Лікійська стежка - звіт про самостійний похід. Частина 2 (Каньйон Гейнюк)

1. День 2. Пониззя каньйону Гейнюк.
  2. День 3. Верхів'я каньйону Гейнюк.

Так як пройти Лікійську стежку повністю у нас не вистачило б часу, довелося вибрати маршрут тільки по найцікавішою її частини. Стартували ми в селищі Гейнюк і пішли знайомитися з прекрасним однойменним каньйоном, який супроводжував нас цілих три дні в поході. Освіжаюча чиста водичка і численні водоспади були настільки гарні, що їм можна присвятити цілу статтю у звіті.

Вже вийшовши з автобуса, ми відчули чудове прохолодне дихання каньйону. Поспішили назустріч йому по викладеній плиткою доріжці, приховувані тінню сосен. Вдалині відкривався вид на гори, які, на відміну від Карпат, виглядали голими і дуже скелястими.

Відійшовши трохи від траси, знайшли вдале місце для обіду і почали поглинати смачні сирні слоечки. Під час трапези повз нас проїжджали велосипедисти і проходили пари з маленькими рюкзачками. Зробили висновок, що багато хто ходить в каньйон Гейнюк на один день. Місце досить-таки популярне, але все поводяться культурно, тому сміття ніде немає.

По дорозі зустрічалося багато написів червоною фарбою - вони запрошують відвідати Алі, заманюючи часниковим хлібом, апельсиновими фрешами і т.д. У самого Алі біля будиночка стоїть стіл з апельсинами і непримітна табличка "Ali Gardens". Ми спокусилися спробувати свіжовичавлений апельсиновий сік, який виявився просто чудовим.

Довго чи недовго йшли - вийшли до КПП. За вхід в каньйон потрібно заплатити по 6 лір з людини. Поруч тече потічок з питною водою і є кемпінг, де можна розбити намет за 5 лір (за останніми відомостями, в 2016 році кемпінг став безкоштовним). У самому заповіднику ставити намети, а тим більше розводити багаття, теоретично не можна. Але ми відчували, що на практиці все буде інакше, тому пройшли повз кемпінгу.

Відразу після КПП одна з доріг згортає в сторону Гейнюк яйли (може для тих, хто не хоче подивитися на каньйон). Інша провела нас у напрямку до каньйону. Вже через кілька хвилин побачили блакитне озерце. Дуже хотілося скупатися, але спочатку вирішили знайти місце під похідний табір.

Поруч з озером є джерельце і кафешка. Ми пройшли вздовж них і попрямували вгору по каньйону. Тут не було хороших (та й поганих) місць для ночівлі, бо берег обривистий, і намет можливо поставити хіба що прямо на дорозі.

У цей день у нас не було в планах рухатися по маршруту, тому що ми хотіли відпочити після безсонної ночі в Анталії. Прийшла в голову ідея пошукати містечко в одвороті на Хісарчандир. За метрів 300 від джерельця виявилося відмінне місце під намет і навіть костровіще. Тут ми і зробили зупинку.

Пройшовшись трохи по стежці, я відчула знайомий пряний запах, але не відразу згадала його походження. Потім побачила довгасті листки, і все стало ясно - тут росте лавр. Даремно брали його з дому.

Поки ми бродили туди-сюди по каньйону, якісь машини (нам здалося, що вони там працюють тимчасово через обвали) примудрилися збаламутити воду в річці, і блакитне озерце перефарбувати в брудно-коричневий колір. На щастя, нам все одно було де скупатися, адже між нашою стоянкою і озерцем перебував спокійний глибокий ділянку річки. Тут все виглядало казково, як в джунглях: над водою нависали незвичайні рослини. Зате жабки були звичайнісінькі - вилазили погрітися на сонечку.

Зате жабки були звичайнісінькі - вилазили погрітися на сонечку

Невеликий водоспад тут неначе створений, щоб робити водний масаж! Під ним можна було б релаксувати не одну годину, якби вода була тепліше. А так, ми понаслаждаться хвилин 15, випрали речі і почали готувати вечерю.

