"Галопом по Європах": навчання в Данії

Своїми враженнями про поїздку на один семестр навчання в Вищу Датську Народну школу ділиться студентка гуманітарного факультету Карина Бруева:   «За словами Шарліз Терон,« ніщо так не відкриває очі на світ і не розширює кругозір, як подорожі » Своїми враженнями про поїздку на один семестр навчання в Вищу Датську Народну школу ділиться студентка гуманітарного факультету Карина Бруева:

«За словами Шарліз Терон,« ніщо так не відкриває очі на світ і не розширює кругозір, як подорожі ». І адже дійсно, ми їздимо по світу не тільки для того, щоб відпочити і набратися сил для нових звершень або зробити величезну кількість фотографій і поділитися ними з друзями і близькими. Ми подорожуємо в інші країни і для того, щоб познайомитися з живуть в них людьми і краще пізнати їх культуру, вивчити іноземну мову або поліпшити володіння ним. Я об'їздила половину країн Європи і познайомилася з багатьма чудовими людьми, встигла вивчити німецьку мову, почала практикувати англійську і датську мови, спробувала нові для мене страви і напої, відвідала різні музеї, привезла купу сувенірів, зробила безліч барвистих фотографій. І зараз я б хотіла розповісти вам про своє відносно недавньому глобальному подорож, яке я навряд чи забуду найближчим часом.

10 січня я вирушила підкорювати країну-батьківщину казок братів Грімм, творів Гете, Гейне і Шиллера, а також знаменитого Октоберфесту. Так, я поїхала в Німеччину, а якщо бути конкретною, в її північну частину - землю Шлезвіг-Гольштейн. Столицею Шлезвіг-Гольштейна є місто Кіль, проте я стала тимчасовою постояльця третього за величиною міста цієї землі - маловідомого Фленсбурга, що в парі кілометрів від датсько-німецького кордону. Жила я в передмісті міста - селі Яруплунд, де розташувалася Датська народна школа «Jaruplund Højskole», що представляє собою невеликий комплекс будівель на березі озера в мальовничій місцевості, який в свою чергу має усіма зручностями для існування приїжджають студентів або викладачів інших шкіл. Тут-то я і провела більшу частину свого часу.

Чим же "Jaruplund Højskole" відрізняється від звичних нам шкіл? Ключове тут її визначення «народна», яке говорить за себе-основний ухил йде на предмети, які знайомлять з культурою народів Данії та Німеччини: це і історія, і мову, і мистецтво (малювання та ліплення скульптур), і музика, і навіть працю (вироби з шкіри і шиття). Учні тут обов'язково говорять про сучасну ситуацію в світі, обговорюють політику і права людини.

Крім занять викладацький склад організовував численні поїздки по містах землі Шлезвіг-Гольштейн, за її межі і по деяким містам Данії. Спочатку ми з групою досліджували міста Шлезвіг-Гольштейна і знайомилися з Фленсбургом: були і у гавані, і в музеях мистецтв, і навіть з'їздили на семінар до місцевого університету. Наступним містом був Шлезвіг: тут ми відвідали міський собор святого Петра, чиї інтер'єри виконані в п'яти наступних один за одним стилях, і палац-замок Готторп з розташованими в його 45 залах регіональними музеями археології, мистецтва та історії культури. Увечері того ж дня ми побували на концерті симфонічного оркестру.

Після Шлезвига ми вирушили в Кіль, де пройшлися по його красивим вуличках і проводили в порту декілька кораблів. У середині лютого ми удостоїли своєю візитом Хусум, де так само, як і в Кілі, пройшлися по його вузьких вуличках з приголомшливою архітектурою. Наступним пунктом призначення був Любек- найбільший центр Ганзейського союзу: в цьому місті ми відвідали найвідоміший Салон марципанів в «CaféNiederegger», а також історичний музей, розташований у внутрішній частині голштинської воріт.

