Словаччина - печери, гори і вода, будуть раді Вам завжди !!!

1. Наша подорож почалася

зміст:

Краще гір можуть бути лише гори,
на яких ще не бував ".
В.С. Висоцький

Краще країн можуть бути тільки країни,
за якими ще не гуляв ".
(Скороминуща думка)

Починаючи з лютого, я задумалася про літній відпочинок. Минулого літа ми провели чудовий відпустку в Паланзі, не користуючись послугами турагентств, і, надихнувшись позитивним досвідом, в цьому році вирішили ускладнити завдання і організувати собі "дикий" відпочинок в Європі. Обговоривши наші фінансові можливості і бажання, ми поїхали в саме серце Європи - в Словаччину.

Словаччина - країна, де немає моря, зате є печери, гори, басейни з мінеральною водою, замки, сонячні долини, смачна і недорога їжа, спокійні і доброзичливі люди. Вона подарувала нашій родині (мамі, татові, доньці 10 років) два тижні незабутнього відпочинку.

В Інтернеті, на англомовних сайтах, я знайшла багато інформації про літній відпочинок в Татрах, списалася зі словацькою сім'єю, яка надала нам 2-х кімнатний апартамент з кухнею і всіма зручностями за 6 євро на добу з людини в гірському селі Бобровец, недалеко від туристичного центру Ліптовський Мікулаш. У посольстві швидко оформили візи для дорослих 66 $ на двох, дитина до 15 років безкоштовно, квитки купили на Словацькі Авіалінії до Братислави, а страховку в "Ингосстрахе" 47 $ на всіх.

До змісту

Наша подорож почалася

Після прильоту в Братиславу, ми відразу поїхали на вокзал, щоб встигнути на експрес до міста Ліптовського Мікулаша (називається KRIVAN ітерсіті). Поїзд, схожий на літак, вразив своєю чистотою, кондиціонером, м'якими сидіннями. За 3 години ми проїхали 280 км - майже всю країну з півдня на північ - по казково красивою дорозі серед гір.

Господар зустрів нас на вокзалі на машині, і через 10 хвилин ми вже були у дворі будинку, на який я вже півроку милувалася в інеті Господар зустрів нас на вокзалі на машині, і через 10 хвилин ми вже були у дворі будинку, на який я вже півроку милувалася в інеті. Ми приїхали пізно, господиня погодувала нас вечерею, і ми відразу лягли спати.

Одна думка заважала мені заснути - чи правильно ми зробили, що ні поїхали традиційним літнім маршрутом до моря, в жаркі країни? Але виникла вона тільки один раз.

На наступний день ми поїхали в місто, подивитися, що де знаходиться. Місто Ліптовський Мікулаш є туристичним центром, до нашого села 6 км. Через це невелике містечко (25000 жителів) проходять всі маршрути поїздів та автобусів в різні частини країни і за кордон. За Словаччини ми їздили на автобусах, і вся наша активна життя було пов'язане з автовокзалом.

День пройшов непомітно, ввечері сиділи в саду, розмовляли з господарями за життя за чаркою домашнього Кальвадосу.

Село Бобровец знаходиться в 3-х км від Західних Татр. Західні Татри найменш виходжу туристами і стежки там досить круті. Вранці, вставши раніше, ми вирушили в похід по цим Татрам. Господар дав нам карту з маршрутами, довіз до гір (від села до підніжжя гір приблизно 5 км). Кінцевою точкою нашого маршруту повинна була бути вершина гори Бабки - 1500 м над рівнем моря. Одяглися ми тепліше, так як внизу було прохолодно, накрапав дощик, і над вершинами висіли хмари. Опинившись на блакитний стежці (всі стежки позначені різнокольоровими мітками на деревах), ми не поспішаючи, пішли вгору по доглянутому серпантину. Я від походу в гори чекала подвигу альпініста, але в Словаччині гірські стежки настільки акуратно викладені, що йти по них не набагато складніше, ніж по підмосковному лісі, до того ж в гірських лісах немає КОМАРОВ і інших комах, тільки пташки приємно щебечуть на верхівках смерек . На старті маршруту завжди написано, скільки часу до кінцевої точки. До нашої вершини потрібно було йти години півтори, але так як це був наш перший кидок в гори, це час для нас збільшилася вдвічі.

