Звіт про піший похід «Східний Крим-2010» | Могилевський клуб любителів активного відпочинку "Пілігрим"

Звіт про піший похід «Східний Крим-2010» (16.09.2010-01.10.2010)

Нитка маршруту: Демерджі - вдп.Джурла - вдп.Джур-джур - Карабі-яйла - ур.Чігінітра - Зеленогорье - Новий Світ.

Спочатку планувалося взяти з собою спорядження, на Карабі-яйлі зробити днювання, спуститися в необладнані печери. Ми навіть потренувалися на скеледромі :-). Але потім, всилу усіляких зовнішніх факторів, ці плани змінилися. І в поїзді ми трохи переробили маршрут.

Група зібралася в кількості 10 чоловік. Середній вік групи: близько 30 років, співвідношення статей: 7м / 3ж, громадянство: в основному - РБ, місце проживання: в основному - м.Могилів, освіту: в основному - вища. Було кілька новачків. Після походу на питання, чи підуть вони ще, все відповіли «так». Значить, все нормально, туристів в нашій компанії стало більше.

1 день (18.09.2010)

Сімферополь - Лучисте (Демерджі) - Долина привидів - т / с Джурла

Приїхали ми в Сімферополь рано вранці, звикли вже, що влітку в такий час світло, а тут виявилося, що на вокзалі в Сімферополі виявляється буває ніч. Зустрілися з двома учасниками походу, які до того, як приєднатися до нас, вже встигли порибалити на водоймах України. Все йшло за планом. Купили квитки, сіли в тролейбус, доїхали до зупинки Демерджі (воно ж Лучисте), дійшли до великої галявини (т / с Демерджі). У саме Лучисте не заходили, пройшли через Лаванду, потім поворот наліво, заблукати на цій ділянці ніде, скрізь народ натовпами ходить.

Звіт про піший похід «Східний Крим-2010» (16

Це ми, а напис вже була

Тут такі пам'ятки: укріплення Фуна, прогулянки на конях, свинки бігають, підніжний корм - мигдаль і ожина (природно, чим складніше ожину дістати, тим ягоди смачніше). Конячки, за словами присутнього фахівця (а у нас з собою були фахівці в різних областях), були замучені. А свиня була міцна: розгризали волоські горіхи, як насіння.

Пейзаж на Демерджі

дресирування

Зміцнення Фуна, практично даний

Біля галявини скинули рюкзаки, відвідали фортецю Фуна (вхід платний, можна послухати поруч проходить екскурсовода). Сходили в радіалку в Долину привидів на верхній оглядовий майданчик (треба купувати квитки). Трохи долізла, але види зверху, звичайно, красиві.

Далі дорога була не особливо цікава: двухколейка серед дерев, пейзаж одноманітний, а в рюкзаках багато «неврахованки» з поїзда. Головна визначна пам'ятка на даному відрізку маршруту - скутер з двома пасажирами, що в'їжджає в гору по 45% -ний ухил. До т / с Джурла дійшли до вечора. Намети поставили в яблуневої гаю.

Коли розгортали Андрюхіна намет, в ній знайшли загорнутий камінчик грам 300-400 вагою. Оскільки у нас в групі жартівників не було, тут одне з двох: або камінчик сам ввалився, або попередні мешканці намету вклали.

яблука

Вночі на дах падали яблука. Неподалік сусіди до півночі співали пісні і викрикували речівки. У деяких в нашій наметі почали розвиватися фобії. Фобія1: «Ми котимося з гори». Турист уві сні схоплюється зі словами «Ми котимося з гори», потім засинає поперек намети. Фобія2: «У нас крадуть рюкзаки». Турист чує шурхіт, схоплюється і починає хапати сусідів по намету за ноги, щоб перерахувати, чи всі на місці. Хто себе дізнався - вже не ображайтеся. При цьому в наметі були люди, які заснули ввечері, прокинулися вранці і нічого не чули.

