Поїздка на машині в Лапландію. Фінляндія. Поїздка до Йоулупуккі.

1. вступ

Зміст і швидкий перехід:

схема подорожі

вступ

Їдемо на машині в гості до фінського Діда Мороза (Joulupukki). Ідея цієї подорожі далеко не нова, але кожен поважаючий себе, а особливо своїх дітей, батько, просто зобов'язаний звозити своє чадо на батьківщину всіх новорічних казкових героїв. Можна багато написати про моє ставлення до цих «резиденцій Дідів Морозів», але цей звіт можуть прочитати діти, не хочу їх розчаровувати завчасно. З багатьох причин ми поїхали не в розпал паломництва, а в кінці березня. Причому зупинятися вирішили не в Рівному, де-небудь в готелі , А в котеджі, в цілях економії коштів. За моїми підрахунками, живучи тиждень в котеджі, ми витратили в 2,5-3 рази менше, ніж, якби жили в готелі. Наступним моментом зазначу пункти зупинок на ніч, так як тільки дорога від Санкт-Петербурга до місця призначення 900 кілометрів і становить 11 годин пробігу, плюс митниця, плюс відпочинок, плюс перекус. Отже, в сторону Лапландії, ми зупинялися в Міккелі, на зворотному шляху заїжджали з ночівлею в Йоенсуу. Повний маршрут вийшов таким: Санкт-Петербург - Міккелі (ночівля) - Оулу -Рануа -коттедж (Халкоселька). Виїзди з котеджу: Зоопарк Рануа, Снігова фортеця Lumilinna в Кемі, Парк Санта-Клауса в Рованіємі. Дорога назад: Котедж - Рануа - Йоенсуу - Санкт-Петербург. Загальний пробіг - 2100км.

Санкт-Петербург - Міккелі

За обраним маршрутом стартувати можна відразу після роботи. Тобто після 18.00. Наш шлях лежить до кордону в районі «Брусничне». Разом з митницею, у вас повинно вийти годин 5, якщо ви, звичайно, не їсте в розпал свят. Чому Міккелі? Якщо я їду в великий похід, через центральну частину Фінляндії, то зупиняюся на нічліг в простий, самокерованої готелі UusiKuu . Ціна питання смішна, зручно, міні-кухня, свій вхід, ніякої адміністрації, замість ключа - код. Тут ми зупинимося тільки на нічліг, але якщо хтось не знайомий з цим містом і вирішив на день затриматися, можна відвідати оглядовий гору Nakitorni, поруч, біля підніжжя, розмістилися музеї, історично пов'язані з головною ставкою Карла Густава Еміля Маннергейма під час останньої війни . Кому цікава архітектура і релігія, можна подивитися кафедральний собор, схожий на ракету, приготувалася на старт. Влітку, для дітей, працює парк розваг Visulahti.

Міккелі-Оулу -Рануа

Науковий центр Тіетомаа

Сьогодні потрібно зробити основний пробіг - 650 кілометрів (8 годин шляху), заїхати в Оулу, відвідати науково-пізнавальний центр "Тіетомаа", заглянути в аквапарк готелю "Sokos Hotel Eden", зустрітися з господарями котеджу, прийняти його, закупитися провіантом на кілька днів , розміститься і негайно приступити до відпочинку. Тому, довго не спимо і швиденько поснідавши, вирушаємо в дорогу.

Якщо у вас є час, наприклад, зайвий день, то можна зупинитися в Куопіо. Багато середні міста Фінляндії дуже схожі, вулицями, будинками, магазинами, але Куопіо, для мене особисто, в особливому ряду. Мені дуже подобається це місто, подобається ним гуляти, подобається порт, вежа Пуйо, кафешки. Зупинитися можна в передмісті Куопіо - Раухалахті, недороге житло, невеликий аквапарк, є чим зайнятися.

Так чи інакше, наша подорож триває, і ми скоро прибудемо в Оулу. Зустріло нас Оулу жахливою погодою, фотоапарат навіть діставати не хочеться. Ну, якщо вже ми тут опинилися, чому б не відвідати науково-пізнавальний центр "Тіетомаа". Дитині сподобалося, особисто мені - ні. Це далеко не «Еврика», може бути, зараз, щось і оновили, але тоді, в 2011, все виглядало якимось застарий, а може просто я засмутився через погоду і не бажання дружини поплавати в аквапарку. Буває таке, один місто відвідаєш - здорово, приїжджаєш в наступний - повна «капелюх».

Після Оулу, вирушаємо в сторону Рануа. Там закуповується провіантом і зустрічаємося з господарем котеджу. Господарі деякий час були відсутні, і нам довелося їх чекати. Нарешті, дочекавшись, ми познайомилися з господарями котеджу. Я в житті не бачив такого життєрадісного і смішного фіна, як наш «Вася». Взагалі його звуть Lasse, але це реально Вася.