Чим вище піднімаєшся, тим красивіше краєвид, що відкривається з стрімких скель: села і містечка, що лежать біля підніжжя, виглядають іграшковими Чим вище піднімаєшся, тим красивіше краєвид, що відкривається з стрімких скель: села і містечка, що лежать біля підніжжя, виглядають іграшковими. На особливо крутих підйомах чоловік з донькою складали пісні і казки, щоб легше було йти. Для нас - жителів мегаполісу, які не звикли до чистої води, насиченому кисню повітря і досить крутих підйомах, це була серйозна фізичне навантаження. Наша десятирічна донька стійко долала перешкоди, але, коли до вершини залишилося 30 хвилин, і підйом став особливо крутим, сіла на траву і сказала: "Більше йти не можу". Ми заглянули в виявлену поруч гірську хату, господарі напоїли нас чаєм. Я думала, що це додасть доньці сил, але до вершини йти вона категорично відмовилася. Довелося спускатися. Я, звичайно, трохи засмутилася, - пройти так багато і не побачити красу, що відкривається з вершини! Для мене шлях назад був складніше, ніж наверх. При спуску навантаження на ноги розподіляється по-іншому, і ще доводиться пригальмовувати. Так що на зворотному шляху допомогу була потрібна вже мені. Спустившись майже до підніжжя, ми перший раз за прогулянку зустріли групу туристів, що піднімаються в гори. По поверненню в нашу, майже вже рідне село, дочка відразу ожила, і поїхала кататися на велосипеді з онукою господаря.

На наступний день ноги боліли, і ми вирішили влаштувати день релаксації. У 11 км від Ліптовського Мікулаша знаходиться Янський Долина і село Ліптовський Ян. Там знаходиться готель і при ній басейни з мінеральною водою - відкритий і закритий.

Ми хотіли відвідати закритий басейн, тому що на вулиці було досить прохолодно. Приїхавши до сеансу 11.00, виявили, що сеанси на 11.00 і 13.00 скасовуються і потрібно чекати до 16 годин або плавати у відкритому басейні. Вирішили не ризикувати і залишилися гуляти до 16 годин, тим більше що Янський долина виявилася дуже красивим місцем. Довга полога дорога прокладена серед найкрасивіших гір, поруч дзюрчить гірська річечка, сонечко світить - рай, та й годі. Після прогулянки, і ситного обіду, ми пішли в басейн. Сеанс півтори години коштує 120 крон для дорослих, і 60 крон для дітей. І 100 крон беруть в заставу за ключ від ящика.

Басейн нам сподобався. Вода в ньому дійсно мінеральна, трохи пощипував очі і приємно лоскотала шкіру. Один басейн 25 м для дорослих, глибина 1,5 1,8м. Поруч - для діточок, дрібніші. Дочка раділа і хлюпала в дитячому басейні, в минулому році вона трохи навчилася плавати і тут у всю тренувалася. Ми з чоловіком неспішно здійснювали заплив по близькості. Цікаво те, що в басейні немає доріжок, люди плавають в різних напрямках, але начебто зіткнень помічено не було. Загалом, ми здорово розслабилися. Приїхали до себе пізно і спати.