А так, ми понаслаждаться хвилин 15, випрали речі і почали готувати вечерю

День 2. Пониззя каньйону Гейнюк.

Незважаючи на середину травня, вранці о 8 годині з намету нас вигнало палюче сонце. Від нього ми сховалися біля річки під навісом з гілок і ліниво поснідали. До обіду хотілося оглянути пониззі каньйону, а ближче до вечора рушити в гори. Йти з рюкзаками не було сенсу, і ми сховали їх у заростях.

На стежці грілася в теплих променях товста метрова змія. До нас вона не проявляла ніякого інтересу, а ось ми влаштували їй фотосесію.

До нас вона не проявляла ніякого інтересу, а ось ми влаштували їй фотосесію

На свіжу голову види здавалися набагато більш вражаючими. Стежинка йде уздовж обриву, а внизу біжить вода. Збоку над нами нависали огроменние скелі. Було не образливо, що заплатили за вхід, так як тут повсюдно зустрічалися столики з лавочками та смітники.

Дорога впирається в дерев'яний будиночок, де розміщений прокат спорядження: гідрокостюмів і касок. Воно знадобилося б, якщо є бажання йти-плисти далі по річці до водоспаду. Задоволення це коштує 13 $ з людини. Температура води досить низька - ми зайшли по коліно і ледве простояли там п'ять хвилин. До водоспаду добиратися не стали.

До водоспаду добиратися не стали

Наші рюкзаки прекрасно пережили без нас півдня. Возз'єднавшись з ними, продовжили похід і пішли по стежці на яйлу. На годиннику вже було 4 години. З перших кроків нас огорнув сосновий запах, а під ногами м'яко прогинався килим з голочок. В такому лісі нам ще не доводилося гуляти - він набагато чистішим і світлішим ніж звичний для нас ялиновий. Отримували величезне задоволення тут.

Отримували величезне задоволення тут

А ось маркування на маршруті розчарувала. Очікували, що Лікійська стежка буде промечена хоча б так само добре, як дрібні стежки в Карпатах. Гаразд ще, що мітки були намальовані дуже неакуратно, але деякі перебували в труднозаметних місцях. Зате хороші люди на всіх одворотах склали пірамідки з каменів - ми орієнтувалися на них.

Коли ми знайшли більш-менш відкрите місце, захотіли відправити кілька еmail-ів. Зв'язок була практично повною, але скористатися Інтернетом чомусь не вдавалося. Витратили на безуспішні спроби цілу годину, і отримали тільки повідомлення з Instagram. Через пару днів зрозуміли, в чому причина: виявляється в настройках точок доступу (APN) було два варіанти підключення "Vodafone Live" і "Vodafone Internet". У нас автоматично встановився перший варіант, а потрібно було вибрати другий. Зате фотки в Instagram можна було заливати в будь-якому випадку :)

Справа йшла до ночі, а ми ще не знали, де будемо розбивати табір. У звіті Ірини прочитали, що тут є джерело, і він єдиний на цій частині маршруту. Озброївшись ліхтариками, пішли на пошуки в ліс. По дорозі зустріли нашого майбутнього друга Колю, який вирішив зупинитися на місці без джерела. Нам же вода була потрібна, і ми пішли далі.

Йшли довго, висвітлюючи лише кілька метрів перед собою. Видимість була ніяка, і ми все менше сподівалися щось знайти, але не переживали сильно, тому що по карті далі значилася річка. На подив, в якийсь момент почулося дзюрчання води. Завдяки детальному опису Ірини, ми відшукали, що хотіли. Перебувала наша мета не на самому маршруті, а кілька метрів правіше. Тут стало помітно мокро під ногами.

