Як ми їздили в Казантип

зміст:

До змісту

Липень 2004

Є в Криму на Азовському морі таке чудове місце - називається Заповідник Казантип Є в Криму на Азовському морі таке чудове місце - називається Заповідник Казантип. У минулому році ми вперше з дітьми відпочивали на морі, в Блакитній Бухті під Геленджик, і у мого сина Гришки начисто пройшов його діатез, так дошкуляла його в більш ранньому віці. Це мене вразило, і я вирішила, що цього літа знову поїду з дітьми на море.

Ось тому ми і поїхали з дітьми в липні в Казантип, і діти до сих пір згадують нашу поїздку, чисте море, величезні піщані пляжі, наші походи та екскурсії. Море там, як уже згадувалося, Азовське, дрібне, тепле і з пісочком - якраз те, що потрібно для дітей. Народу зовсім мало, знайти житло навіть в розпал сезону - абсолютно не проблема. Досить доїхати поїздом Москва-Керч до станції "Сім колодязів", там на маршрутці приїхати в селище Щолкіно - і прямо на автобусній зупинці вас знайдуть бабки, які бажають здати вам квартиру.

Компанія підібралася дуже приємна, до того ж ми не тільки відпочивали, але й ходили всі разом на тренування М'якої Школи до Елли Глушкової - це щось типу початкової підготовки до занять східними єдиноборствами для мам з дітьми Компанія підібралася дуже приємна, до того ж ми не тільки відпочивали, але й ходили всі разом на тренування М'якої Школи до Елли Глушкової - це щось типу початкової підготовки до занять східними єдиноборствами для мам з дітьми. Ми тренувалися вранці, о 8 ранку старша група, в 9 ранку - молодша. Вправи там смішні і ігрові, ніякого насильства, зате багато сміху і гучної метушні, так що все були дуже задоволені.

Ми жили в селищі Щолкіне, причому житло там дуже дешеве Ми жили в селищі Щолкіне, причому житло там дуже дешеве. Ми знімали 3-кімнатну квартиру за 20 гривень, тобто приблизно 120р в день. Ринок був в 200 метрах від будинку, до пляжу метрів 400, до того місця на пляжі, де проходили тренування - близько кілометра.

Можна жити ще ближче до моря - в селищі Татарка. Там здають кімнати у дворі, приблизно 3 - 4 гривні за ліжко, душ і кухня у дворі, зате до абсолютно порожнього і чистого пляжу буквально 100м, і курочки у дворі, і взагалі краса. Якщо б я поїхала туди ще раз, я б, напевно, саме там і оселилася. До ринку там, правда, далі, але зате господарі підгодовують овочами і ягодами зі свого саду, а головне - ближче сам заповідник, і можна там гуляти цілими днями.

У селищі Щолкіне багато вільних квартир, оскільки селище будувався при АЕС, яку так і не запустили в експлуатацію. Ми самі закуповували на ринку їжу і самі готували, тому про ціни в кафе нічого сказати не можу. Є і всякі атракціони, але ми з усіх подібних принад освоїли тільки батут - коштував він 2 гривні за 5 хвилин.

А ще там є катання на конях і на ослику, є стандартні пляжні розваги типу катання за моторкою на величезному надувному банані, а якщо піти наліво вздовж пляжу, то там тусуються любителі вітрил зі своїми віндсерфігамі.

А ми жили звичайним відпускної життям - купалися в морі, засмагали, будували замки з піску і копали колодязі, їли ягоди і фрукти, перекидалися на заняттях М'якої Школи ...

Ми кілька разів йшли побродити в заповідник - там чудові бухти, зарості мальви, і купа гарних квітів, дуже цікаві розкопки, химерні кам'яні фігури і зовсім казковий повітря.

Ми їздили на екскурсії в Феодосію в Музей Айвазовського, і на Карадаг в дельфінарій.

Дорога в Карадаг дуже мальовнича, і місце симпатичне, купа красивих дерев і квітів, розкішні клумби, чудові скелі ... А ось в самому дельфінарії така тиснява, що просто жах.

Ми з третьої спроби купили квитки в дельфінарій, і все одно дивилися стоячи, і видно було погано. Саме уявлення хороше, і дельфіни симпатичні, і морські леви, але організація продажу квитків - огидно. Або це нам так не пощастило?

Зате ми сходили на Кара-Дазі в акваріум - він менше, ніж в Севастополі, але все одно гарний. Там є камбали і скати, осетри і живі морські коники! І ще там є тераріум зі зміями, черепахами, крокодилами і чудовими хамелеонами. А ще там був маленький музей з метеликами, опудалами пташок і звірів ... і живим удодом. Удод - така смішна птах з чубчиком на голові! А ще там невеликий ботанічний сад, і гори поруч такі красиві!

Ще ми їздили до Феодосії в музей Айвазовського, там багато картин, які він малював не на замовлення, а для себе - і таки є різниця! З нами їздив художник Сергій, він нам там все розповідав. Ще він розповів, що залізниці гілка до Феодосії була побудована на гроші Айвазовського - він був казково багатий, і при цьому дуже працьовитий, і картини свої писав за 1-2 дня, йому було вигідно продавати картини швидше - ось і побудували до його дому залізницю. Гришка був в захваті від музею і картин, а дівиці втомилися, звичайно.