Новий день - новий подвиг. Прокинувшись повними сил, ми взяли курс в Високі Татри. Мета - Татранська Ломніца - Скальнате плесо - Ломницький Штіт. На поїзді доїхали до Попрада (центральне місто в Високих Татрах), далі пересіли на червону електричку, яка ходить тільки в Високих Татрах, і доїхали до Старого Смоковца. Старий Смоковець дуже приємне курортне містечко, чимось мені нагадало Палангу (напевно, за кількістю ресторанів і кафе на 1 кв. М). Там ми пообідали і оцінили орієнтацію на російських туристів в цих краях. Меню було російською мовою, і в деяких магазинах написи були по-російськи. У Смоковце відчуваєш неспішну курортне життя, повітря наповнене запахом прогрітих сосен і млості.

Дочекавшись потрібної електрички, ми прибули в Татранську Ломніцу. Татранська Ломніца - теж відомий гірськолижний курорт у Високих Татрах. Багато готелів, пансіончіков, ресторанів. Мені здалося, що у Високих Татрах курортна життя налагоджено дещо краще, ніж в Низьких. Добравшись до каси на підйомники, десь до 2 години дня, збиралися купити квитки відразу на Скальнате Плесо і Ломницький Штіт, але нам сказали, що всі квитки на ЛШ вже продані. Ми засмутилися, але не дарма ж ми сюди приїхали. Вирішили поїхати хоча б до Скальнате Плесо, яке знаходиться на 1700 м над рівнем моря. Їхали ми в закритій кабінці з зупинкою в точці Старт. Вийшовши з підйомника, знову були вражені досконалістю природи і красою гір. Далеко внизу було видно сонячні долини і крихітні населені пункти, а нагорі красувався Ломницький Штіт на висоті 2633 м над рівнем моря. Ми підійшли до каси дізнатися про зворотні квитки, я поцікавилася, може, все-таки є квитки до ЛШ, пані в віконечку запитала, скільки нас і, дізнавшись, що троє, попросила підійти до неї через 10 хвилин, ближче до сеансу підйому, може бути, будуть. Через 10 хвилин у нас були довгоочікувані квитки на підйомник до найвищої точки. Кабінка, яка піднімається до Ломницького Штіта, розрахована на 14 чоловік. Підйом займає десь 15 хвилин, кабінка буквально ковзає вертикально по скелях, підіймається вгору, як альпініст. По дорозі я пожартувала, зараз, кажу, приїдемо нагору, і там буде три атрибути словацького сервісу: РЕСТОРАН, ТЕЛЕФОН, ТУАЛЕТ. Коли ми дісталися до місця призначення, жарт виявився реальністю. На висоті 2633 м все це було присутнє, навіть працював телевізор. На оглядовому майданчику дух захоплює від пейзажу. Різної висоти вершини гір, оточують тебе з усіх боків, скелі, навіть трохи снігу, який тане вдень і замерзає вночі. Постоявши на оглядовому майданчику, пофотографуватися і подумавши про вічне, ми почали збиратися в зворотний шлях. Назад ми спускалися з останнім підйомником о 16.30. Приїхавши додому, трошки поїли черешні з дерева і все спати.

Так як ми подорожували без машини (чоловік категорично не хотів брати напрокат, втомився рулити в Москві), то, на жаль, не всі цікаві місця були нам доступні Так як ми подорожували без машини (чоловік категорично не хотів брати напрокат, втомився рулити в Москві), то, на жаль, не всі цікаві місця були нам доступні. Наш чудовий господар запропонував нам прокотитися за наступним маршрутом Бобровец-Зуберец-Орава-Ружемберок-Бешенева. Перед поїздкою він нам все розрахував, сказав, що ми проїдемо 150 км, і коштує це буде 17 $. У Зуберец знаходиться музей стародавньої словацького села - типовий Скансен - музей під відкритим небом. З різних частин Словаччини в Зуберец зібрані стародавні споруди, типові будинки словаків 15-17 століть. Це музей популярний серед школярів. Дітлахи можуть оглянути оздоблення будинків, водяний млин, майстерні шевця, гончаря і коваля. Далі наш шлях лежав до Оравський замку.

