Звіт про велопохід по Арабатській стрілці і Керченського півострова

квітень 2007 року

Пролог. Як ми збиралися в похід.

Ідея походу у мене прийшла далекій взимку, після зимового походу в Крим. Я прочитав підготовку походу по зимовій Арабатці і згадав про звіт Натахи Смілянець , Мені ще з того оповідання часто згадувалися вулканчики і бажання їх побачити з кожною хвилиною зростала. Не меншим було бажання побачити багатокілометрові пляжі Арабатської стрілки. Детально вивчивши всю існуючу і неіснуючу інформацію в інтернеті по Арабатській стрілці і Керченського півострова, було вирішено зробити нитку маршруту по Арабатській стрілці і азовському узбережжі Керченського півострова, детальніше планований маршрут опишу далі.

В результаті нитка маршруту була розіслана потенційним учасникам, яких виявилося понад 20 осіб, на щастя для нас і на жаль для них багато відсіялися в процесі природного відбору. І в результаті ми поїхали нормальної, з точки зору кількості людей в поході, групкою:

1) Сахно Андрій , LW, керівник-організатор

Пересунько Іван

Щербатов Олександр

Якимець Ігор

Підготовка до походу в мене, як і слід було очікувати була весела. Купівля продуктів, остаточний список учасників та інші похідні штучки остаточно узгоджувалися незадовго до походу. А дівчата, які у нас дівчата :) Ленку Кістень я тільки і побачив в поїзді, на скатка групи у неї не виходило бути - робота ..., а Лена (rybka) дізналася, що зможе поїхати за дві години до поїзда. Керівник, тобішь я, в останній момент друкував карти і орієнтування маршруту з самого ранку і тільки за годинку до виходу подумав, що пора б уже й рюкзак слажівать, адже з особистих речей навіть не думав, що брати, збиралося природно у мене все так: все в купу на ліжко, а потім - бух і все в рюкзак.

Не знаю, як учасникам, але мені було весело їхати до вокзалу. Спасибі Вані (VIP), що підхопив мене в газельку на перетині вул. Тампере і пр-ту Возз'єднання. Я був в шоці, коли виїхав з дому і зрозумів, що не вмію кататися на велосипеді. Під навантаженням, як виявилося, він веде себе зовсім інакше, а навантаження була не маленька :)

Намет, пальник, бензин 3 л, води 7,5 літрів, 2 каремата, ну і список стандартних речей для такого походу. Як потім вже зрозумів, я умумдрілся неправильно навантажити завдяки великій кількості важких речей і в підсумку після невеликого виляння, великий починало так водити з боку в сторони, що ні в казці сказати, ні пером описати. Але як не дивно, до Ленінградської площі у мене навіть вийшло добратися своїм ходом, 9,5 км за 35-40 ходових хвилин.

Швиденько діставшись до вокзалу, з урахуванням ранкових, повільно перетікають в денні, пробок я дізнався, що Ваня не купив продукти в похід і вирішив це зробити в супермаркеті на воквзале. Попросивши мене повартувати його речі і великий, він побіг скуповуватися (о 12:05!), Мобілка природно була вже виключена. Поки він собі спокійно скупався, ми в психів зідзвонювалися і вирішували, що робити? У підсумку, я попросив AndyM приїхати без речей і повартувати речі Вані, оскільки мені потрібно було об'їжджати, піднятися по сходах-ескаваторов на кінцевій 1-го трамвая я б не зміг.

Коли я приїхав на місце збору у ст.м. Вокзальна, наші вже почали висуватися до вагону поїзда, адже вже залишалося якихось нитка 25 хвилин до відправлення поїзда! Прочекавши з речами AndyM ще 10 хвилин, я подзвонив Рибці і попросив щоб хтось прийшов і забрав у мене речі AndyM, а я б теж побіг збиратися. В результаті дзвонити довелося ще раз, оскільки піднятися самостійно з ровером і рюком приблизно в 25 кг по сходах підземного переходу на перон у мене не вийшло. Коли я під'їхав, все по спритному розбирали Вели, в паніці я теж було почав, але зрозумів, що вже не встигаю, в кишені безперервно дзвонив телефон ... В перервах між матами і спробою кудись нитка запакувати вів, я відповів, щоб Ваня і Андрій бігли до поїзда. В кінці-кінців вдалося умовити провідників, що ми хороші і ми обов'язково спакуємо Вели в чохли в поїзді. Так ще годинку наші Вели парили над головами пасажирів під стукіт коліс удаляющегося від Києва поїзди, по всьому вагону літали колеса, ключі, накидки, рюкзаки. Розговорившись з

Максимом (NoMad) ми дізналися про себе багато нового і прекрасного: виявилося, що завдяки нашій навантаженні він не запізнився на потяг (відправлення з 12:47), адже його хвилин на 5 затримали провідники, щоб ми упакували :)

Глава 1. Запланований маршрут велопоходу із зазначенням пам'яток.