Котедж в Халкоселька

Отже, Вася сказав магічне «слідуй за мною» і ми поїхали в бік котеджу. І знову я був здивований, котедж в 40 кілометрах, в глушині. Коли ми приїхали, перша думка була - «допомоги чекати немає звідки». Котедж типовий, нічого особливого, але немає телевізора. На моє резонне питання, Вася здивувався і запитав, мовляв, я впевнений, що він мені потрібен? Подумавши дві секунди, я відповів, що ні. Він урочисто вручив мені портативний радіоприймач і розповів, що у нього навіть вдома немає телевізора. Добре, тепер можна розповісти про нюанси будинку, ніж Вася і зайнявся, але подивившись на мене, вирішив, що по кухні він буде пояснювати моїй дружині, тому попросив покликати її. Гаразд. «Юся», покликав я її і тут же зрозумів, що припустився помилки. Справа в тому, що її звуть Юлею. Але мені більше подобається Юся. Вася все зрозумів дослівно і інакше як Юся до моєї дружини більше не звертався. Мене це страшенно тішило, але набридло і я, залишивши Васю і Юсю в кухні, пішов відкривати пиво.

Вася поїхав, ми ще довго його обговорювали, поки готували вечерю і розпаковувалися. Тепер можна нікуди не поспішати, розслабитися і потихеньку освоюватися. Ми взяли з собою собаку, тому вона зайнялася тим же. Все оглянувши і приготувавши, сіли вечеряти.

Втома давалася взнаки і ми, не дуже довго посидівши, лягли спати. Вимкнувши всі і замовкнувши, здавалося, що тиша шумить. Дзвінка тиша. Основна дорога розташована в 200 метрах, але ми так жодного разу і не чули за все ночі, щоб по ній хтось проїхав. Пару раз чули вовків, але ми ж не в наметі.

Вранці, оглядаючи округу, звертаєш увагу на сліди навколо будинку і сауни. Десь тільки заячі, а десь погоня лисиці за зайцем. Видно, як петляє. Сніг чистий, сліпучо-білий, замети по пояс. Повітря вже не такий холодний, тому ми часто гуляли по окрузі. Днем по дорозі проїжджав вантажівка, він їздив туди-сюди, щось возив, і все, більше нікого. Ні, не все, ще бачили пару снігоходів і людини на лижах, який їхав на прив'язі за собакою. В окрузі є ще вдома, але вони, схоже, оживають тільки влітку.

Рануа (Zoo)

Відпочивши пару днів, ми вирішили почати вивчення Лапландії з відвідування самого північного зоопарку Фінляндії в місті Рануа. Він знаходиться прямо в межах міста. У зоопарку тварини живуть і відчувають себе привільно. Просторі загони не утрудняють їх в русі. Вся навколишня атмосфера і умови, максимально наближені до природного середовища проживання. Є сафарі-екскурсії та інші сервіс-програми. У парку мешкають представники приблизно 50 видів і 200 окремих особин.

Враження від відвідин зоопарку дуже гарне. Неспішна прогулянка зайняла близько двох годин, звірі «живі», рухливі, а не як зазвичай, мляві і чи наколоті, чи то не задоволені своїм життям, або просто сплять. Особливо запам'яталася зграя вовків. Там, схоже, немає ватажка, всі молоді особини і ніхто за ними не доглядає. Вони досхочу носяться, граю, гризуть один одному хвости, дуже кумедні. Ні, мабуть найзабавніші - білі ведмеді. Якщо на секунду забути, що це машина для вбивства, вони просто плюшеві. Зоопарк раджу до відвідування, хоч з дітьми, хоч без.

Кемі (Lumilinna)

Місто Кемі мене абсолютно не зацікавив, тому я навіть не поривався щось сфотографувати. Криголам «Сампо» мене вразив і зупинив своїми цінами (270 євро на людину за 4 годинну прогулянку). Маячня божевільного. За такі гроші можна 4 дні навколо Аляски борознити на круїзному лайнері з повним пансіоном. Залишається тільки Лумілінна (Lumilinna) «Снігова фортеця», забавка не тільки для дітей, а й для дорослих теж. Для дорослих - крижаний бар і сніжна готель, а все інше для дітей.

Все зроблено зі снігу та льоду. Красиво оформлено і грамотно освітлено. Прекрасно провели час. На вулиці, навколо замку, можна покататися на гірках, подивитися театр Мумі-тролів. Трохи замерзли, тому було вирішено сходити в розташувався поруч Уймахаллі (Uimahalli) критий басейн, де можна поплавати, погрітися в джакузі або сауні, зробити водний масаж, просто розслабитися.