На території Словаччини знаходиться досить багато замків, і багато хто добре збереглися до наших днів. В Інтернеті є посилання на різні екскурсії по замкам, але Оравський ми вибрали як найближче до нас розташований. У квитковій касі нам видали короткий буклет російською мовою, а сама екскурсія проходила на словацькому. Замком протягом декількох століть володіли знатні угорські та словацькі мужі. Ми оглянули різні експозиції, піднімалися на вежі і спускалися в підземні приміщення, на одному з майданчиків перед нами розігрували сценку з життя лицарів середньовіччя і показували невеличку виставу з дресированими соколам і вороном. Доньці сподобалося, а я чомусь чекала від замку більшої розкоші, але це інший стиль життя, і він цікавий по-своєму.

Останньою і довгоочікуваної зупинкою нашого маршруту було село Бешенева, де знаходяться відомі гарячі термальні джерела, що містять велику кількість заліза. Бешенева - це три басейни з коричневою (через заліза) водою, температура першого близько + 36-38 градусів, другий басейн "холодний" - + 28-30 - і маленький дитячий, теж досить гарячий. Ще є гірка, з'їзд коштує 10 крон, оптом дешевше. Вхід коштує близько 100 крон з людини (не обмежена за часом) на дітей знижка. Навколо басейнів безліч лежаків, газончиків, барів і закусочних. Обстановка цілком курортна. Особливо, люди люблять взимку купатися в Бешенева, після гірських лиж це чудова розвантаження.

Чоловік і господар грілися в теплому басейні, який мені видався надто гарячим. Плавати в такій воді не дуже приємно, тільки відмокати і розслаблятися, тому я плавала в "холодному", а дівчата побігли в дитячий і на гірки. У термальною млості ми провели години 2 з половиною, майже до закриття, і задоволені поїхали до себе. Дорога від Бешенева до Бобровца лежить через Ліптовський Мару - водосховище, дуже красиве і повне величезної і смачної риби.

Наше автомобільне подорож пройшла чудово, душа і тіло отримали масу приємних вражень і ми були готові до подальшого підкорення гір.

Наступний день ми присвятили двом гірських озер Словаччині - Штребско Плесо і попрадского Плесо. Штребско Плесо - гірське озеро, знаходиться на висоті 1300 м над рівнем моря в Високих Татрах, що утворилося в результаті танення льодовиків. Ми доїхали за 20 хвилин на поїзді до станції Штрба, а далі нас чекала чергова мила електричка "Зубачка", що складається з 2 вагончиків, яка, чіпляючись за зубчики, повзе все вище і вище в гори. Зубачка привезла нас в Штребско Плесо, від станції до озера ми дійшли хвилин за 15. Озеро гарне, оточене з усіх боків ялинами і соснами, але на нас воно не справило особливого враження, занадто легко воно нам дісталося, що не протоптали ми до нього своєю стежки . Порадившись і підкріпившись в найближчій ресторації, ми пішли по маршруту до попрадского Плесо, яке знаходиться вище на 300 метрів. Йшли лісом, піднімаючись, все вище і вище, дорога була викладена великими каменями, і була менш крутий, ніж в Західних Татрах, тому вже через півтори години, як в казці, гори розступились, і ми побачили "перлину" Високих Татр - попрадского озеро , оточене з усіх боків скелями. Я відчувала себе альпіністом, що підкорив вершину, мета була досягнута, і це коштувало того. Поруч знаходиться готель, ми купили там листівки з видом озера, і поставили на них печатки, що ми тут були. Як я вже писала, вся природа Словаччини це один великий національний парк, тому купатися, кататися на човнах, ловити рибу в гірських озерах - заборонено, але можна милуватися смарагдовим кольором води, вдихати смачний повітря і радіти за людей, які трепетно ​​бережуть своє головне багатство - природу.

