Подорож до Грузії на машині з Єкатеринбурга. Самара, Волгоград, Владикавказ - дорога до Грузії

1. Єкатеринбург - Самара
  2. Самара - Волгоград
  3. Волгоград - Владикавказ
  4. Проходження кордону між Росією і Грузією. Верхній Ларс.
  5. Корисні посилання

Одного вечора, сидячи в кафе східної кухні, в якому я зрідка любив бувати, мені подумалося: «Добре б здійснити подорож до Грузії на машині і спробувати прямо на місці цю шалено смачну східну кухню, поспілкуватися з гостинним грузинським народом, подивитися нову сонячну країну, попити справжнього грузинського вина, побачити   Казбек   і викупатися в теплому морі »
Одного вечора, сидячи в кафе східної кухні, в якому я зрідка любив бувати, мені подумалося: «Добре б здійснити подорож до Грузії на машині і спробувати прямо на місці цю шалено смачну східну кухню, поспілкуватися з гостинним грузинським народом, подивитися нову сонячну країну, попити справжнього грузинського вина, побачити Казбек і викупатися в теплому морі ». І так глибоко ця думка засіла в моїй голові, не даючи спокою до такої міри, що через деякий час я помітив як потихеньку починаю збиратися, вивчати місця де хотілося б побувати, прикидати приблизний маршрут, до того ж мої друзі якраз повернулися з подорожі по Грузії, розповіли багато корисної інформації і ще більше зміцнили моє бажання побувати там. До середини серпня я закінчив всі свої поточні справи, підрахував вільні кошти і все склалися так вдало, що вирішено було їхати. У підсумку подорож вийшло незабутнім, насиченим, цікавим, але про все по-порядку.

Автомобіль: Volkswagen Tiguan
Екіпаж: 4 людини: два хлопця, двоє дівчат
Маршрут: Єкатеринбург, Самара, Волгоград, Владикавказ, Нижній Ларс, Степанцмінда, Тбілісі, Вардзіа, Боржомі, Кутаїсі, Местіа, Урекі, Батумі, Зестафоні, Хашурі, Мцхета, Тбілісі, Телаві, Кварелі, Сигнахи, Степанцмінда, Еліста, Саратов, Уфа , Єкатеринбург
Час подорожі: 3 тижні - з 15 серпня по 4 вересня 2015
Загальна відстань 7500 км

Єкатеринбург - Самара

Виїзд з Єкатеринбурга був запланований на 6 ранку, щоб за день встигнути доїхати до Самари. Всі учасники експедиції зустрілися в 5 ранку в призначеному місці, переклали всі речі в одну машину і рушили в путь. Усередині з'явилося приємне, але хвилююче відчуття незвіданого, яке з'являється перед кожною подорожжю. Що нас чекає попереду - невідомість. Дорога пролягала по красивих місцях Свердловської області і Башкирії. Сонце почало підніматися все вище, кілометри бігли швидко і непомітно, несучи нас все далі від будинку. Проїхали Михайловск, почалися башкирські пагорби, потім Мясягутово, Малояз. Подекуди на дорозі зустрічалися продавці знаменитого башкирського меду. Виїхали на трасу М5 в районі Сіма і поїхали в бік Уфи. Відразу ж швидкість руху різко знизилася. Ця траса знаменита тим, що по ній рухається дуже щільний потік машин в обидві сторони, багато великовантажних фур, які вкрай складно обігнати, додайте до цього погана якість дорожнього покриття і часто зустрічаються дорожні роботи. В районі Уфи дорога розширилася, з'явилася можливість трохи розслабитися і спокійно проїхати цю ділянку. Час наближався до обіду. Що залишився ділянку шляху до Самари нічим особливо не відрізнявся від попереднього, хіба що температура на вулиці стала вище, та вздовж траси почали зустрічатися величезні жовті поля соняшників, шалено красиві в променях призахідного сонця.

Сонце почало заходити за горизонт, коли ми згорнули в селище Прибережний, який знаходиться між Самарою і Тольятті на березі Волги, де ми планували зупинитися на нічліг. У цих місцях влітку проходить знаменитий Грушинський фестиваль і ми припустили, що з пошуком ночівлі у нас не виникне проблем, в крайньому випадку ми зможемо поставити намет на березі Волги. Почали спускатися по дорозі, що веде до річки, і в якийсь момент просто вперлися в турбазу під назвою «Топольок».

Там ми і зупинилися, шукати інше місце вже не було часу, та й по вартості все влаштовувало. Будиночок на чотирьох ми зняли за 500 руб. з людини. Якщо хтось захоче там зупинитися, то потрібно знати, що ця турбаза працює все літо і перестає працювати 1-го вересня.

