорило, що ми вже в Європі: чистенько, затишно, красиво. Коли під'їжджали до Вішеу, водій запитав, де хочемо переночувати, ми, звичайно, сказали, що в наметі, на що він відповів, що є варіант переночувати в монастирі.

Чому б і ні? І ми поїхали в діючий православний монастир - Izvorul Tamaduirii. Знаходиться він недалеко від селища - Петрова (Petrova), на пагорбі, звідки вранці відкривається гарний вид.

Це вже Румунія: тиша і благодать

Ми приїхали, коли вже було близько 9 вечора, водій домовився за нас з настоятелем монастиря і нам виділили невеличку кімнатку. До речі, настоятель розмовляв також українською мовою.

Потім ми разом з усіма повечеряли. Вечеря була простою, але ситний, а головне, ми спали на ліжку і могли зарядити нашу техніку, а ще був гарячий душ і чисті туалети. Що ще потрібно для щастя? :). Правильно, в дорозі головне - це вміти висипатися.

Отже, підіб'ємо підсумки другого дня нашого автостопного подорожі. Це виявився важкий день, так як ми пересувалися до кордону нещасні 145 км буквально по крихтах: 15-20 км на одній машині.

За день було проїхати на: 8-ми машинах і 3-х маршрутках.

Витрачено на маршрутки: 13 грн, поїсти в Ясінях - 15 грн, докупити продукти - 100 грн і 700 грн на покупку румунських лей.

Разом: 828 грн або 37 $.

Час в дорозі: 12 годин.

Чому б і ні?
Що ще потрібно для щастя?