День 1-й (7 квітня 2007 року).

Приїжджаємо в с. Новоолексіївка в 02.04 поїздом? 40? Київ-Севастополь ?. Збираємо велосипеди і готуємося до старту (приблизно 1 годину). Виїжджаємо з с. Новоолексіївка о 03.00.

МАРШРУТ 1го ДНЯ:
01 - Новоолексіївка-Генічеськ (12,07 км)
02 - Генічеськ-Генічеська Гірка (9,08 км)
03 - Генічеська гірка-Щасливцево (7,48 км)
04 - Счастлівцево- Гор.істочнікі (4,99 км)
05 - Гор.істочнікі-Стрілецьке (9,31 км)
06 - Стрелковое- Солоне оз. (10,35 км)
07 - Сол.озеро -Страусіная ферма (7,91)

Разом: 61,19 км
Прим. Після відвідування страусиної ферми ночівля (приблизно в 5-10 км від неї) (при уточнити наявність джерел води можливість перенесення ночівлі на 80-100 км шляху).

1) Генічеська гірка;
2) Гарячі своє джерело;
3) Солоне озеро;
4) Страусина ферма;
5) Залишки залізниці на Арабатці.

Разом за день - 61,19 км (можливе збільшення до 80-100 в залежності від наявності джерел води).

День 2-й (8 квітня 2007 року).

МАРШРУТ 2го ДНЯ:
08 - Страусина ферма - Соляне (60,84 км)
09 - Соляне - Арабат.крепость (5,97 км)
10 - Араб.крепость-АкМанай (5,03 км)
11 - Ак.Манай-КАЕС (24,48 км)
12 - КАЕС-Мисове (8,56 км)

1) Арабатська фортеця;
2) Ак-Манайських каменоломні;
3) Азовське узбережжя Криму;
4) Недобудована Кримська АЕС;
5) м. Казантип.

Разом за день - 104,88 км (без урахування отвлетвленій і їзди по Казантипу, можливо зменшення за рахунок попереднього дня).

День 3-й (9 квітня 2007 року).

МАРШРУТ 3го ДНЯ:
13 - Мисове-Узунларський вал (22,26 км)
14 - Узунларський вал-Чокракське оз. (31,40 км)
15 - Чокракське озеро-с. Бондаренкове (ч-з м.Хроні-м.Фонарь-креп.Ені-Кале-Аджимушкай) (53,37 км).

1) Астанінські плавні;
7) м.Фонарь-п.Крим- крайні точки Кримського п-ва, поромна переправа на Кавказ;
8) фортеця Ені-Кале;
9) Аджимушкайські каменоломні;
10) Грязьові вулканчики Керченського півострова. Разом за день - 107,03 км.

День 4-й (10 квітня 2007).

МАРШРУТ 4го ДНЯ:
16 - вулканчик - Керч (8,36 км)
17 - Намотуємо кілометраж по Керчі, відвідування різноманітних пам'яток - (? Км).

ПАМ'ЯТКИ:
1) Керч - фортеці, порти, Пантікапей, і т.д.

Разом за день - 8,36 + кілометраж по Керчі.

РАЗОМ ЗА ВЕСЬ ПОХОД: 281,46 км (для запаски - 280,42 км)

Глава 2. Поїзд? 40 Київ-Севастополь

Отправіленіе з Києва: 06 апреля 2007 року о 12:47
Прибуття в Новоолексіївку: 07 апреля 2007 в 2:04

Наше перебування в поїзді супроводжувалося тихими матами ... І обговоренням того прекрасного - посадки в поїзд після його відправлення за розкладом. Так ми провели 3 незабутні години в поїзді стрімко мчить до точки нашого старту, перший в спробах запхати Вели на треті полки, а два наступних у відході від цього куматозного стану.

Потім почався літрбол, роздивляння топографічних карт і інші туристичні дивацтва, незрозумілі звичайним пасажирам. Розговорившись з Максимом, туристи - це по істині доброзичливий народ, ми розповіли йому про свої плани, а також почули його, попили разом пива. Як і слід було очікувати, наші дівчата в одному купе намагалися не слухати лекції по веломатчасті, а в другій по комп'ютерам і всьому, що пов'язано з ними. Тільки Ваня спробував завести трохи іншу тим, про споконвічну, тобішь прихильності однієї статі до іншого: але в такій компанії - це не феншуйно :) На щастя для останніх, втім як і для нас, ми уляглісь спати досить рано і тихо, адже ми мали ще підйом о першій годині ночі.