Увечері, коли ми відпочивали на ділянці за кухлем словацького пива, син нашого господаря Ярослав запропонував нам прокотитися на його човні по Липтовскої Маре. Від такої пропозиції ми відмовитися не могли. Наступний день був теплий і сонячний. Наше "морське" пригода почалося годині о четвертій.

Мої уявлення про човни обмежуються весловими човнами з підмосковних човнових станцій, в крайньому випадку, з моторки. Інші плавальні засоби, у нас називаються по-іншому. Ми швидко доїхали до берега Липтовскої Мари на "Шкоді" з причепом, в якому везли маленьку моторний човен. Залишивши машину на березі і спустивши човен на воду, ми кудись попливли, і я поцікавилася, на цій чи човні ми пливемо подорожувати, на що почула у відповідь "Не зовсім". "Ось моя човен", - сказав Ярослав, вказавши на невелику яхту, погойдується на хвилях в очікуванні гостей. Ми з чоловіком тільки переглянулися. Звичайно, це не остання супермодель, але 35-річну німецьку яхточку в прекрасному стані, оброблену деревом, з каютою, вітрилами, у нас язик не повернувся назвати човном. А для Ярослава це був човен, на ній він ловив судака, жереха, коропа по 3-7 кг вагою і на ній, дочекавшись під'їхали пізніше його дітей, ми вирушили в дорогу. Ми пішли на яхті до одного з берегів, де на пагорбі розташовувався археологічний музей з розкопками з часів кельтів. Наш шлях ускладнювався тим, що на воді був цілковитий штиль, вітер зловити було дуже важко, і в баку мотора, майже не було бензину.

До берега дійшли за півтори години. Крім археологічного музею, це місце відомо костелом, який уцілів після затоплення, але тепер це не церква, а ресторан. Ми із задоволенням посиділи на відкритих верандах, випили по кухлю холодного пива, і наші друзі потягнули нас на пагорб, де були знайдені перші поселення кельтів. Діти швидко втекли вгору по крутому схилу, а ми з чоловіком не могли надихатися повітрям, насиченим божевільним запахом трав. Музей являє собою ряд укріплень, сторожову вежу, глибокі колодязі і землянки, в яких ми побачили малюнки на каменях на тему полювання. З висоти відкривається чудовий вид водосховища і прилеглих до нього сіл. Навколо була така тиша і спокій, що не хотілося нікуди рухатися, але потрібно було повертатися назад.

Підійшовши до "яхті-човні", ми спостерігали прикольну картинку: - компанія туристів з Польщі (їх визначив Ярослав) залізла на ніс нашої яхти і фотографувалася на ній в різних позах в стилі фільму "Титанік". Їх засмутило поява власника (мабуть не все встигли сфотографуватися), але, перервавши їх захоплююче заняття, ми рушили назад.

Дорога додому зайняла в два рази більше часу. Вітер зовсім стих, яхта майже стояла на місці, а ми милувалися заходом сонця, сплесками неляканих рибок, і вперше ми побаченими сірими чаплями, гордо крокували у берега в пошуках "вечері". Стало прохолодно, вирішили спробувати йти на моторі, але бензину вистачило тільки на півдорозі. Загалом, всілякими способами, ми дісталися до маленького човна, на веслах догреблі до берега, і через 20 хвилин приїхали додому. Вражень у всіх було багато.

