Водоспади Ігуасу - чудо світу на кордоні Бразилії та Аргентини

Отже, напередодні ввечері ми переїхали по мосту прикордонну річку Парану і в'їхали в Бразилію, опинившись в містечку Фос-ду-Ігуасу. Тут у нас був заброньований готель «Три кордони» (по-португальськи - «треш фронтейраш»). Готель виявився дуже якісним, з новою обстановкою в номері і багатим сніданком. Коштував правда теж недешево, плюс ще менеджмент відзначився додатковим жлобством, запросивши грошей за WiFi в номері. Переночувавши тут, з ранку ми поїхали дивитися знамениті водоспади Ігуасу. Отже, напередодні ввечері ми переїхали по мосту прикордонну річку Парану і в'їхали в Бразилію, опинившись в містечку Фос-ду-Ігуасу

Прямо на дорозі зловили таксиста, який погодився відвезти до входу в національний парк. Взяв за це аж 40 реалів. Взагалі Бразилія своїми цінами відразу вразила, невигідно відрізняючись в цьому плані від решти країн на континенті. Скільки коштував вхід в парк, вже не пам'ятаю, але теж недешево.

Від входу в парк до водоспадів туристів везуть по доріжці на «паровозику». Там же дають схему, по якій можна відстежувати свій рух.

Взагалі водоспади Ігуасу можна розглядати як з бразильської, так і з аргентинської сторони. Найбільше водоспадів на аргентинській стороні, але, як можна здогадатися, спостерігати за ними якраз краще з боку Бразилії.

Тут же товпиться маса туристів

Окремі екстремали відправляються до водоспадів на надувних човнах

Каскади водоспадів на аргентинській стороні - на таку красу можна дивитися нескінченно

Головний атракціон на бразильській стороні - це місток, по якому можна пройти прямо на середину потоку. Вода тут варто прямо стовпом, так що фототехніку доводиться ховати.

Можна пройти по містку і опинитися прямо серед падаючої води

На містку посередині водоспадів

Закінчується туристська стежка у вежі, що у головного, найпотужнішого з водоспадів. Народ спочатку фотографується внизу ...

... а потім на ліфті піднімається нагору

Ось він, головний водоспад бразильської сторони, а он там подалі - Глотка Диявола. Тут ми помітили, що на тій стороні стоять якісь люди під аргентинським прапором. Ми ще не знали, що скоро самі будемо там стояти :)

А це річка перед самим водоспадом. І не скажеш, що вона зараз стане вивергатися вниз потужним потоком.

А ось так зверху виглядає той місток, по якому ми тільки що пройшли, це де доводилося фотоапарати від води ховати :)

Он там внизу - це саме мокре місце :)

Біля виходу з парку. Чекаємо автобуса назад в місто.

А далі ми поїхали дивитися водоспади на аргентинській стороні. Взагалі, спостерігаючи за народом, що ходить по сходах на тій стороні, може здатися, що це зовсім недалеко, проте найближчий міст на ту сторону знаходиться досить далеко. Якщо часу у вас мало, то їхати краще на таксі. Якщо ж добиратися громадським транспортом, то доводиться спочатку їхати назад в Фос-ду-Ігуасу, там сідати на автобус до аргентинського Пуерто-Ігуасу, на ньому перетинати кордон, а вже з автовокзалу Пуерто-Ігуасу на іншому автобусі їхати на самі водоспади. У нас на все це часу не було. Ми спочатку звичайно спробували виконати весь цей шлях описаним способом, але швидко зрозуміли, що не встигнемо. Коли ми вилізли з автобуса на в'їзді в Фос-ду-Ігуасу, зустрінутий таксист нам це теж підтвердив. Довелося погоджуватися на його умови і за 60 реалів їхати прямо.

На аргентинську сторону водоспадів Ігуасу ми поїхали вдвох, тому як Сергій Сергійович заявив, що 60 реалів за таксі - це формений грабіж, і його бюджетом такі витрати за огляд «двох жалюгідних цівок» не передбачені. Ми ж з Андрієм Андрійовичем вирішили, що раз вже приїхали, то треба відриватися по повній і дивитися визначні пам'ятки, не рахуючись з непередбаченими витратами на зразок цих :)

Найскладніше в поїздці з бразильської сторони водоспадів Ігуасу на аргентинську - це правильно перейти всі межі. Туди ми їхали на таксі і, наскільки я зрозумів, таксист цілком міг провезти нас без зупинки. Однак, пам'ятаючи про наших перуанських пригоди, ми тепер кожну кордон проходили виключно формально - з проставленням усіх супутніх штампів. Бразильську ми пройшли особисто, подавши паспорта в віконце. В'їхати в Аргентину нам допоміг таксист, він просто взяв паспорта і проштампував їх у віконці за нас, ми лише перевірили наявність в'їзних штампів.

А далі ще кілька кілометрів - і ми біля входу в аргентинський парк Ігуасу. Від входу до водоспадів відвідувачів возить спеціальний поїзд.

А часу вже було пристойно, щось близько 15:30. З радістю ми дізналися, що встигли якраз на останній поїзд до «Глотки Диявола», що йшов в 16 годин. Ні на що інше часу вже не залишалося, хоча, втім, табличка біля входу інформувала, що на острів Сан-Мартін ми все одно не потрапили б через високий рівень води. Так що поїхали відразу до кінцевої.