З красот на стоянці - сам водоспад Джурла. Загалом, Джурла не тільки джерело води в умовах гір, а й естетично піятний природний об'єкт.

Джурла, верхній водоспад

2 день (19.09.2010)

т / с Джурла - іст.Сулух-оба

Поки ми снідали, згортали намети, купалися в верхньому водоспаді Джурла і готувалися до виходу, ранкові сонячні промені змінилися полуденними. Наступна вузлова точка маршруту - підйом на вершину з тріангулятор. Оцінили види, пофотографувати, пішли далі.

Орієнтування по карті

Рухалися ми по стежці, що йде по краю над скелями, тому види були чудові, можна було оглядати сусідні вершини, від чого і йти приємно. Незабутні відчуття, коли стоїш на краю над скелями, у тебе під ногами хмари, потім вони розступаються, і ти бачиш маленькі-маленькі дерева внизу на дні ущелини. А ще ми спостерігали веселку на хмарах - ось такий оптичний ефект.

пізньоцвіт

Якщо придивитися, побачите сову

Хмари під ногами

Сонячні промені

Дійшли до джерела, знайшли здоровская галявину з обладнаним кострищем, розбили табір.

3 день (20.09.2010)

іст. Сулухія-обидва - Карабі-яйла

З ранку півдня зайняла Радіалка на Джур-джур. На Джур-джурі все обладнано, зроблені містки, перила, багато людей. І всюди кордони. Вхідний квиток на день (у вересні 2010) коштує 20 грн дорослий, 15 грн дитячий, на квитку проставляється штамп з датою. Особисто я втретє у житті була на Джур-джурі, з кожним разом все більше цивілізації і все менше романтики. Залишилося якесь відчуття розчарування, наступного разу не піду, буду сидіти в таборі.

Джур-Джур

Висунулися вже в обідній час, пройшли т / с Партизанську, потім пропустили поворот і мало не піднялися на г.Кара-тау, але вчасно зорієнтувалися і повертатися майже не довелося. За Карабі йшли в променях заходу. Пейзаж там особливий, ні з чим не сплутати, бачиш фото в інеті і точно знаєш: так це ж Карабі-яйла! Тут ми випадково пішли не по тій дорозі, але повертатися не хотілося. На метеостанцію на Карабі ми вийшли в темряві по ледь помітною стежкою. Нам вже здалеку маячив ліхтарик, нас зустрічав доглядач. Поставився як до дорогих гостей: показав будинок, розповів про печери і про життя на Карабі, полікував хворих і навіть баню протопив.

Наш табір стоїть на Карабі

Спасибі цього місця

На Карабі погода була напрочуд безвітряна. Стояли ми в наметі на гостьовий галявині, варто (у вересні 2010) 12 грн з людини, це вартість включає користування водою, газом, туалетом, нам ввечері ще електрику включили, хоча належить включати генератор тільки тоді, коли люди в будинку зупиняються.

За окремі гроші - лазня. Баня в середині маршруту - це кльово. Можна змити дорожній пил і на одну ніч відчути себе чистим і свіжим. Я вперше в житті милася в лазні при світлі ліхтарика. 🙂 Щось в цьому є.

Ще доглядач розповідав про паранормальні явища на Карабі. Потім ці паранормальні явища всюди ввижалися. Бачу в темряві дві зелені точки рухаються зліва направо, а ще дві зелені точки - справа наліво, і все це по кривій траєкторії зі змінною швидкістю. Ну все думаю, ппц, нло. Виявилося, чорні коти в темряві бігають, очима виблискують. Котов там багато, вони вночі полювали на наші сухарі і спати не давали. Сухарі ми сховали в пакет і поставили на рюкзак під тентом. Вони залізли під тент, заскочили на рюкзак, прогризлі пакет і надкусили-таки сухар. Довелося сухар віддати, наполегливі коти.

