ВЕЛИКІ ГРЕЦЬКІ КАНІКУЛИ. ТОЛО І Нафпліоні на Пелопоннесі, АФІНИ І ОСТРІВ Мілос.

Минулого літа нам пощастило провести незабутніх півтора місяці, наповнених яскравими враженнями канікул в Греції. Отже, ідея поїхати в Грецію, а саме в маленьку сільце Толо виникла в кінці травня, коли у багатьох з нас вже було розпланований літо і заброньовані будиночки на чорноморському узбережжі. Натрапивши на недорогий авіапереліт в Афіни ми почали шукати, куди поїхати відпочивати. Почитавши безліч форумів про відпочинок в Греції, вибір припав на маленьке курортне місто Толо, поблизу Нафпліон. Відправивши кілька десятків запитів в різні отельчики і апартаменти, ми вибрали, виходячи зі співвідношення ціна / якість, апартаменти Скалідіс з люб'язною власницею по імені Фані. Минулого літа нам пощастило провести незабутніх півтора місяці, наповнених яскравими враженнями канікул в Греції

пляж в Толо.

Вилетіли ми 2 липня зі Києва, як зазвичай нічний переліт був дуже важким не тільки для дітей, а й для дорослих. Спочатку полетіли дві мами з двома дітками кожна і один дідусь для підстраховки. В аеропорту нас вже чекав мікроавтобус з приємною дівчиною-водієм. Насилу запакувавши наші численні сумки і дві коляски-тростини в мікроавтобус, ми дружно заснули і проспали всю дорогу (2,5 години). По приїзду нас зустріла дуже приємна дівчина Татья, грузинка за національністю. І ось ми на море - прекрасне, теплом, чистому, з острівцем посеред затоки, на якому стоїть старовинна церква.

Толо, вид з моря.

У перший же вечір ми познайомилися з родиною з України, які вже давненько тут відпочивали. Вони нам і розповіли де знаходитися місцевий базарчик і що там можна купити багато всього смачненького і цікавенького. Базар, правда, був не в самому Толо, а в найближчому містечку Нафпліон і базарні дні - середа і субота. Оскільки на наступний день була саме середовище, що ми вирішили не втрачати часу і поїхати на базарчик за покупками, а найголовніше за морепродуктами. Як нас запевнили наші співвітчизники - на базар треба їхати саме з валізою, що все так тут роблять. Тепер я звичайно не розумію чому ми так перейнялися і поїхали на базар саме з валізами. Причому я зі своїм, а Оксана зі своїм. Яке було здивування господині апартаментів, де ми жили, коли наступного ранку ми обидві з валізами вийшли в лобі. Вона не втрималася і запитала, ви вже їдете, а ми у відповідь: «Та ні, ми на базарчик їмо». І ось ми такі смішні, з цими валізами, ходимо по базару і складаємо в чемодан все що купуємо. Купили ми дуже багато, навіть здоровенний кавун. Крім валіз у нас утворилися ще й безліч кульків з продуктами. Цього нам здалося мало, і ми ще вирішили зайти в Lidl купити курочку. І ось під'їхав автобус і кондуктор, дуже галантний чоловік, вирішив на допомогти і почав піднімати наші валізи в салон, побачивши, що валізи НЕ підйомні, він залишив валізи в спокої і махнув рукою, мовляв, самі піднімайте свої камені. Їли ми їх затягли, і дали обіцянку, що більше так навантажувати продуктами ми не будемо. Будемо купувати тільки те, що не зможемо купити в найближчому магазині, тобто рибку і інші морепродукти.

Нафпліон ввечері

Час минав, море за розкладом - вранці і ввечері, діти задоволені і ми теж. Увечері обов'язково ми з'їдали на нашій терасі великий грецький кавун. У Толо є кілька міні-супермаркетів, в яких є практично все необхідне, є овочева крамниця і пару булочних зі свіжим хлібом з скоринкою. Окрема історія про м'ясну лавку, вона в Толо одна і там працює по-істині професіонал своєї справи. М'ясо все найсвіжіше, продавець - літній чоловік, який ходить на роботу в брюках і в білій тенісці при тій спеці, яка стоїть влітку в Греції. Чим хороша село Толо - тим, що вона не велика, затишна і там є, де пройтися ввечері. Але це не буде прогулянка по гучній вулиці з суцільними ресторанами і гримить музикою по всій вулиці і божевільними атракціонами, а спокійна прогулянка з дітьми. Увечері по всьому пляжу прямо на пісок прибережні ресторанчики виставляють столики для відвідувачів, зі свічками для романтичної атмосфери за вечерею, на березі моря. У всіх ресторанчиках панує атмосфера релаксу і спокою. Окреме спасибі господині, яка не забувала про своїх маленьких гостей і постійно балувала нашу дітвору - цукерками, горішками і маленькими порціями морозива. А на день народження наших малюків, а таких днів народжень ми там відзначили аж три, вона влаштовувала справжні сюрпризи і підносила в подарунок шоколадні торти з грецькими прапорцями - дуже мило і душевно.