Самара - Волгоград

Рано вранці, поснідавши, ми відправилися далі. Наступною точкою в нашому маршруті було місто-герой Волгоград, до якого ще їхати і їхати. Дорога стала трохи краще, зменшилася кількість великих вантажівок, стали з'являтися ділянки дороги для обгону більш повільного транспорту. Подекуди так само йшов ремонт дороги або будівництво нової. Погода була чудова, світило сонце, за вікнами автомобіля мелькала річна зелень. Проїхали Сизрань, Саратов. В районі Камишина на горизонті почали з'являтися грозові хмари, які переслідували нас до самого Волгограда. В Волгоград заїжджали вже в сутінках, потрапляючи під рідкісний дощик. Бути в Волгограді і не побачити Батьківщину-матір - це не по нашому, тим більше на Мамаєвому кургані я ні разу не був і не відвідати його було б прикро, тому в першу чергу ми вирушили туди. Історичний комплекс, звичайно, вражає своїм розмахом і масштабом, грізна Батьківщина-мати на тлі грозових хмар з блискучими блискавками виглядає ще більш страхітливо, відчувається неймовірна сила і міць.

Дуже сильна енергетика у цього місця і приголомшливий вид на місто з оглядового майданчика. Нагулявшись вдосталь, виникла необхідність визначитися з місцем ночівлі і для цього ми попрямували в найближчий Макдональдс, щоб підключиться до безкоштовного WiFi, а заодно і перекусити, благо Макдональдс був недалеко. Пошуки увінчалися успіхом, був знайдений недорогий готель Flamingo , В якому двомісний номер коштував 1080 руб. на добу. Освіжаючий душ, чиста постіль і пара розеток - це все, що було потрібно в даний момент.

Волгоград - Владикавказ

Настав третій день нашої подорожі і за цей день ми повинні були нарешті наблизиться до заповітної мети, опинившись практично на кордоні з Грузією, десь біля Владикавказа, для цього ми як зазвичай встали раніше, трохи покаталися по центру ранкового Волгограда і взяли шлях на Елісту . Поступово зелені поля з волгоградськими кавунами змінилися вітряної калмикской степом з безкрайніми просторами і жовтою, випаленої сонцем, травою. Автомобілів стало зустрічатися зовсім мало, тільки нескінченна дорога і простори Калмикії.

На обрії з'явилася Еліста - невелике місто посеред степу

На обрії з'явилася Еліста - невелике місто посеред степу. Їдемо далі в бік Будьоннівська, знову починають з'являтися дерева, степ поступово закінчується. За Будьонівському на дорогах вже починають продавати фрукти: виноград, яблука, груші. Відчувається подих півдня. Вирішуємо не зрізати шлях, а проїхати по знаменитим містам Мінеральні води і П'ятигорськ, а звідти рухатися вже в сторону Владикавказа. У районі Нальчика я трохи заплутав і порушив правила, тут же з'явилася доблесна поліція, з якою довелося вести переговори, через це ми втратили трохи часу і грошей. Далі по території Кабардино-Балкарії та Північної Осетії їхали дуже уважно, дотримуючись усіх правил, інакше можна було нарватися на поліцію, якій тут дуже багато. Ще вдома мене заздалегідь попередили, що до Владикавказа потрібно заїжджати НЕ через Беслан, а через Ардон, щоб уникнути непотрібних перевірок, так ми і зробили. Починало сутеніти, пішов дощ, Ардон проїжджали вже під проливним дощем в темряві, тому почали дивитися по сторонах у пошуках якого-небудь мотелю, яких на цій дорозі практично немає. Нарешті, крізь темряву і дощ здалася заправка «Престиж», а за нею і заповітна вивіска «Мотель» і ми, не роздумуючи, звернули з дороги. 1000 руб. за двомісний номер з туалетом і душем, що ще потрібно чотирьом втомленим мандрівникам. Мотель виявився не найчистішим місцем, але вибору не було, головне був дах над головою і ліжко.

Проходження кордону між Росією і Грузією. Верхній Ларс.

Кордон між Росією і Грузією знаходиться в селищі Верхній Ларс. За деякими даними на кордоні можна втрутитися надовго, тому краще приїхати туди якомога раніше. Швидкі збори і ось ми вже зустрічаємо ранок на під'їзді до Владикавказу, на горизонті показалися обриси гір. Місто потихеньку прокидається, нечисленні машини снують туди-сюди, люди поспішають на роботу.
Від Владикавказа до кордону їхати всього 30 кілометрів. Дорога починає петляти по красивому ущелині, з двох сторін піднімаються величні Кавказькі гори. Під'їжджаючи до місця, помічаємо низку вантажівок стоять на узбіччі, для них організовано окрему чергу і буває, що проходження кордону займає кілька днів. Проїжджаємо повз вантажівок і встаємо в чергу з легкових машин. Мабуть ми потрапили у вдалий час, тому що кордон пройшли швидко і легко всього за годину.

PS. Також прочитайте мою статтю - Що потрібно знати про подорож до Грузії на автомобілі