дивовижне Марокко

У Марокко нам хотілося давно. Приблизно так, як деякі хочуть в Париж: «А ви там були?» - «Ні. Але знову хочу »:) За останні два роки було стільки всього прочитано про цю країну, що Марокко міцно займала перше місце в нашому списку must. Але дістатися туди ніяк не виходило. Власне, маршрут поїздки був придуманий ще минулої зими. Потім довго не вдавалося поєднати вдало знайдені авіаквитки з термінами наших відпусток і поїздка кілька разів відкладалася. І ось нарешті пізно ввечері в кінці червня всі карти лягли як треба, і ми, захоплені, спустилися по трапу літака на марокканську землю. Першим і кінцевим пунктом нашої поїздки була Касабланка. З неї і почалося наше знайомство з цією дивовижною країною.
У Марокко нам хотілося давно

Було 23 години за місцевим часом. І було дуже холодно. «Ось тобі і Африка влітку» - подумали ми і щулячись, одягли куртки з довгим рукавом.
Водій таксі досить непогано говорив по-англійськи і всю дорогу в готель охоче відповідав на наші запитання. Про Марокко, про погоду, про машини, про зв'язок, про туризм, про себе. Задоволені, що незважаючи на пізню годину дісталися до готелю швидко і без пригод, ми тепло попрощалися з водієм і пішли спати.
Вранці, проковтнувши на всякий пожежний по парі таблеток активованого вугілля, ми вирушили снідати. Якщо в перший день мене неприємно здивувала не особливо чистий посуд в готелі, то в наступні дні я вже більш терпимо ставилася до того, що принесені прилади могли бути в масляних розлученнях, а тарілки погано помиті, незалежно, їж ти в вуличної забігайлівці або в готелі / ресторані. На мій погляд, в Марокко поняття «бруд» дуже і дуже відносне.
Взагалі, вперше потрапивши в арабську країну, нам все здавалося незвичайним. Ми не переставали дивуватися місцевим жителям, їх стилю спілкування і способу життя, нескінченним базарах, незвичним способам пересування, незнайомим смакам їжі, величезному океану, своєрідною рослинності, дивною погоді, так, напевно, всьому ... Напевно, те, що ми випробували і називається культурним шоком :)
У Касабланці ми пробули всього лише півдня. Більше, напевно, і не треба. Це велике місто, не особливо відрізняється від будь-якого іншого європейського. Справжнє Марокко не там. Хоча не можна не визнати, що Касабланка своєрідна. Незважаючи на смажачі сонце і пронизливий вітер, ми довго гуляли вулицями міста, з цікавістю розглядали будівлі, машини, місцевих жителів. Бачили і сучасні проспекти з модними магазинами, і такі провулки-нетрі, де частина будинків схожа на дивом уцілілих після бомбардуванням. Звичайно, побували і у знаменитій мечеті Хасана II, другий за величиною в ісламському світі. Дивує, що для побудови цієї величезної споруди було витрачено майже 300 мільйонів доларів і вся ця сума була зібрана пожертвами арабів.
Було 23 години за місцевим часом

вулиці Касабланки

Мечеть Хасана Другого

відвідувачі мечеті
Про машини варто сказати окремо. Спостерігаючи за рухом на вулицях міст, перше, що спадає на думку, це те, що в Марокко звезли все Автостар Європи. Як ми дізналися, це через те, що там дуже високі податки на нові машини. За час, проведений в Марокко ми бачили такі колимаги, що взагалі не зрозуміло, як «це» ще їздить. Ну і звичайно, дуже багато мотоциклів. Нових, до речі, теж практично немає. Особливою популярністю користуються веломопеди. А про велосипеди і ослів я взагалі мовчу. Як і про правила руху. Нагулявшись по Касабланці, ми поїхали в представництво SIXTа, щоб забрати орендовану машину. За 10 хвилин, поки їхали по місту на таксі, ми зрозуміли, що ідея взяти машину напрокат була дуже і дуже ризикованою. Такого хаосу на дорогах ми ще в своєму житті не бачили. Тому як тільки оформили документи і повантажили речі, то відразу поспішили виїхати на автобан. Вдалося це не відразу і поки ми кружляли по місту, я мало не посивіла від хвилювання, а чоловік згадав всі варіанти лайок - атракціон «Автодром» в Лунапарк просто відпочиває.

ремонт мотоциклів

місцеві таксі

На дорозі
Національні дороги в Марокко цілком пристойні. Розмітка, дорожні знаки, покриття - не гірше, ніж в Європі. Багато поліцейських. Тому ми перевели дух і почали роздивлятися навколо. Було дуже цікаво. Картина змінювалася одна за одною - непривабливі великі населені пункти, в яких супутникових тарілок більше, ніж будинків і маленькі красиві села, де все нехитрі споруди - в один поверх, нескінченна рівнина з землею червонуватого корічневного відтінку і буро-зелені пагорби, порослі оливковими деревьяммі, базари, стада овець, збирачі водоростей, вози, запряжені мулами, чоловіки, закутані в білі балахони-джеляби і напівроздягнені діти, що грають в придорожній пилюці. За 6 днів ми проїхали майже 800 км, побувавши як в великих містах, так і в невеликих селищах, і незважаючи на те, що не побачили навіть половини узбережжя і зовсім небагато часу провели в центральній частині Марокко, були вражені суворою красою марокканської землі і. ..бедностью, яка панує в цій країні. Все пізнається в порівнянні ... Побачивши, як живуть люди в Марокко, волею-неволею розумієш, що треба цінувати те, що маєш в цьому житті ...

на океані

Таке різне Марокко

Всього за три години від Касабланки розташоване селище Уалідія, відомий своєю красивою лагуною і морепродуктами екстра-класу. З огляду на достатній віддаленості від головних туристичних міст, це місце не особливо відвідуваності туристами, але зате тут чимало марокканців, які вважають за краще проводити свої відпустки. Мабуть, це місце для тихого, спокійного сімейного відпочинку, тому що крім самої лагуни, тут мінімум розваг.

У нижній частині селища, в безпосередній близькості від лагуни, розташовано безліч отельчиков і апартаментів, орієнтованих на приїжджих. Але нам хотілося чогось автентичного, тому ми заздалегідь списали по мейлу з господинею Ріад - традіціоннÐ

Приблизно так, як деякі хочуть в Париж: «А ви там були?