Висадка десанту з поїзда в Новоолексіївці була не менше залікової: за дві хвилини нам потрібно було через один тамбур вивантажити 8 Велов, 8 рюков і 8 тел-велосипедистів. Як ви і самі розумієте, тамбур був завалений до стелі велосипедами. Вивантаження проходила досить спокійно, без матів, упереміш вилітали велосипеди, пасажири з манатками, наші рюкі і ми самі :)

Глава 3. День 1-й. 07 квітня 2007 року.

Теоретичні основи тупізм ми отримали ще в Новоолексіївці, неспішна збірка велосипедів, сніданок і набір води у нас зайняв близько півтора-двох годин. Після спроби перепакування рюкзаків з'ясувалося, що місця ні у кого немає, тому мою палатку ніхто собі непередеребаніл, підозрюю, що так само і Шурікову (коротше перерозподіл вантажу в поїзді перед похід найгірший варіант, переконуюся вдруге, краще цього уникати, якщо є можливість, правда у нас її не було).

Дорога до Генічеська у нас зайняла трохи більше години, з урахуванням зупинок для усунення технічних неполадок. Поїздка в темряві, без фар - річ досить прикольна, але і екстремальна, така поїздка вимагає від усіх учасників максимальної уваги на дорозі і дотримання ПДР. На щастя, наша група світилася на дорозі фарами як новорічна ялинка та й машин було дуже мало. На групу у нас було близько 50% фар і 30-40% мигалок (з урахуванням того, що не всі видно через велорюков), зате фари були супер яскраві. Деякі правда їхали з налобник, але мені було не полювання, тим більше, що такий досвід у мене вже є. Як на мене налобник навіть погіршує видимість, оскільки сліпить очі при відображенні від поверхні землі, асфальту. Тому я спокійненько сіл собі на колесо переднього учаснику і без пригод доїхав до Генічеська (приблизно О 04:55 ми були біля телеграфу, хвилин 20 зайняли дозвон до телеграфу, щоб відкрили двері, пошуки ручки, придумування тексту телеграми). Швиденько зашкреблося по нічному Генічеську до телеграфу (нах-ся за адресою м Генічеськ, вул. Леніна, 2, тел. 8 (05534) 3-40-28 та 3-23-16, телеграф цілодобовий, але потрібно дзвонити, щоб відкрили двері), ми там зупинилися і поправили телеграму до Києва про те, що ми повні психи ...

У районі 5:15 - 5:20 ми поїхали назад по Генічеську до повороту дороги на Арабатську стрілку. Сутінків нас застали вже під с. Генічеська Гірка, яку ми пролетіли навіть не зупинившись. Ще спочатку у нас виділилися лосі Фабіо, Рибка, які нас випередили на пару кілометрів. Мені з ранку їхалось досить важко (до самого обіду) вище 25 км / ч по бетонці їхати не виходило, потрібно було більше тренуватися, але завантаження на роботі і в інституті не дозволяла сильно тренуватися: найбільша відстань за день перед походом було 71 км, а всього за весняні тренування було пройдено близько 150-180 км. Проїхавши с. Щасливцеве ми зупинилися на 35 кілометрі походу о 7:00 біля гарячих джерел на привал і другий сніданок. Гарячі джерела на жаль були закриті на ремонт тому ми тільки подивилися крізь ворота на територію і поїхали далі.

Приблизно в 45-50 кілометрах по маршруту нах-ся с. Стрілецьке. Якщо не звертати з бетонки, а в'їхати прямо в село, то практично відразу під'їжджаємо до магазину в селі, ззаду якого нах-ся краник з водою, яку ми пили навіть сирої, запахів, особливих присмаків немає, тобто це мабуть ідеальне місце набору води для поїздки по Арабатці, адже навіть на вокзалі в Новоолексіївці вода відганяє сірководнем. Води для поїздки по Арабатці ми взяли по 6 літрів на хлопців і 4 літри на дівчат, тобто для групи в 8 чоловік вийшло 44 л. Нам її вистачило на обід (чай + пюрешка), вечеря (суп + чай) і сніданок (каша + чай), ЕСС-но з запасом :)