4 день (21.09.2010)

Карабі-яйла - пещ.Маміна - пещ.Бол.Бузлук - ур.Чігінітра

Перша примітна точка на даному відрізку маршруту - печера Мамина. Для спуску в неї спеціального спорядження не потрібно, хоча із залу вглиб йшли якісь лази, в які просто так не пролізеш. Одяг теж вимазали не сильно, в основному руки. Загалом, спеціальний одяг теж не потрібно.

Загалом, спеціальний одяг теж не потрібно

Печера Мамина

Друга примітна точка - печера Великий Бузлук. По дорозі туди ми зустріли групу туристів. Інструктор виглядав, як професіонал. А група різношерста, напевно, збірна. Йшли вони теж на Чігінітру, хоча нам не зізналися. У них з собою була мотузка, якою вони дозволили нам скористатися при спуску в печеру. Без мотузки, на мій погляд, небезпечно, там на вході вертикальна стінка метрів 5, краще все ж з мотузкою. В печеру ми спустилися ненадовго, щоб не затримувати людей, швидко подивилися і вилізли. Великий Бузлук - величезний за розміром грот, в глибині лід не тане, напевно, ніколи. Виглядає дуже масштабно. Коли народ походить по печері і подихає, під склепінням печери збирається білу хмару. Я б туди ще раз сходила на довше і меншою кількістю народу, постояти, послухати, перейнятися духом печери ... Сподіваюся, вдасться ще випадок.

великий Бузлук

На Чігінітру йшли через ущелину, на дні якого були сліди пересохлого струмка. Насолоджувалися пейзажами. Перед т / с Чігінітра на спеціальній галявині набрали дров, тому що на стоянці для багаття можна знайти тільки шишки і рускусу. Стали неверху в сосняку. Гарна стоянка, дуже вдалим рішенням було зробити тут днювання. І за дві ночі лісники так і не прийшли. А в день нашого приходу, за словами сусідів, були.

Ущелина

урочище Чігінітра

т / с Чігінітра

Леха, у якого в мозку ідеї народжуються в шаленому кількості, на цей раз взяв з собою в похід не тільки сонячну батарею, рації і саксофон, але і телескоп. Тому у нас було вечірні розваги - перегляд нічний Алушти в телескоп. І прослуховування увертюри до першої симфонії Макарова. 🙂

5 день (22.09.2010)

ур.Чігінітра (Днювання)

Перша половина дня була присвячена походу за виноградом. Операція була складна, група сміливих спустилася вниз до квадратному озеру, а інша група спостерігала зверху і координувала дії першої групи по рації. Команда спрацювала відмінно. Виноград виявився дуже смачним.

А ще ми «полагодили» водопровід. З ранку виявили, що хтось зірвав трубу. Хлопці пішли і підняли її на місце, причому зробили все на совість, щоб якісно і надовго. А потім знизу прийшов сантехнік (!!!) і сказав, що вони внизу варять труби і водопровід був демонтований спеціально (!!!). Загалом, хотіли, як краще ...

У другу половину дня ми організувалися в радіалку в печеру Фул-Коба. Повернулися на галявину, де ростуть дрова, там трохи поплутали в пошуках стежки, перейшли ущелині. Потім піднялися по досить крутому схилу. У деяких місцях стежка була досить небезпечна, зачепитися нема за що. В добавок, ще піднявся вітер, і місцями здавалося, що може здути. За стежці спочатку потрапили на оглядовий майданчик, потім трохи повернулися і прийшли в печеру. Печера класна, підйом коштував того. З першого залу проходиш по вузькому коридорі і опиняєшся в другому, звідти теж ходи всякі, ми не скрізь залізли, але все одно здорово. Очікували побачити кажанів, але вони кудись поховалися, залишили тільки сліди свого перебування.

Чігінітра, пейзаж

Печера Фул-Коба

6 день (23.09.2010)

ур.Чігінітра - Нижній Кок-Асан

Цей перехід примітний тим, що він виявився не таким, як планувалося. Маршрут, ходовий час і місце стоянки - все визначалося по ходу. Спочатку був невеликий, але крутий підйом на гору.