Поїзд як іграшковий, можна вийти на ходу, пройти по землі, а потім заскочити назад.

Їдемо на поїзді - ВІДЕО

Але ось і кінцева станція

Від кінцевої станції потяги ще десь з кілометр треба пройти по металевим мосткам, що прокладені через поточну до водоспаду річку Ігуасу.

Йдемо до водоспаду

Поруч видно останки старого розваленого моста

На одній з опор моста ми побачили ось таку черепашку

Але ось далеко почувся гуркіт води ...

... повітря огорнули бризки, а в небі зависла веселка

Містки підходять до самого водоспаду

І ось ми на місці. Так, Глотка Диявола - це просто щось !!!

Скажений потік води зривається в прірву, що нагадує підкову

Воду как-будто затягує всередину, звідси і назва

Тут я зняв водоспад на ВІДЕО

Заворожені падаючою водою, ми простояли на містку до самого закриття, коли служитель став виганяти всіх туристів, а зробивши це, замкнув всю лавочку на замок і пішов назад, закриваючи процесію. Взагалі, треба сказати, в усіх південних країнах пам'ятки закриваються досить рано, що ймовірно пов'язано з тим, що тут досить рано темніє. Але сонце, проте, ще світило! Мабуть працівники парку закладають ще час на те, щоб встигнути вигнати всіх туристів, закрити ворота і встигнути добратися до будинку, поки не стемніє і на вулиці не з'являться хлопці з ножами :)

Йдемо назад в супроводі шефа з ключами

А тепер поглянемо на це місце з пташиного польоту. Фото з Інтернету. Лівий берег - це Бразилія. Біла піна зліва вгорі - це Глотка Диявола. Йшли ми туди по містках через оте широке русло справа. А острів Сан-Мартін - це ось мабуть зелена шапка в центрі, куди можна потрапити знизу на човні.

Назад до виходу з парку віз нас той же самий потяг. Запізнишся на нього - і доведеться йти пішки. Ми ж з почуттям виконаного обов'язку проїхали до самого кінця, сидячи в вагончику. На проміжній зупинці побачили якихось дивовижних звірів, що шастали серед туристів. Лемури? Та ніби ні. Уже вдома, подивившись в Інтернеті, я дізнався, як вони називаються - носухи.

Тепер треба було якось вибиратися з Аргентини. На виході я дізнався у служителя, що їхати нам в будь-якому випадку треба до автовокзалу найближчого аргентинського міста Пуерто-Ігуасу. А вже звідти інший автобус йде через кордон в бразильський Фос-ду-Ігуасу, де ми жили. І якщо знайти автобус і купити квиток було нескладно, то ось процедура перетину кордону тут виявилася вельми нетривіальним.

Для початку ми зупинилися на виїзді з Аргентини. Більшість місцевих залишилися сидіти в автобусі, а всі туристи з рюкзаками побігли відзначатися у прикордонників. Автобус весь цей час нас чекав. Потім ми переїхали до бразильського пункту. Оскільки процедура в'їзду вже трохи складніше виїзду, на цей раз водій чекати не став, а пояснив таку схему. Всім вийшли він виписав якісь папірці, згідно з якими нас після проходження всіх прикордонних формальностей на зразок як повинні були посадити на автобус цієї ж фірми. На тому й розійшлися. Місцеві тут виходити знову не стали, для громадян сусідніх країн тут діє угода MERCOSUR, щось типу американського Шенгену.

В'їхавши вже вдруге за поїздку в Бразилію і не забувши при цьому проштампувати паспорти, ми, вже в повній темряві, стали чекати на зупинці нашого автобуса. Коли він нарешті приїхав, водій був дуже здивований тим, що тут якісь люди хочуть сісти з якихось розписках. Але, тим не менше, посадив.

Вечір ми провели в пошуках універмагу. Після досить пристойних пошуків він був знайдений в околицях готелю. Що вразило в Бразилії - це рівень цін на продукти. Він виявився набагато вище, ніж не тільки в інших країнах Південної Америки, а й у нас в Естонії, так і в Європі в цілому. Можливо тільки Москва може змагатися з бразильськими цінами.

Коли йшли назад, зупинилися поруч з натовпом щось святкували бразильців. Андрій Андрійович покрутився поруч з ними, усміхнулася, за що був несподівано винагороджений абсолютно безкоштовною кухлем пива :)

А в цілому, треба сказати, після знайомства з містечком Фос-ду-Ігуасу я помітив, що з усіх країн Південної Америки Бразилія справляє враження найбільш розвиненою, з найбільш високим рівнем життя у народу і найменшим рівнем срач на вулицях. Хоча може я і помиляюся.

Ось куди не вдалося заїхати - так це до пам'ятного знаку «Треш фронтейраш», що означає «три кордони». Ось в цій точці сходяться разом кордону відразу трьох країн - Бразилії, Аргентини і Парагваю.

Ну і на ГЕС Ітайпу можна було теж заїхати, хоча російської людини такими речами звичайно не здивуєш - «у нас в Сибіру є заводи і побільше» :)