Черепашкові пляжі Арабатки

Уже в с. Стрілецьке ми почали розуміти, що таке справжня пральна дошка, коли їдеш і думаєш про сенс життя і зуби постійно клацають об кермо. За один перехід ми проїжджали зазвичай 10 км, тобто за перший перехід ми проїхали до станції видобутку газу в море, вперше зупинилися і випробували на собі чарівність місцевих Арабатська пляжів з черепашками, які починаються на одному краю горизонту і закінчуються на іншому. Взагалі Арабатка починаючи з с. Стрілецьке і закінчуючи с. Соляне - це близько 70-80 км суцільного безлюдного пляжу з найчистішим Азовським морем, по-крайней мере в квітні місяці. На цьому привалі я виявив, що у мене відвернувся верхній гвинт кріплення багажника, на щастя для мене і мого вела, я прив'язав велорюк до подсідельніку і тому навіть не помітив, що одне кріплення зникло - інакше б могли бути істотні пошкодження вела.

Страусяча ферма

На 63-65 кілометрі о 10:32 ми зупинилися біля страусиної ферми. І частина нашої групи пішла встромляти на страусів або страуси на нас? Загалом це досить цікаве питання буття, на який неможливо дати однозначну відповідь. Як нам сказали, що завтик на страусів взагалі коштує 5 грн з людини, але з урахуванням несезону і того, що у нас має бути досить довгий похід до Керчі, нас пустили безкоштовно, правда ненадовго, але у нас і у самих не було часу.

Від страусиної ферми до обіду ми розтягнулися дуже сильно, в значній мірі завдяки мені, в поїзді я практично їв мало і тому сили мене остаточно покинули. Довелося попросити замикає Льошу, щоб він наздогнав групу, а відстали ми на 1,5 км і зупинив їх - мабуть на Арабатці у групи прокинулася жага лосізма, а у мене спрага хавку. У підсумку я залишився один, пошамати все, що залишилося з поїзда, виглушів літр води залпом - Потулов далі. Через кілометрів 5 я побачив групу на привалі і вже виїхав до мене на зустріч Шурика. У підсумку на тому ж привалі, на 83 кілометрі ми виявили джерела води - труби стирчать із землі, з яких б'є вода і зупинилися там на обід. До води підібратися важко, там розлилося озеро, але при бажанні і відсутності води її набрати можна.

Після обіду на привалі

На обід у нас була пюрешка, бутери з паштетом і чаєм, потрібно було бачити моє обличчя, коли я їв пюрешку і намагався запихати цей бутер, я правда їх так і не з'їв, а закусив салом з хлібом, які дав мені Шурик, що і склало мій обід.

Обід у нас був затяжний з 12:00 до 15:00. Вся група просто вирубати в чарівний сон навіяний свіжим прохолодним повітрям, легким весняним вітерцем і звуками навколишньої природи. Але реальність нас змусила повернутися до дійсності і близько 15:00 ми вскочили, швиденько зібралися і Потулов далі по незвіданих просторах Арабатки ...

Характерний пейзаж на Арабатській стрілці

Серія ставків на Арабатській стрілці

Зустрівши одну пару велосипедистів пролетіли зі швидкістю світла по Арабатці і кілька самотніх будиночків без особливих пригод на 107 кілометрі ми зупинилися на ночівлю близько 18:00. Стоянка була у великій ямі, в якій без проблем поміщається 8 велосипедистів з веламі і двома наметами. Зв'язавши Вели і накривши їх чохлами група почала займатися всякою фігньою: купатися в морі, готувати борщ, милуватися заходом і зоряним небом, а також видніються вдалині узбережжям Криму: вогнями Каменського, Щолкіно та інших сіл на узбережжях Азовського моря та Сиваша.

За цей день було пройдено 107,01 км за 6:46:20.

Глава 4. День 2-й. 08 квітня 2007 року.

Підйоми у нас були сплановані ранні, тому встали ми з Шуриком близько 06:00 і з голоду почали хавати сонце, але воно вчасно сховалося від нас за хмарами і ми з горя почали готувати на пальниках кашу, одночасно розштовхуючи своїми грізними криками мирно спали туристів.

Руїни Арабатської фортеці

Завдяки таких складних, але приніс очікувані плоди, старанням група виїхала на маршрут о 8:30. Прорвавши лінію оборони корів поблизу с. Соляне, об 11:10 ми взяли під свій контроль руїни Арабатській фортеця, яка була одним з найважливіших укріплень XVII ст. Трохи повивчавши околиці фортеці ми висунулися далі у напрямку до Ак-Монайські каменоломні. Проїхавши 2-3 кілометри асфальтна дорога різко йде направо навколо с. Кам'янське у напрямку до с. Семисотка, тут бажано звернути на ґрунтовку йде вгору в село і проїхавши по селу в північно-східному напрямку, тобто практично вздовж берега. У 200-300 метрах від села починаються Ак-Монайські каменоломні.