Підйом в гору

Смажимо сало, у нас полуденок 🙂

місцева живність

По дорозі їли кизил. Зустріли мінчан. Деякі купалися. Потім йшли по стежці і вперлися в приватну власність, довелося обходити по дорозі. Тут виявився позитивний момент: дорога йшла через виноградники.

виноградники

Потім ми потрапили на трасу на Білогірськ, тут йти було пильно і не цікаво, ще й машини періодично проїжджали. Так ми йшли, поки не стемніло. Біля тих джерел, що ми бачили по дорозі, стати було ніде, ми йшли далі і далі до повної темряви. У той момент, коли ми дійшли до стану «все, встанемо у найближчій води», навігатор сказав, що зовсім поруч т / с Нижній Кок-Асан (на який ми спочатку не планували заходити взагалі). У повній темряві ми включили ліхтарики і з піснями рушили вперед. На стоянці крім нас нікого не було.

У темряві розбили табір біля джерела, спати лягли з думками: цікаво, що ж ми побачимо навколо вранці. Проте, з ранку місце виявилося напрочуд затишним.

7 день (24.09.2010)

Нижній Кок-Асан - Верхній Кок-Асан - іст.Павло-Чокрак - Арпатський водоспади - Зеленогорье

На Арпатський водоспади ми прийшли по горах зверху, і за течією вже спускалися в Зеленогорье.

Арпатський водоспади справляють враження, є на що дивитися. На досить довгому відрізку невеликі водоспади чергуються з ваннами, місцями вода стікає тонким шаром по плитах, місцями падає з каменів. Краса! По краю зроблена доріжка, тобто в непрохідних місцях забетоновані уступи. З рюкзаком там часом йти страшнувато, хочеться триматися за стіну усіма руками і ногами. Але по шляху ми зустрічали туристів без нічого з маленькими дітьми, які там проходили. А місцевий екскурсовод носився з каменю на камінь, як сайгак.

Як в більшості красивих місць в Криму, за прохід на водоспад беруть гроші. Ми в перший день спускалися зверху ввечері, тому на виході ніхто вже не стояв. А на наступний день вранці ходили через КПП на джерело за водою, там стояв товариш у формі з касовим апаратом. Нас він ні про що не питав, а ми самі заплатити не запропонували. Тому вартість квитка невідома.

Стояли ми на пагорбі над Зеленогорье з видом на озеро. Озеро особливого враження не справило, воно було наполовину спущено і виглядало брудно-сірим. Але в кращі часи має бути дуже красивим. На стоянці до нас прибилися пес і кіт, всю ніч нас охороняли.

Зеленогорье, озеро

Після повернення я знайшла в інеті інформацію про Арпат, що там озеро не одне, потрібно тільки пройти 1,5 км щоб побачити ще 2. А якщо пройти ще 6 км, то дійдеш до 4-го озера, моторошно красивого, з блакитною водою. У мене є бажання з'їздити туди ще. Поїхати на автомобілі, зупинитися в Зеленогорье днів на 4-5, погуляти по околицях. До моря на машині близько, можна кожен день їздити купатися на пару годинок. І під боком місцеві виноград, інжир, мед, вино, чача. У Зеленогорье майже в кожному дворі або оренда житла, або кафешка, або лазня.

8 день (25.09.2010)

Зеленогорье - Веселе - Новий Світ

Ритуальне спалення похідних шкарпеток

З ранку орендували автобус і поїхали в п.Веселое. На море. Сіли на пляжі, поплавали, позасмагали, влаштували перекус. Потім наш маршрут лежав в Новий Світ по одній із стежок Голіцина. Погода була гарна, по шляху оглядали краєвиди, фоткати.

Стежка до Нового Світу

По дорозі з Нового Світу знайшли біля дороги сухі соснові гілки і дві дошки, взяли їх з собою, були помічені лісниками. Вони, мабуть, вирішили, що ми несемо ялівець, і не могли пройти повз. В результаті бесіди дрова довелося залишити біля дороги і шукати надійну стоянку.