Ми планувалі наш відпочинок так, щоб два-три дні перед відльотом пожіті в Братіславі. Час в Словаччині бігло дуже Швидко і вісь, до від'їзду з Бобровца залиша 2 дні. В суботу ми вірішілі влаштуваті для господарів шашлик. Вранці купили свіжої свинини, (м'ясо у них неправильне, практично без жиру), замарінувалі з лимоном и прянощамі, купили розливного вина. У Словаччині пріголомшліве розливне вино. Я купувала його в Ліптовському Мікулаші. Спочатку тобі дають спробувати, потім з крана в стіні наливають вбрання. Мені сподобалося біле сухе - токайський рислінг і червоне сухе - Франківка. Вино дуже смачне, без добавок і разбавок, і варто (я брала найдорожче) ... 47 крон за літр, або 40 рублів. Увечері посеред ділянки поставили барбекю, і почався процес. Спочатку довго розпалювали вогонь, розкладали м'ясо на решітці і довго його смажили. Спостерігаючи за цим дійством, ми зробили висновок, що барбекю - це західний вид дозвілля, де дуже важливий процес, поговорити за життя я жодного разу смажиться, випити пивка. До пізнього вечора ми сиділи під деревами, пили вино і пиво, пригощалися смачною домашньою випічкою (тістечка як з кондитерської), обговорювали їх і наші проблеми, виникало відчуття, що ми знаходимося в Підмосков'ї на дачі.

В останній день відпочинку в горах, душа вимагала подвигу, і я запропонувала забратися в гори, але хитра дочка сказала, що ми ще не були в Крижаний печері і їй дуже туди хочеться В останній день відпочинку в горах, душа вимагала подвигу, і я запропонувала забратися в гори, але хитра дочка сказала, що ми ще не були в Крижаний печері і їй дуже туди хочеться. Ми сіли вже на звичний автобус і поїхали в Низькі Татри. Крижана печера знаходиться теж в Демановська долині, не доїжджаючи однієї зупинки до печери Свободи. Подолавши крутий підйом, перед входом ми наділи куртки і светри (на вулиці було +28), і відправилися в царство крижаних сталактитів. У печері було холодно, близько +4, на відміну від печери Свободи, сталактити і сталагміти в ній білого кольору, а крижані нарости утворюються завдяки річці Деменовкі. Маршрут був короткий, хвилин 40, але замерзнути ми встигли, і хотілося швидше наверх, до сонця. Вийшовши з зими в літо, ми вирішили, що Крижану печеру відвідувати було не обов'язково, печера Свободи набагато цікавіше і красивіше. Печерна екскурсія не остудила в мені бажання забратися в гори, і ми поїхали ще раз кататися на підйомнику до Луково.

На цей раз погода була чудова, стежка, що веде вгору на Хопок, була заповнена туристами, і ми приєдналися до них На цей раз погода була чудова, стежка, що веде вгору на Хопок, була заповнена туристами, і ми приєдналися до них. Подолати нам належало перепад висоти 350 м, це зайняло у нас десь півтори години. Коли з Луково дивишся вгору, то здається, що геть за тим поворотом вже вершина, але коли ми дісталися до цього повороту, у мене почався нервовий сміх, так як стежка ввела далі різко вгору. Дочка іноді зупинявся, сідав на камені і говорила, що буде чекати нас тут, але ми були непохитні. На черговому витку ми побачили маленьких дітей і вагітну жінку на пристойному терміні, бадьоро крокують до вершини, це нам додало сил.

Кілька слів про дітей. У словацьких сім'ях зазвичай не менше двох дітей, часто троє. У школах, а словацькі школярі закінчують вчитися тільки 30 червня, замість деяких предметів діти ходять гуляти в долини до гір, причому на дуже пристойні відстані. На автовокзалах ми бачили безліч шкільних груп і підлітків, які їдуть в гори. У словацьких дітей і підлітків немає агресії і колективної дурості, немає осіб, які не обтяжені інтелектом. Хоча, нам сказали, що в школах існують проблеми з наркотиками, основна маса молоді нормальна, здорова, навіть тих, що палять ми практично не бачили. Я жартувала, що це виховання горами позначається, як тільки з'являється у підлітків агресія або бажання хуліганити, - відразу в гори. А поки дійде до точки, всі негативні бажання і думки відпадуть самі собою.