Ак-Монайські каменоломні

Усередині Ак-Монайських каменоломнею

В с. Кам'янське, як и в практично всех попередніх и Наступний селах містять магазини, VIP затарити "горючки" для велотурістів, як виявило пиво в велопоходах идет на ура! Наступний привал о 13:00 у нас БУВ в Ак-Монайськіх каменоломнях посеред воронок від вібухів авіабомб и снарядів, а такоже дивом уцілілого снаряда часів Великої Вітчізняної Війни. Трохи познайомившись з побутом часів війни, а також благоустроєм сучасних місцевих бомжів або панків, о 15:05 ми поїхали в бік Казантипу. Не встигнувши рушити, у нас трапилася друга неприємність з багажником, на цей раз у AndyM, як і в минулий раз відкрутиться і загубився гвинт з гайкою, довелося зупинитися на техпрівал. Швиденько усунувши неполадку ми поїхали далі, звикаючи до нового рельєфу, грунтових дорогах, достатку чудових балок і бухт на берегах Азовського моря. Навіть спочатку квітня тут уже повно машин, складно уявити, що тут робиться влітку, адже місця для відпочиваючих просто чудові, особливо для тих, хто втомився від пляжів ПБК. Дорога хоч і йшла приблизно по узбережжю, але вона постійно створювала нехитрі повороти, після труднощів Арабатки на ній просто їдеш і радієш життю, красі навколишньої природи ...

Керченський півострів (р-н Ак-Манайських каменоломнею)

А там далеко нас чекали нові випробування на міцність :) Карьеррр, як багато в цьому слові для серця нашого злилося. Спуск по вузенькій стежці з поворотом і сходинками, хоч і не довгий, але напряжно - сильно завантажені Вели хоч і знаходяться постійно на гальмах, але так і норовлять зірватися і полетіти купатися в морі. Не встигнувши спуститися і проїхати ми зрозуміли, що вже пора підніматися, на цей раз по сходах. Ви Пробував піднімати по сходах звичайний вів? Думаю так, а ось тепер додайте на нього 20-кілограмовий рюкзак і опишіть ваші враження :) По секрету, тільки нікому-нікому, тссс! У 200-х метрах недоезжая кар'єра дорога йде направо і об'їжджає його, але ми ж і приїхали за труднощами: себе показати і на інших подивитися :) Шютка природно.

Далі знову починаються нові форми рельєфу, дорога перетинає різноманітні пагорби та балки. Піднявшись з кар'єру ми їдемо не по стежці, а звертаємо направо на південь, а потім відразу ж знаходимо нову дорогу, яка йшла над південною стороною кар'єра і їдемо по ній. Практично відразу ж дорога йде вниз в маленьку балочку і в ній розділяється на дві, точно так само як і наша група, об'єдналися ми через півтора кілометра в районі будівель рибного промислу. Ех, які там грунтові спуски великий плавно розганяється до гігантської швидкості. В районі цієї бази знаходиться місток через річечку-болотце. І знову укручуємо вгору, що поробиш за спуском завжди йде підйом, таке життя. Незабаром після цієї серії пагорбів на горизонті знову з'являється мис Казантип, а зліва дачі. Праворуч від дач знаходиться зруйнована МТФ, проїхавши повз неї по грунтовці ми вискочили на дорогу що веде до с. Калинівка.

Калинівка

Недобудована Кримська АЕС

У Калинівці, як не дивно ми навіть не стали дупла, все-таки група відчула наступ вечора, а нам ще потрібно було подивитися недобудовану Кримську АЕС і докрутити до Казантипу. Зашкреблося по місцевим дорога ми спритно дісталися до КАЕС. Все-таки велика людська тупість - будувати в заповідних місцях технічно небезпечні виробництва. На превеликий жаль, детально полазити по околицях АЕС так і не вийшло, але все-таки враження були яскраві ... У Сутінків проскочивши і навіть не помітивши р Щолкіно, а заодно виявивши пропажу кількох членів групи ми зупинилися у околиці с. Мисове. Як з'ясувалося пізніше, у Льоші остаточно свосьмерілось заднє колесо і йому довелося міняти покришку на слик, заодно вирівнюючи вісімку. В с. Мисове ми вже в'їхали по темряві, але на наше щастя набрати води і отримати рекомендації по місцю стоянки нам таки вдалося. О 20:10 ми стали на ночівлю на пляжі біля с. Мисове, по темряві поставили намети, приготували їсти, походили по кущах і полякали царівни-жаби :) І природно ували спати.

