Як, відправившись на пошуки Дракули, взяти штурмом Пелеш?

Вирішивши провести сімейний літню відпустку в Болгарії, ми не могли не скористатися унікальною можливістю відвідати за одну поїздку ще й Румунію. Звичайно, найбільше хотілося потрапити в овіяну міфами і легендами Трансільванію і побачити своїми очима місця, в яких з'явилися моторошні страшилки про графа Дракулу. Готуючись до цієї подорожі, заздалегідь подбали про відкриття дворазових болгарських віз, знайшли в Інтернеті організаторів дводенних турів до Румунії, забронювали собі місця, а оплатили тур вже по приїзду в Болгарію. Такий варіант виявився дешевшим офіційних розцінок нашого туроператора на 90 лев. Маршрут екскурсії був наступним: м Бухарест - м Синая - замок Бран - замок Пелеш. Вирішивши провести сімейний літню відпустку в Болгарії, ми не могли не скористатися унікальною можливістю відвідати за одну поїздку ще й Румунію

Через ранній підйому майже всю дорогу до кордону з Румунією проспали, чому я відчувала деяку незручність перед нашим гідом Євгеном ...

Знайомство з Бухарестом

Перша наша зупинка була в Бухаресті. Екскурсія по столиці Румунії вийшла більше оглядової. Через вікна автобуса ми помилувалися гарними бульварами, старовинними особняками румунської аристократії. Побачили величезний будинок Палацу Парламенту, кажуть, що в світовому хіт-параді воно займає друге місце за величиною після Пентагону. Через щільний руху наш автобус не зміг припаркуватися біля Парламенту, тому фото зробили з вікна.

Палац Парламенту - спадщина румунського диктатора Чеушеску

На одному з семи пагорбів, на яких подібно Риму побудований Бухарест, розташований красивий комплекс Патріархії. Головною прикрасою пагорба є Патріарший собор XVII століття, що вважається духовним центром православних румунів. Будівля, побудована у візантійському стилі, прикрашена безліччю деталей, властивим народній румунської архітектури.

На Патріаршому пагорбі

Але найбільше в Бухаресті мені сподобався Національний музей села імені Дмитра Густі. У цьому дивовижному місці, розташованому в центрі столиці, зовсім забувши про те, що перебуваєш у серці сучасного мегаполісу. Музей села розташований в зеленому кварталі Бухареста на березі мальовничого озера Херестреу. У музеї під відкритим небом вдалося створити максимально наближену до життя в сільській місцевості обстановку.

У Музеї румунського села

Музей села був заснований в травні 1936 року, на урочистому відкритті був присутній сам король Румунії Кароль II. Перш ніж будівлі і споруди з різних районів Румунії з'явилися тут, вони були розібрані на рідному місці, а потім фрагментами доставлялися в Бухарест залізницею.

З першим хлопцем на селі ...

Ще одним спогадом від прогулянки по Бухаресту стало несподівано велика кількість циган на вулицях, які наполегливо намагалися продати нам букетики лаванди ...

На вуличках Бухареста

чудова Синая

Далі наш шлях лежав в Трансільванію, в містечко Синая - відомий гірськолижний курорт. У міру нашого просування місцевість за вікном почала змінюватися, ми впевнено наближалися до Карпат.

південні Карпати

Вид на Південні Карпати, величні дерева - це все Синая

Синая виявилася невеликою, але дуже затишним містечком, розташованому на південному схилі Карпат.

Синайські вікна ...

Прогулянка по Синаї

Зупинилися ми в старовинному готелі «Палас», який був відкритий в 1911 році. Назва готелю повністю відповідає його суті, нагадує палац і зовні і всередині: красивий хол з кришталевими люстрами і розкішної м'якими меблями, витримане в стилі приміщення ресторану.

Будівля готелю "Палас"

Поряд з готелем знаходиться міський парк, багато будівель в трансильванському стилі, чоловічий православний монастир і все це на тлі фантастичних карпатських пейзажів.

Монастирський комплекс в Синаї

Синая, цікава будівля в трансильванському стилі

Увечері ми спробували прогулятися по Синаї, але виявилося, що після 10 життя в місті повністю зупиняється і зайнятися абсолютно нічим, тому нам довелося повернутися в готель.

Синая ввечері

Класна ідея

перлина Трансільванії

У годині їзди від Синаї знаходиться середньовічний замок Бран, який називають ще замком графа Дракули. Знаходиться це диво в дуже мальовничому місці, в 30 км від Брашова. Туди ми і вирушили наступного ранку, по дорозі насолоджуючись неймовірними карпатськими пейзажами.

По дорозі до замку Бран

По дорозі нас обігнала машина з натовськими військовими, вони весело махали нам і посміхалися в усі тридцять два. Ми, не усміхаючись у відповідь, подумки побажали їм «всього хорошого» ...

Замок Бран - замок Дракули

Замок Бран був побудований 1382 року за власні кошти жителями Брашова, а в наш час став розкрученим туристичним брендом. Замок виявився дуже схожий за описом на лігво самого знаменитого в світі вампіра, тому старовинне зміцнення оточили ореолом містики, назвали ім'ям Дракули, і воно швидко завоювало популярність як головна визначна пам'ятка Румунії.