На Чорному морі пляжі були настільки забиті народом, що важко пройти до води, не наступивши на чиєсь рушник. Вода холодніше градуси на 3-4, пляжі кам'янисті - в загальному, купання у нас точно було краще, а ціни на житло - нижче.

У перші дні на стороні Щолкіно був вітер і високі хвилі, а на Татарці хвиль майже не буває. Вода дуже тепла, дно піщане, біля берега зовсім мілко, потім ямка - трохи вище пояса - і знову мілину, по коліно приблизно. Дуже дитяче море! Дрібно, тепла вода, гарне дно, і багато піску і черепашок!

Купатися в великих хвилях мені дуже сподобалося Купатися в великих хвилях мені дуже сподобалося.

Приголомшливе враження, коли величезна хвиля накочує, затуляючи море, і небо, і все навколо, накриває, тягне - відчуття простору і часу зникає геть. Стоїш, чекаєш, потім підстрибуєш, кудись котишся разом з хвилею, регочеш, отфирківаешься, знову відчуваєш дно - і знову тебе підхоплює нова хвиля ... Навіть старші - шестирічні - оцінили цю гру, і теж щосили стрибали на хвилях. У перші дні ми всім надягали нарукавники, але потім діти звикли до моря і освоїлися, і стали купатися так просто. Тільки молодші іноді брали з собою надувний круг у формі зірочки, сонячно-рудий і дуже красивий. Діти навчилися пірнати і перекидатися в воді, і були дуже задоволені.

У цьому році весь червень був холодним і дощовим, з-за цього в заповіднику Казантип при нас була не суха голий степ, а колючі трави по пояс, ходити не так вже просто, але зате казково красиво.

Які чарівні там запахи, які величезні коники, які метелики, які квіти! Ах! Кажуть, там живуть лисиці і зайці, але ми з ними не зустрічалися ...

В один з останніх днів ми з дітьми ходили на пішохідну екскурсію в Заповідник Казантип.

Гришка з цікавістю дізнався, що бетонна споруда, до якого нас водила в другий день Елла - це кімнати при локаторі, який тут раніше стояв Гришка з цікавістю дізнався, що бетонна споруда, до якого нас водила в другий день Елла - це кімнати при локаторі, який тут раніше стояв.

Нам розповіли, що на Казантипі живе 7 лисиць, кілька десятків зайців, купа ховрахів, багато різних змій і ящірок, росте багато всяких лікарських рослин. Я набрала там дуже корисну травичку безсмертник піщаний, який я зазвичай в аптеках купую.

Нам розповіли, що мисів раніше називався Казантип-російський, а з іншого боку мису був давніший селище - Казантип-Татарський. А саме Щолкіно побудували для того, щоб розселити персонал при атомної електростанції, яку там побудували - але так і не відкрили, і тепер вона стоїть занедбана.

При Катерині II стали заселяти християнським населенням, і на Казантип пригнали солдатів, які вже не придатні були до продовження стройової служби. Збудували для них хати-мазанки, виплатили їм солдатське жалування, і навіть видали по 1 руб 35 коп золотом - на обзаведення господарством. Але солдати не були цілком задоволені, і стали слати листи Катерині, що без дружин їм самим важко буде вести господарство. І прийшов від Катерини указ, і набрали по російським селам рекрутів-дружин, з засиділися в дівках або молодих кріпаків баб, і їх пригнали до Криму в якості дружин для солдатів. Всі солдати здавали шапки в загальну купу, дружини вибирали собі по шапці, і хто господар шапки - той і чоловік (розлучень не було), і поп за 1 день всіх їх обвінчав. З тих пір і приказки про "далеке знайомство" і про "явиться до шапкобрання".

Ми пройшли через верх пагорба повз бетонного укріплення від локатора, і вийшли на берег неподалік від тієї бухти, де ми з дітьми купалися Ми пройшли через верх пагорба повз бетонного укріплення від локатора, і вийшли на берег неподалік від тієї бухти, де ми з дітьми купалися. Там стоїть кам'яний стовп Ян, який дуже люблять йоги і всякі інші Енергетична.

Ще ми бачили коло з 12 каменів - теж Місце сили, і ще кам'яну арку з 5 каменів - типу дольмена.

Потім спустилися в бухту, де пітерський археолог десять років вів розкопки, і нам показали стіни старовинного багатого будинку, де знаходили і монети, і амфори, і багато кераміки Потім спустилися в бухту, де пітерський археолог десять років вів розкопки, і нам показали стіни старовинного багатого будинку, де знаходили і монети, і амфори, і багато кераміки ...

У сусідній бухті так званий Кам'яний зоопарк - можна розгледіти фігуру кобри, зайчика, черепахи, левиці, мавпи.

Деякі вчені вважають, що саме тут, на Казантипі, стояв стародавнє місто Понтікапея, і навіть є припущення, що збереглися стародавні ворота міста, і ступені, і зовні від стіни курган-зольник.

В кінці екскурсії ми спустилися в дуже дрібну бухту, поруч з якою є рукотворна печера. Бухта називається смішно - Сракомойка - там виходять сірководневі джерела і запах стоїть відповідний.

В цілому відпочинок вийшов досить різноманітним.

Женя Кац, [email protected]

Коментувати можут "Як ми їздили в Казантип"

Або це нам так не пощастило?