Під заколисуючий шум морського прибою в моїй голові гніздилися підступні плани на наступний день: зробити радіалку на Казантип, проїхати по Караларський степу, по всіляких бухтами узбережжя Азовського моря аж до с. Бондаренкове, з заїздами в бухту Рифів, бухту Морської піхоти, порт Керч, фортеця Ені-Кале. Скажу чесно - це маячня, мабуть нереально проїхати за день навіть без нічого. Щоб проїхати і все подивитися бажано 2,5 дня, а мінімум 2 дні. За цей день група проїхала 77,3 км за 5:05:00. З урахуванням радіалку у мене було на одометрі 89,6 км за 6:02:00.

Глава 4. День 3-й. 09 квітня 2007 року.

Схід сонця на Казантипі

Цього ранку ми встали о 5:30, тому що Шурику (Fabio) дуже хотілося побувати на Казантипі, правда мені теж, але мене заспокоювала необхідність не зривати категорійність через своїх амбіцій потрапити на Казантип. Як і попереднім вранці схід сонця був чудовий. Шум прибою, світанок, черепашкові пляжі залишає в душі незабутні враження.

Вид на Казантипський заповідник

І все-таки ранок внесло свої корективи, Шурик мене умовив, що не побувати на Казантипі це ацтой. Так ми втрьох (Шурик, Льоша і я) зібралися і полетіли у напрямку до Казантипському заповіднику. Людина таке животних, яке вміє загидити все і вся: по всій ценральной частини півострова розкидані нафтовидобувні установки. На щастя, недоторканим залишилося саме узбережжі Казантипу, а воно просто вражає своєю пишністю: найрізноманітніші бухти з елементами скельного рельєфу і повсюдно розкиданими каменями загадкової форми. Часу на огляд острова було дуже мало, тому ми практично відразу ж кинулися назад до місця стоянки.

Повернувшись, швидко склавши намети і упакувавши рюкзаки о 10:22 ми кинулися далі, адже нас ще манили Караларський степу, велика кількість мисів і бухт північного узбережжя Керченського півострова. Дорога від с. Мисове до с. Нижньозаморське здебільшого являє собою добре укочений грунтовку, місцями переходить в пральну дошку по типу Арабатки. Для простоти орієнтування можна вибрати узбережжі Азовського моря, ні в якому разі не згортати направо, але при цьому і не особливо йти вліво, оскільки судячи з усього ті дороги ведуть до місць відпочинку місцевих аборигенів і можна просто втратити дорогоцінний час (проїжджали пан. Азовське, і ще пару баз, на жаль не запам'ятав назв). Тобто загальна рекомендація прідежіваться якісної дороги, намагаючись не звертати вправо в сосновий ліс і вліво в район моря.

Дорога від с. Мисове до с. Нижньозаморське місцями така ж, як і на Арабатці

Швидко подолавши асфальтні дорогу від с. Нижньозаморське до с. Золоте і наштовхнувшись на ще одне категорійності перешкода - сільський магазин в с. Новоотрадне, яке обмінуть так і не вдалося - набрали ще літрів 6-8 пива, ми нарешті доїхали до початку підйому на плоскогір'ї Караларський степів. Підйомів на плато досить багато, ми вибрали видніється прямо у напрямку нашого руху, заїжджати на нього зручно після проходження серії різких поворотів (під 90о) головної дороги. Доріг по плато досить мног, але бажано сильно не втечуть від узбережжя, оскільки всередині плато Караларський степи раніше розташовувався секретний військовий аеродром, на якому базувалися стратегічні бомбардувальники з ядерними боєголовками на борту, а крім нього десь там же розташовано аеродромне сховище ядерних відходів. І відвідувати його особисто у мене особливого бажання не було. В даний момент часу, Караларський степу збираються зробити національним природним парком, в зв'язку з великою кількістю рідкісних видів рослинності і представників тварин.

Караларський степу

Караларський степу, особливо північна їх частина, тобто Азовське узбережжя, являють собою плоскогір'я. Особисто мені ця частина маршруту дуже нагадує Карабі-яйлу, такі ж численні хребтікі, гірки порослі тільки однієї трав'янистою рослинністю, чагарників майже не зустрічається, а на узбережжі численні різноманітні бухти, облямовані скелястими виступами узбережжя.