З центру Шлезвіг-Гольштейна ми плавно перемістилися на західне узбережжя. Тут кожен з моєї групи вперше побував на Північному морі, відоме своїми масштабними приливами, через які затоплюється досить велика за площею частина суші біля узбережжя. Даний район Шлезвіг-Гольштейна називається Північна Фрізія і місцеві жителі розмовляють німецькою і фризькою мовами. У Північній Фризії ми відвідали кілька невеликих міст: Тённінг і Санкт Петер-Ордінг, що славляться своєю старою і досить красивою архітектурою, а також Фрідріхштадт, який відомий як «маленький Амстердам».

Далі ми вирушили на південь до міста Гамбург - вільний і Ганзейського місто-держава. На знайомство з ним нам виділили всього один день, і то не повний, тому нам довелося в «ритмі вальсу» бродити по вуличках і милуватися його визначними пам'ятками. Ми спустилися в старий Гамбурзький підводний тунель, потім в центрі міста подивилися неоренессанской Ратушу, численні церкви і головний вокзал, а єдиним музеєм, який ми тоді відвідали, був Гамбурзька картинна галерея, в якому демонструються твори мистецтва 15-20 століть.

З приходом весни наші плани стали кардинально змінюватися, і вже в середині квітня ми вирушили на схід підкорювати столицю Німеччини - Берлін, який був моєю мрією ще з шкільних часів. У ньому ми гостювали чотири дні і відразу ж після приїзду і розміщення в готелі вирушили на прогулянку по місцях, де раніше стояла знаменита Берлінська стіна. Наш шлях почався з самого великого і найвідомішого зі збережених ділянок її прикордонних споруд, де нині розташовується постійна виставка під відкритим небом EastSideGallery. Спочатку ми дійшли до КПП «чекпоінти Чарлі», а потім до Потсдамської площі - великого транспортного вузла міста. На наступний день ми досліджували центр міста, де побачили єврейський некрополь, будівля Рейхстагу і знамениті Бранденбурзькі ворота, а потім пройшлися по вулиці Унтер-ден-Лінден до площі Александерплатц з відомої телевізійної вежею, звідки вирушили до музею комп'ютерних ігор.

У передостанній день ми стартували з головного вокзалу Берліна, рушивши на Хаккешер-Маркт - головну модну «артерію» міста, по якій потрапили в найбільший архітектурний комплекс закритих дворів Німеччини - Хакськіх двори. Після них ми дійшли до Жандарменмаркт, де заглянули у Французький і Німецький собори, в останньому з яких працює виставка німецького бундестагу. Потім ми вирушили до розташованих поруч один з одним будівель Рейхстагу і Відомства федерального канцлера, а вже після них повернулися в готель, де зібрали речі для відправлення на наступний день в Яруплунд.

У проміжках між поїздками по німецьких містах ми удостоїли своєю візитом Данію, ставши гостями кількох її міст: спочатку Сённеборга, де заглянули в міський замок, потім Орхуса, де відвідали музей мистецтв ARoS і Орхуський державний музей.

На початку травня ми гостювали в Копенгагені. Тут ми так само, як і в Берліні, пробули 4 дні, за які обійшли більшу частину датської столиці: ми були біля пам'ятника Русалоньку, в музеї Датського дизайну, біля палацу Амалієнборг - резиденції королеви Маргрете II і її сім'ї, в лютеранської церкви Фредеріка, в Державному музеї мистецтв, в Національному музеї Данії і навіть потрапили в Вільне місто Хрістіанія, що є неофіційним «державою всередині держави» в одному з районів Копенгагена.

... Для себе за весь цей час, проведений поза звичного ритму життя, я зрозуміла дві прості речі: по-перше, іноді один день, проведений в інших місцях, дає більше, ніж десять років життя вдома, а по-друге, не варто шукати собі пригод - прийде час, і вони самі впадуть вам як сніг на голову, закрутивши вас в своєму танці неординарності, ризику і різноманітних вражень ».

Інформація надана ГФ

Текст - Карина Бруева, 2 курс

Чим же "Jaruplund Højskole" відрізняється від звичних нам шкіл?