Ночували ми на секретній базі ВВС в ангарі від МіГ-29. Оскільки база секретна, в звіті не буду вказувати її координати, але для хороших людей у ​​Андрія залишився контактний телефон.

На базі

Василь

Морська частина походу (26.09.2010-29.09.2010)

Між Судаком і Новим Світом

Погода була досить хороша (дощ був один раз вночі і в останній ранок перед від'їздом), море досить тепле (+ 22грд), можна було купатися і загоряти. Можна було хитатися по Судаку і Новому Світу. Судак і Новий Світ мене не сильно вразили, я не розумію, чому саме ці населені пункти у багатьох людей вважаються престижними для відпочинку. Хоча, якщо подумати, то з позитивних моментів - блакитні бухти і ялівцевий гай. Але особисто у мене бажання поїхати туди відпочивати не виникло, немає там своєї особливої ​​атмосфери. Тут справа смаку, все ж по-різному сприймають навколишній світ.

По всьому узбережжю зустрічаються фірмові магазини винних заводів, як правило можна купити по 100 грам різних вин і влаштувати дегустацію. А заодно послухати історію виникнення даного сорту вина і правила його пиття, якщо потрапив в магазин з фахівцем по кримським винам (а такі фахівці у нас теж з собою були, адже у нас було багато фахівців в різних областях).

З спільних розваг у нас був похід в сауну в Судаку. Обрана сауна «Львівського залізничника» виявилася правильною сауною: дуже комфортна, з великим басейном, з посудом і рушниками, чиста і акуратна, навіть фен був.

Рюкзаки змінили на пакети ...

З місцевих визначних пам'яток ми ходили по стежці таврів, піднімалися на капище таврів, гуляли по ялівцевого гаю, сфоткали на Царському пляжі, який зараз закритий для купання і відвідування.

таври 🙂

На капище таврів

Ми з Дімою погуляли по Судацької фортеці, майже всі там вже були раніше, так що у нас утворилася своя група за інтересами. Ми прибилися до екскурсії, нас там екскурсовод вже став вважати за своїх, мабуть здивувався, що ми в їхній автобус не сіли.

Нарешті, пройдені всі прилавки з сувенірами в Судаку. Увійшло в звичку починати ранок з чашечки кави де-небудь в кафешці. Почалася ломка по походу. Набридли люди, захотілося гір. Я з'їздила на Меганом. З автовокзалу в Судаку йде маршрутний автобус на Сонячну Долину, можна сісти на нього, вийти на повороті на зупинці Капсель і йти пішки вздовж берега до самої виступаючої точки м.Меганом. Багато з них були на Меганомі раніше, я не була. Як мене зовсім не зачепило в Новому Світі, так мене зачепило на Меганомі. Хочу туди ще.

Хочу туди ще

Меганом

Сам похід БУВ практично безалкогольні (за вінятком коньяку и віскі). Зато морська частина булу винно-дегустаційної. Треба ж було випити хоч трохи знаменитого «Чорного доктора». Та й пиво в Україні набагато цікавіше білоруського.

Від'їзд (30.09.2010)

Новий Світ - Сімферополь

Поїзд був о 9:25, щоб на нього потрапити, потрібно було встати о 5 ранку. Намети, щоб швидше зібратися вранці, не ставили, спати лягли під зоряним небом. І прокинулися в 3 ночі під конкретним таким дощем. Серед ночі поставили одну палатку. О 5 ранку зібралися і вирушили на маршрутку. Знову пішов дощ. Все наскрізь промоклі занурилися в маршрутку. Переодягнутися в сухі речі вдалося тільки в поїзді. А мокрі рюкзак і намет я досушувати в Могильові. Ось такий від'їзд з Криму. Проїжджаючи повз Гомеля в шортах, помітили за вікнами людей в пальто і чоботях, зрозуміли, що тут вже не літо, відпочинок закінчився. Куди б це в наступному році рвонути?

Куди б це в наступному році рвонути?