Поїздка на велосипедах по північній частині Караларський степу заворожує - численні підйоми, спуски, якісна грунтовка, свіже повітря і степові запахи, далеко шум прибою. В одному з місць нашу дорогу перегородила річечка, щоб її об'їхати довелося спуститися в бухту, на березі поставлені написи? Ловля риби заборонена ?, найімовірніше це пов'язано з походженням річечки, судячи з карти вона може починатися в районі могильника ядерних відходів, тому я б рекомендував ні в якому разі не набирати воду з джерел або річок на території Караларський степу.

Не повірите, але це теж Караларський степ

Оскільки ми ще не обідали, а обід я задумав в районі Чокракського озеро, то мені воно марилося мало не за кожним поворотом дороги або горбком. Але за кожним поворотів або горбком відкривався новий вид на безкрайнє плато. О 16:00 ми стали на обід, зокрема завдяки проколу у Вані і вісімки на задньому колесі у Льоші. Чудово, що ми зупинилися пообідати, відремонтувати і трохи відпочити саме там, оскільки обідати в тій частині озера, куди ми незабаром виїхали було б дуже нецікаво, мабуть саме озеро красивіше виглядає в південній частині, а ми виїхали в північну. Обід і ремонти зайняли у нас порядку години і ще близько півгодини зайняла дорога до озера.

В районі 18:00 ми вже почали підніматися по затяжного підйому дороги з с. Курортне в м Керч, слідом за підйомом пішов плавний довгий спуск: близько 5 км (на погляд) навіть не потрібно крутити педалі :) Звернувши з дороги на Керч у районі покажчика с. Войкове, ми проїхавши біля кладовища вискочили на дорогу в с. Бондаренкове. Трохи подуплів куди їхати далі, ми піднялися по асфальту через село і зупинилися на ночівлю о 20:00 над великим кар'єром біля воріт якогось заводу. Воду набрали недалеко від ночівлі в якомусь з будинків, де ще не спали люди. Вдалині всю ніч виднілися вогні Керчі, було чути гавкіт собак - населенке як ніяк :(

За цей день було пройдено 72,67 км за 5:39:14. Радіалка на Казантип - 12,3 км за 0:57:00.

Глава 5. День 4-й. 10 квітня 2007 року.

Побачивши перспективу вранці опинитися в Керчі, ніхто крім мене рано вранці вставати не захотів, навіть Шурик дрихнул в м'якому спальнику. Тому готувати взявся я один, спочатку довго не міг знайти другу пальник, потім почав кип'ятити воду, частково перетворилася в лід (вночі бьлі заморозки, всі намети і Вели були покриті товстим шаром інею). Вкоре встав Андрій і почав їсти заникав йогурт, в найвдаліший момент, коли я сипав сіль в кашу, він запропонував його і мені. Блииин, коли я побачив, скільки солі сипнув, коли я відволікся :) / * вирізане модератором * / Загалом, вийшла каша до пива, найдивніше, що з пивом вона дійсно відносно добре пішла :)

Найбільш сподобався нам грязьовий вулканчик під с. Бондаренкове

Але дуплянка ще тривала, з урахуванням всіх дуплянок, зборів та іншої суєти нам, вірніше частини групи, вдалося виїхати тільки в 9:06. Проїхавши близько 300-500 метрів, ми згорнули на ґрунтовку, що минає приблизно на північ, вона веде в бік, де розташовані грязьові вулканчики. А кілька людей ще залишилося в таборі, поспішаючи слідом за нами, не озираючись по сторонах вони полетіли вниз в Бондаренкове в надії наздогнати нас по дорозі до Керчі, мабуть вони вже всім тілом сиділи в поїзді і їхали до Києва, але під час зупинившись і Роздуплись повернутися, група все-таки смакота і поїхала до вулканчик.

Невелике виверження грязьового вулканчик

Грязьовий потік вулканчик, ну і ми на його тлі

Прямий дороги до вулканчик немає, мабуть найправильніше до них під'їжджати по дорозі що веде від очисних соорудженій на північно-північний захід, по шляху обов'язково поглядаючи в західну сторону - там і розташовані вулканчики. Ми заїжджали до них з іншого боку, теж по грунтовці, але звідти вони не особливо добре видно, знайшли ми їх завдяки знанню їх точного розташування на карті. Вони знаходяться в улоговині приблизно в 2 км від північно-західної околиці с. Бондаренкове.

