Дороги Швейцарії, особистий досвід

1. Платні дороги Швейцарії
  2. Фото доріг Швейцарії і враження

Повертатися з з тосканських пляжів додому ми вирішили через Швейцарію. Це був наш перший поверхневий досвід знайомства з цією красивою і дорогою країною. Ще вдома ми навели довідки і переконалися, що Швейцарія входить в шенгенську зону і по нашій фінської візі ми маємо право туди в'їхати.

Платні дороги Швейцарії

Добре відомо, що проїзд по швейцарським дорогах платний, оплачується за допомогою віньєтки, термін дії якої становить 14 місяців - з 1 грудня попереднього року по 31 січня наступного року.

Загалом здирництво, через Австрію можна проїхати по віньєтці за 8-50 євро (термін дії 10 днів), а в Швейцарії для мандрівників немає ніяких пільг, за проїзд протягом одного дня і за проїзд протягом року ціна однакова. І віньєтка діє навіть не один рік з моменту покупки.

Але краще заплатити 40 євро один раз, ніж як в Італії платити за проїзд кожен раз при користуванні платною дорогою. За Італії ми прокатали цілих 80 євро, тільки проїзд від кордону з Австрією до Равенни по шосе Е45 (440 км) коштував нам близько 30 євро.

Прикордонний перехід Італія -Швейцарія шосе А9 - Е35

Ми побачили чергу на кордоні, відкопали в бардачку наші паспорти, проте швейцарська пограничница сказала відразу: «No passports. Only money! ». Таким чином, прямо на кордоні Швейцарії з усіх у кого немає віньєтки збирають гроші. З нас взяли 40 євро готівкою, оскільки швейцарських франків у нас не було і ми не збиралися їх купувати.

Увага зараз цей номер може не пройти! Все залежить від курсу євро до франку, якщо вигідно приймати оплату євро, то приймають і різницю, «чесні швейцарські прикордонники» беруть собі на кишеню, якщо курс зміниться, то брати в євро можуть перестати.

Фото доріг Швейцарії і враження

Шикарні швейцарські пейзажі вздовж дороги

Пейзажі навколо дороги вражають, спочатку їхали по автобану E43 з двома смугами в обидві сторони, потім дорога стала вже, по одній смузі в кожну сторону. Обганяти на такій дорозі можливостей немає, але і бажання сильного не виникає краще їхати повільно і дивитися по сторонах, там дуже красиво.

Дуже часто на всі боки дороги зустрічаються водоспади, гірські річки, майже як в Норвегії. Берізки росіяни теж ростуть в швейцарських горах. Погода стояла чудова +27. І навіть на самому гребені перевалу Сан Бернардіно Герасимчука прохолодніше, в Норвегії такого не спостерігалося, там на висоті відразу ставало значно холодніше.

Всю першу половину шляху їхали вгору, забиралися на перевал. Пластикові пляшки з водою відображали перепади тиску. Тиск зменшується з висотою, пляшки мимовільно роблять «фик» з нещільно закритою пробки. Потім з'їхали вниз пляшки голосно зам'ялися всередину, видаючи при цьому характерний звук.

Вгору машина наша їхала погано. Ми їхали за джипом, який тягне на причепі величезний катер і відставали від нього, педаль газу при цьому була в підлозі. Варіатор очевидно неправильно вибирав передачу для їзди в гору. Довелося його відключити і перемикати передачі вручну, відразу поїхали швидше і обігнали джип з катером.

Майданчик для відпочинку поблизу перевалу Сан Бернардіно

Хороших видових площадок вздовж дороги не багато. Зупиниться зовсім ніде, узбіччя практично немає. Ми заїхали на одну видовий майданчик майже на найвищій точці перевалу Сан Бернардіно. На цьому майданчику був абсолютно космічний і безкоштовний туалет, я такого жодного разу в житті не бачила. На фотке вище видно цей туалет. Позаду космічного туалету стояв звичайний кіоск з фастфудом і сувенірами. У кіоску брали готівку в євро. Побачили таку сцену, яка вразила нас до глибини душі.

Шикарні швейцарські пейзажі вздовж дороги

Мандрівники купили в кіоску сосисок на пластмасових тарілках, до тарілок додавалися такі ж пластмасові вилки, дівчина, випадково впустила вилку і попросила у продавщиці ще одну і їй продали пластмасову вилку за 1 євро! Такий жадібності я ще не бачила ніде, навіть в Росії, де є недоліки, такого я собі уявити не можу.

Вниз їхати набагато легше. Всього 18 км спуск 8%, так було написано на знаку і намальована фура з паруючими колесами, сфотографувати цей знак я не встигла. До легкових машин очевидно це не відноситься.

У Швейцарії їжа коштує дорого, а бензин дешевше ніж в Італії, і навіть дешевше ніж в Німеччині, і трохи дешевше, ніж у Франції. Ось такий феномен в одній з найдорожчих країн Європи бензин дешевше, ніж у сусідів.

Прикордонний перехід Швейцарія - Австрія

З боку Австрії прикордонної засідки не було, зовсім нікого не було на прикордонному пункті. Наша австрійська віньєтка, куплена по дорозі у відпустку діяла останній день, так що австрійських правил ми не порушували.

Їзда по гірських дорогах саме по собі захоплюючу пригоду. Види на всі боки дороги приголомшливі. Цей процес можна порівняти з переглядом фільму в кінотеатрі, за кожним поворотом починається нова сцена, відмінна від попередньої.

Ми їхали цілий день, проїхали 790 км, а нудно нам зовсім не було. Зупинилися під німецьким містом Ульм, в дуже дешевому кемпінгу Camping Gutshof Donauried (Абсолютний рекордсмен по дешевизні за все наші подорожі), але про це вже в наступному пості.

Якщо ви хочете докладніше дізнатися про визначні пам'ятки Швейцарії і місцевих цінах відвідайте блог моїх друзів «За край світа на колесах», ці хлопці провели в Швейцарії цілих вісім днів і багато встигли побачити.