Хочу зупинитися і описати, як ми відзначали день народження нашого синочка - йому виповнювалося три роки. На той момент до нас на відпочинок приїхали ще одна сім'я наших друзів з двома дітками і наші чоловіки. Друзі оселилися в сусідніх апартаментах з назвою Оазис. Ці апартаменти були без басейну, але з прекрасним мандариновий садом і зоною барбекю. Ось в цьому мандариновому саду ми і запланували відсвяткувати день народження. З самого ранку - а це був саме базарний день, ми з чоловіком поїхали в Напфліо за морепродуктами. Купили все що планували: дорадо, величезні королівські креветки, кальмари і навіть великого восьминога. Потім за традицією Фані зібрала всю нашу велику і дружну компанію в холі нашого готелю і винесла довгоочікуваний іменинний грецький торт із заповітною циферки 3 рочки. Гришиного щастя не було меж, дитина задув свічки і почав приймати подаруночки і привітання від своїх друзів.

Потім вся компанія перемістилася в сад, і я зі своїми подружками почала маринувати всіх морських мешканців, яких ми купили. Неможливо передати, як було смачно і як було красиво в цьому саду, а коли стемніло, ми запалили різнокольорові лампочки. Цей день щастя важко забути, прямо і стоїть перед очима цей чудовий день народження. Мрію повторити таке свято. І саме так, на мою думку, повинен проходити річний день народження кожної дитини.

На окрему увагу заслуговує приїзд наших чоловіків після місяця розлуки. Зустріти своїх чоловіків, які чекали нас в готелі InterContinental, ми поїхали в Афіни. Афіни запам'яталися відмінним шопінгом і вечерею в ресторані з видом на Акрополь. Також ми, звичайно ж спробували сувлаки і пили вино опівночі на даху готелі InterContinental і мріяли, мріяли ... Так і пролетіли два дня в Афінах, а далі у нас була запланована поїздка на острів Мілос.

Афіни

Невеликий грецький острів на який плисти 6 годин комфортабельному поромі повз проїжджаючи безліч інших островів. По дорозі ми спостерігали то сонечко, то хмаринки і навіть вдалося двічі побачити смерч, добре, що він був далеко. Острів Мілос начебто не великий, але в той же час налічує 80 пляжів. Дуже багато людей доїхало до цього острова і швидко все розбіглися, багатьох зустрічали господарі готелів або апартаментів, деякі добиралися самі на орендованих машинах . Нас зустріти, на жаль, забули, але ми не розгубилися і поспішили в агентство з оренди авто. Але виявилося, що в оренді залишилася всього одна єдина машинка, яку ми і взяли - це був маленький фольцваген жук кабріолет молочного кольору. Ми щасливі стрибнули в машину і поїхали заселятися. Машинка виявилася ідеальною для чотирьох дорослих людей і відмінно відпрацювала три дні. Ми встигли відвідати дуже багато красивих пляжів, бухт і чудес природи. Нам зустрілися пляж з білими великими камінчиками, пляжик з помаранчевими камінчиками від чого змінювався і колір води. А ввечері ми вибралися в центр столиці острівця. Це воістину чарівне місце - дуже затишно. Іграшкове містечко вразив нас до глибини душі - велика кількість людей, які відпочивають, вечеряючи в затишних кафешках на вузеньких вуличках. Ніжно грає музика гітари, вогники і так хотілося теж присісти але, на жаль, місць не виявилося не в одному кафе і ми сіли на площі і слухали романси, які вміло, грав місцевий гітарист. Як би мені хотілося туди повернутися, дуже хотілося б! Кілька висновків після відвідин острова: апартаменти, квитки на пором оренда машини для пересування по острову і навіть бронь на вечерю в ресторанчик треба робити заздалегідь і причому за місяць, як мінімум інакше ви ризикуєте чого то позбутися.

Смерч по дорозі на Мілос Смерч по дорозі на Мілос   порт Милоса   Один з пляжів на Милосе   Ресторанчик на Милосе   острів Мілос порт Милоса Один з пляжів на Милосе Ресторанчик на Милосе острів Мілос

Після того як чоловіки приєдналися до нас ми виїжджали в місто Напфліон на прогулянку, їздили на руїни амфітеатру в місто Епідаврос на місцевому автобусі і їздили ще на інші пляжики поруч з Напфліо. Переконалися в тому, що Толо - чудове місце для спокійного і цікавого відпочинку з дітьми. Крім того, відпочиваючи в Толо, ви можете відвідати ще дуже багато красивих місць поруч. З Толо нам вдалося з'їздити на острів Спецес. Туди ходить теплохід прямо з Толо. Теж цікавий острівець, за яким всі пересуваються виключно на мопедах, так як вулички дуже вузенькі. Мопедів в прокаті вільних не виявилося, і ми їздили на пляжі на рейсовому автобусі. Так само ми намагалися взяти машину на прокат в самому Толо, але теж безрезультатно - всі машини були розібрані на місяць вперед. Вдалося взяти в оренду моторний човен і покатати дітей по маленьким острівців навколо Толо. Резюмуючи, можу сказати, що у нас вийшов чарівний, повний емоцій дитячий відпочинок трьох сімей, з романтичної вилазкою двох пар на острівець Мілос. Чи не поїздка, а мрія !!!!!

Нафпліон. Вид на фортецю в бухті міста