Замок Бран навіть без Дракули дуже цікавий ...

Реальний прототип графа Дракули - Влад III Цепеш успадкував прізвисько Дракула (в перекладі «син дракона») від батька. Влад Цепеш Дракула правил князівством Валахія в XIV столітті і дійсно прославився своєю жорстокістю. За однією версією Влад Цепеш зупинявся в Брані всього на кілька ночей, за іншою - провів тут кілька місяців в полоні.

Відьмові ваги в замку Бран

У 1920 році місцеві жителі подарували Бран королеві Марії і королю Фердинанду - в знак подяки за об'єднання румунських провінцій. Так зміцнення стало літньою королівською резиденцією. В даний час замок виставлений на продаж своїм останнім власником - онуком Марії Домініком Габсбургом. Ерцгерцогу повернули належні йому у спадок Бран в 2006 році.

Замок Дракули - зразок середньовічної архітектури. Споруда побудована на прямовисній горі, вершина якої є його фундаментом. Всього в замку 57 приміщень, планування яких нагадує лабіринт. У замку багато предметів антикваріату, середньовічної зброї та обладунків. У деяких залах збережена обстановка часів королеви Марії.

Замок Бран справив на мене велике враження - це чудовий пам'ятник середньовічного мистецтва. А легенда всього лише підігріває інтерес і притягує до нього.

На штурм Пелеша ...

Повернувшись в Синаю ми вирушили в літню резиденцію румунських королів - замок Пелеш. Кароль I, нащадок однієї з гілок прусської династії Гогенцоллернів, був зведений на румунський престол незабаром після злиття князівств Молдова і Валахія в єдину державу. Об'їжджаючи свої нові володіння в 1867 році опинився в Синаї і, зачарований красою цих місць, звелів побудувати тут резиденцію. Так було закладено замок Пелеш, а навколо нього стали будуватися палаци і вілли наближених монарха, готелі і санаторії. Замок дуже органічно вписується в навколишній пейзаж.

Всередину замку можна потрапити тільки з організованою екскурсією. І ось тут нам потрібно було пройти випробування на міцність російського духу. Вхід в сам замок відбувається зі внутрішнього дворика, який, звичайно гарний, але дуже невеликий, щоб вміщати в себе ту величезну кількість туристів, охочих на власні очі побачити королівські покої. Наша група була досить великою, багато сімей з дітьми, і спочатку ми дуже повільно, але спокійно із загальним багатонаціональним потоком просувалися до заповітних дверей, у якій стояв огрядний румунів, через певні проміжки часу запускає туристів всередину.

Приблизно через годину, коли мета була вже перед нами і за всіма ознакою наступними щасливцями, які потрапили всередину замку повинні були бути саме ми, румунів на вході раптом став проявляти до нас явну неполіткоректність, ігноруючи нас, пропустив вперед спочатку групу італійців, а потім групу англійців ... Спроба нашого гіда Євгена пояснити молодій людині, що він не правий, натикалася як ніби на повне нерозуміння рідного румунської мови. Ситуація явно загострювалася, небезпечної ставала і тиснява від натиску наступних за нами груп. Діти почали скиглити, роздратований жіночий голос когось із наших запропонував відстояти свою честь, показати їм кузькину мать і заспівати на весь Пелеш «Катюшу», кілька тоненьких голосів навіть затягнули про те, як розквітали яблуні і груші ...

І тут наш інтелігентний гід Євген, до цього моменту намагався врегулювати ситуацію шляхом переговорів, вирішив взяти ситуацію в свої руки і став несподівано віддавати по-військовому чіткі накази: жінкам взяти дітей на руки, чоловікам пробитися вперед, взяти вхід в замок в щільне кільце оточення , припиняти будь-які спроби пройти вперед нас, прикриваючи своїми тілами запустити жінок і дітей в замок, відбиваючись від недоброзичливців самим проникнути в замок, щільно закривши за собою двері ... Дивно, але всі ми спрацювали дуже злагоджено і, трохи пошарпані, досить швидко виявилися всередині замку. Не звертаючи увагу на червоне від люті обличчя сек'юріті, справедливість тріумфувала! В голові крутився одне питання «Чи варта була шкурка вичинки?» Трохи перевівши дух після штурму Пелеша і перевзувшись в повстяні тапки, ми були готові вбирати прекрасне.

Фото зйомка всередині замку заборонена, але сміливо можу сказати, що це найкраще оздоблення замку, яке я коли-небудь бачила. Тут дійсно було що вбирати і чим захоплюватися!

Загалом, наша поїздка в Румунію вийшла дуже цікавою та пізнавальною, та ще з невеликими пригодами. А повернувшись з відпустки, на численні запитання друзів про те, що нам найбільше сподобалося в Болгарії, ні трохи не сумніваючись відповідали «Румунія»!

В голові крутився одне питання «Чи варта була шкурка вичинки?