Рованіємі (Santa-Park)

Про самому місті я вже розповідав в розділі Туристу-Країни-Фінляндія. Особисто для мене особливими пам'ятками місто не відрізняється. Музейникам, можливо, сподобається Арктикум. Цінителям Алвара Аалто - його споруди. Дітям - все, що пов'язано з Joulu Pukki (Санта Клаусом, Дідом Морозом)

Мене давно мучило питання спорідненості казкових, новорічних дідусю. Вирішив покопатися, і виявилося, що всіх цих персонажів об'єднує тільки останній тиждень грудня і тільки останні років сто. Дід Мороз ніякого відношення до Святого Миколая не має, як Санта Клаус. Відмінностей у них безліч. Ось деякі з них: борода, колір одягу, вік, повнота, взуття, «транспорт», «супроводжують», спосіб входу в житло, спосіб дарування. Це тільки деякі. Я написав тільки підказки, а як саме відрізняються, ви зараз і згадайте. Joulu Pukki спочатку взагалі жив на горі Корватунтурі (Korvatunturi), що знаходиться на кордоні з Росією. Омонім Pukki також означає - козел. У Скандинавських країнах козел досі уособлення Різдва. У Радянські часи резиденцією Діда Мороза також була Лапландія, тільки радянська, поблизу Печенги. Так багато всього. Все змішали в купу. Діда Мороза, Санта-Клауса, Різдвяного цапа, саме Різдво і день обрізання Христа - Новий Рік.

І все-таки з приводу парків Санта-Клауса в Рованіємі, не втримаюся, скажу - разводилово на гроші. Але ... якщо дітям подобається, не шкода.

Повернення в котедж

Пару слів хочу сказати про дороги Лапландії. Відстані по пустельниммісцевостях великі і вам необхідно бути готовим до різного роду несподіванок. Дороги швидко замітає, освітлення немає, машини їздять рідко, холод собачий і навіть якщо у вас «бере» телефон, допомога прийде не відразу. Тому катаючись в холодний період, намагайтеся робити це при денному світлі. Просте дійство по зміні колеса може перетворитися на серйозне випробування, настійно рекомендую перевірити всі інструменти для заміни та простоту зняття запасного колеса. Метал на холоді крихкий і може просто зламатися на кріпленні і не дати вам можливість зняти колесо (джип-кріплення на задніх дверях). Зверніть увагу, що всі «сіверяни» кріплять на передньому бампері додаткові фари, це не просто «панти», а життєва необхідність.

Отже, повертаючись з Рованіємі в котедж, нам потрібно було подолати 100 кілометрів. Проїхавши третину, почався сніговий буран, що залишилися 70 кілометрів ми їхали 2 години, так як не було видно абсолютно нічого, крім білої стіни, узбіччя так само не рятувала, все покрилося рівним, білим покривалом і сигнальні відбійники зникли, разом з обрисами дороги. Ні на зустріч, ні в попутному напрямку за весь час не проїхало жодної машини. Але, досвід нічних гонок по незвіданих стежках, орієнтуючись тільки по навігатору, і тут дуже допоміг. Включивши другий навігатор для підтвердження і повний привід, ми впевнено рушили «за приладами» і тільки пару раз трохи «закусили» узбіччя.

Рануа-Йоенсуу

І ось настав день, коли треба збиратись додому. О, це найнеприємніше в поїздці. Все треба упаковувати, збирати, не забути. Морок. Але що робити і ось ми стоїмо на порозі котеджу, так гостинно нас зустрів, що став вже трохи рідним. Прощаємося і стартуємо додому.

Було прийнято рішення, повертатися з ночівлею в Йоенсуу. По дорозі нічого особливого не сталося і не привиділося. Рутинна фінська дорога, пейзаж і містечка. У Йоенсуу ми прибули під вечір, розмістилися в апартаментах , Недалеко від центру і пішли на вечірню прогулянку і вечерю.

Я вже бував в цьому містечку сотню раз і мені нічого особливого від нього не потрібно було, але я був не один і тому без праці хитався разом з усіма. Якщо чесно, я не люблю це місто, так як він пов'язаний спогадами з постійною біганиною по магазинах, нікчемному проведення часу. Для тих, хто в перший раз в цьому місті і якось пов'язаний з Карелією і / або містом Сортавала, раджу відвідати музей Карелікум (Carelicum), що знаходиться в центрі (так, просто загляньте, для загального розвитку).

Йоенсуу - Санкт-Петербург

Вранці, гарненько виспавшись і поснідавши, ми покинули столицю фінської Карелії і рушили до Іматра, на кордон. Нічого цікавого про дорогу сказати не можу. Взимку, в основному, дозволено їхати 80 км. в годину, і мальовничі краєвиди не будять. Їхати дуже втомлює, але, слава Богу, не дуже довго.

Від кордону до Іматри кілька кілометрів, тому, хто не був у цьому містечку (невже такі ще є), можуть поглянути на готель Валтіонхотеллі (Valtionhotelli) або пороги Вуокси - Іматранкоскі (Imatrankoski).

висновок

Для різноманітності - поїздка дуже не погана. Лапландія цікава. Сюди треба приїхати в розпал «ruska». Руська - це два тижні піку «золотої осені». Найкрасивіша пора. Я вже бував в цей час на півночі Карелії і спогади залишилися чудові, тепер хочеться «залізти вище», а повернутися через Мурманськ або Норвегію. Бажаю вам гарного подорожі в казкову Лапландію, беріть побільше групу. Там дуже, дуже, дуже мало людей.