Тут стало помітно мокро під ногами

Водичка в джерелі дуже чиста. Це можна стверджувати напевно, так як в ньому водяться жаби. Вдалося зняти їх на різних стадіях розвитку:

Вдалося зняти їх на різних стадіях розвитку:

Ночували в чудовому місці перед джерелом (метрів 100 від нього). Тут витоптано під велику групу туристів, є кілька костровіще. Багаття в Туреччині - це щось! Ще жодного разу у нас так добре не горіли дрова. Так як в Карпатах гілки часто можна вичавлювати, раділи несподіваною сухості лісу. Навіть я з задоволенням сиділа поблизу вогню, адже в обличчя не валив противний дим, було тепло і приємно.

День 3. Верхів'я каньйону Гейнюк.

Насолоджуючись супчиком, чайком і солодощами, засиділися до другої ночі. Ранок почався вже ближче до полудня. Поки ми неспішно збирали рюкзаки і кип'ятили воду для сніданку, Коля, який залишився позаду, встиг прокинутися, пройти кілька кілометрів і наздогнати нас. Почаювати разом, ми продовжили наші мляво збори, а Коля втік вперед.

Нас вистачило на годинку ходьби, поки не вийшли до дзеркально чистою гірською річкою. Місце виглядало недоторканим і диким. Чи не відмовили собі в задоволенні посидіти тут трохи і написати парочку email-ів. Взагалі в таку погоду, коли начебто і жарко, а в затінку ідилія, непросто змусити себе валити з рюкзаком.

Уздовж річки побачили безліч місць під намети. Повз них проходила наша стежка вгору. Вона досить швидко вивела нас знову в каньйон, тепер уже до його верхів'я. Сріблясті водоспади і прохолодна чиста водичка змусили зупинитися тут на годинку-другу. Було дуже приємно поплавати і перечекати спекотну пору доби.

Було дуже приємно поплавати і перечекати спекотну пору доби

Лікійська стежка на цій ділянці проходить прямо по річці. Хоч цей маршрут позиціонують, як дуже простий, але тут було кілька непростих перешкод у вигляді слизьких валунів. Для нас не склало труднощів їх подолати, але для пенсіонерів (у яких похід по Лікійської стежці користується популярністю) це було б завданням складніше.

Мітки виходять з каньйону на красиву лісову дорогу. На ній майже відразу з'являються таблички типу "Якщо Ви втомилися, то йдіть до Сулейману", "Якщо хочете безкоштовний кемпінг, так він є у Сулеймана" і т.д. Природа навколо вражала первозданним виглядом, тільки ця палена реклама і купи гільз псували враження.

Все одно прогулочка видалася приємною. Маршрут через деякий час знову звернув з грунтовки на стежку, яка вже в останній раз перетиналася з каньйоном. Біля річки побачили Колю - він готував собі вечерю. А ми є не поспішали, залишили біля нього свої речі і вирушили в розвідку до Сулеймана в надії прикупити чогось смачненького до майбутньої трапези.

Ніколи не вірте туркам щодо відстаней! Хоч на табличці значилося, що залишилося всього якихось 200 метрів, але ми нічого йшли хвилин 20 по стрімкому підйому, а потім ще метрів 300 через сад.

Магазинчик-кемпінг виявився дуже милим. Він знаходився на височині, і з нього відкривався вид на гранату. Господар продав нам чудовий гранатовий і апельсиновий сік, і навіть доливав добавку в стаканчики поки ми пили. Ми, звичайно, були злегка незадоволені нашою несподіваною тривалої вечірньої "прогулянкою", але покупки згладили це відчуття: ароматні помідори, соковиті солодкі апельсинки, лимончик до чаю - все це було чудовим. А прийшовши на стоянку, помітили, що в пакет нам наклали більше ніж ми хотіли!

Вечір видався на славу! Знову палили ідеальні турецькі дрова, а наша компанія поповнилася Колею - з цього дня вирішили йти далі все разом. Нам дуже пощастило його зустріти, бо Круглов не був у особливому захваті від подорожі втрьох. Ставало дедалі краще й веселіше!

На цьому наші пригоди в каньйоні Гейнюк закінчилися. Ми залишили позаду гірські річки і попрямували до засніженій вершині Тахталидаг.