В районі 10:10 з урахуванням все пригод і їзди по повному бездоріжжю, часом доводилося вести Вели пішки ми опинилися біля вулканчиків. Ще таившуюся з ранку, ледь теплу надію ще потрапити у фортецю Ені-Кале, довелося з тріском викинути з голови, тому що до відправлення поїзда залишалося трохи більше 2,5 годин. Вулканчики досить дивні за своєю природою: деякі дійсно мають форму вулкана, а деякі уявляю собою калюжку посередині вируючу. Найбільше нашу увагу привернув відносно високий вулканчик, біля нього навіть виднілися грязьові потоки, нагадуючи лавові. Повтикать на це чудо природи, а деякі учасники примудрилися залізти в грязі вулканчиків носами, а також іншими частинами тіла по самі втулки ... На цьому наша пізнавальна частина цього походу була завершена і о 10:30 ми не поспішаючи поїздили від вулканчиків в м Керч , який на превеликий жаль так і не вийшло оглянути, але ж це привід повернутися в ці чудові краю і продовжити освоювати краси природи і сторінки героїчного минулого цього півострова.

ми

О 11:27 прибувши на вокзал в м Керч, почали робити закупівлі в дорогу, вперше не поспішаючи розбирали велосипеди і занурилися в поїзд (час відправлення з Керчі о 12:45). Після повернення до Києва на поїзді мені розповідати особливо нічого - я пішов в свої мрії про подальші пішохідні, гірські і велопоходи по територіях України та найближчого зарубіжжя ... Як виявилося примудрився пропустити повз вуха всі можливі теми обговорювалися в поїзді. Ех, мрії-мрії :) В Києві ми знову таки не поспішаючи зібрали велосипеди та поїхали по домівках, хто на газельці з Ванею до ст.м. Лівобережна, хто своїм ходом ... Реальність була сумна - робочий день пробки, ремонти дороги, вихлопні гази. АПЯТЬ ХАЧУ В паходу! За цей день було пройдено 17,61 км за 1:22:48.

Глава 6. Пройдений маршрут.

1-й день с.м.т. Новоолексіївка - м Генічеськ - с. Генічеська Гірка - с. Щасливцеве - с. Стрілецьке - Страусина ферма Кілометраж за день: 107,01 км Час в дорозі: 6:46:20.

2-й день с. Соляне - Арабатська фортеця - с. Кам'янське - с. Калинівка - с. Семенівка - Кримська АЕС - м Щолкіно - с. Мисове Кілометраж за день: 77,3 км Час в дорозі: 5:05:00

3-й день с. Мисове - мис Казантип (рад.) - с. Мисове - с. Нижньозаморське - с. Новоотрадне - с. Золоте - північна частина Караларський степів - Чокракськоє оз. - с. Курортне - с. Войкове - с. Бондаренкове Кілометраж за день (без урахування радіалку): 72,67 км Час в дорозі (без урахування радіалку): 5:39:14 Кілометраж радіалку: 12,3 км Час в радіалку: 0:57:00

4-й день с. Бондаренкове - Грязьові вулканчики - м Керч Кілометраж за день: 17,61 км Час в дорозі: 1:22:48

Загальна довжина маршруту: 274,59 км + 12,3 км (рад.) = 292,2 км

Глава 7. Основні зауваження щодо проведення походу.

1. Бажано приділити цьому маршруту не менше 6 днів, тоді не буде проблем з оглядом визначних пам'яток, вимушеним укорочуванням маршруту. У нашому поході довелося викинути левову частку пам'яток, абсолютно не подивитися Керч, а також частково урізати маршрут. Це при тому, що група була досить добре підготовлена;
  2. Набір води для поїздки по Арабатській стрілці з обліку нашого досвіду рекомендую робити в с. Стрілецьке (опис місцезнаходження джерела дано в тексті звіту);
  3. Ділянка с. Кам'янське - с. Калинівка, грунтовка по легкому плоскогір'ю, швидкість просування природно нижче, ніж на рівнині;
  4. Ділянка с. Золоте - с. Курортне. Хороша пересеченке, нагадує Карабі-яйлу в Криму з перепадами висот від 100-150 метрів. Часті підйоми-спуски забезпечені, з усіма наслідками, що випливають ...;
  5. Набір води на території Караларський степу не рекомендую робити через присутність в тому районі могильника ядерних відходів;
  6. Непройденние ділянку с. Курортне - с. Осовини - фортеця Ені-Кале - м Керч. І взагалі цей відросток Керченського півострова - це пересеченке з частими підйомами та спусками. Перепади висот 100-150 метрів;
  7. Планувати похід краще навесні або восени. Влітку буде дуже жарко, хоча можливо когось спека більше влаштовує;
  8. Воду в селах набирали без проблем.

Поїздом?
Київ-Севастополь ?
Новоотрадненская?
2. Поїзд?
І частина нашої групи пішла встромляти на страусів або страуси на нас?
Ви Пробував піднімати по сходах звичайний вів?