Через півтори години, з сильно б'ється серцем, ми стояли на вершині гори Хопок, близько кола, на якому зазначено відстань до різних міст світу. Пройшовши цей шлях своїми ногами, ми відчували, що стоїмо на вершині світу. Витративши багато сил на підйом, пішли заправлятися "пальним" в знаходиться поруч ресторан, камінь Хату. Тут, на висоті 2000 м над рівнем поря, ми пили темне пиво за 30 крон і їли суп з квашеної капусти з копченими ковбасками. Чарівно! Відпочивши і набравшись сил, зворотне відстань до підйомника ми подолали швидше і веселіше. Дочекавшись сеансу, з вітерцем поїхали вниз. Стоячи на зупинці, говорили до побачення горах, з надією, що може ще сюди повернемося. Приїхали в село ввечері втомлені, але щасливі, і стали збирати речі. Завтра нас чекала столиця Словаччини - Братислава.

Раніше ранок Раніше ранок. Остаточні збори. Господар довозить нас до вокзалу. Слова подяки за чудовий відпочинок в горах. Їхати зовсім не хочеться, але літак вилітає з Братислави і нам потрібна міська адаптація перед Москвою.

Через три години ми вже стоїмо на вокзалі Братислави, серед снують людей, трохи розгублені, після розміреним гірського життя. Готель в місті я заздалегідь не бронювала, тому нам потрібно було вирішити питання з житлом. Спочатку я зателефонувала в пансіон Карібік (50 $ / номер), який мені сподобався ще в Москві , Але, на жаль, тримісних номерів в даний момент не виявилося. Ми купили карту і потопали в сторону центру міста. За Словацьким мірками Братислава місто велике, населення 500 000 чоловік, тому ми пройшли від вокзалу до центру міста за 20 хвилин неспішним кроком :-). У нас була скачана з Інтернету роздруківка готелів з цінами на номери. Звичайно, після 21 $ за апартамент, ціна 100 $ за номер в 3-зіркових готелі "Татра" здалася нам високою, дівчина з ресепшен порадила нам готель дешевше, але теж в центрі. Дійшовши до історичного центру, прямо під Братиславським градом, перебувала 2-зіркових готель "Ібіс". Її в моїх роздруківках не було, так як відкрилася вона, мабуть, пару тижнів тому. Сучасна будівля, все нове, розторопна дівчина на ресепшен показала нам прайс. Двомісний номер коштував 75 ​​$, а з тримісні і тут була проблема. На вулиці було дуже жарко +36, після прохолодного повітря гір, ми опинилися, немов на решітці гриля і шукати щось ще не хотілося.

Отримавши ключі, пішли в наш двомісний номер для трьох. Номер нам сподобався, в номері телевізор, двоспальне ліжко, кондиціонер, санвузол з душовою кабіною - все нове і сучасне. Мені здається, цей готель пізніше матиме вище 2 зірок, зараз там ще не все побудовано, а замислюється вона як готель з бізнес центром. Освіжившись під душем, і примірившись до нашої ліжка "для трьох", ми пораділи, що ще досить стрункі (після випитого пива) і як-небудь уляжемся, потім сміялися, що тільки росіяни можуть займатися таким мазохізмом за свої ж гроші. Ну да ладно, що не спати ж приїхали.

Відпочивши, ми вирушили знайомитися з містом. Братислава місто невелике, але дуже милий і затишний. У ній немає столичного блиску Праги, місто зачаровує своєю домашньою красою і "породою". Нам дуже сподобався старий центр, що знаходиться в стороні від торговельних вулиць і площ. Гуляючи по ньому, ніби поринаєш в середньовічну Європу, з замками, вузькими брущатими вулицями, музикантами. Ми не ходили по численних музеях Братислави, просто гуляли по центру, фотографувалися зі смішними скульптурами і сиділи в відкритих кафе, спостерігаючи життя міста.

У центрі - величезна кількість кафе і ресторанів. Вийшовши з ірландського пабу, можна потрапити відразу на мексиканське ранчо, а за кутом тебе чекає модне кафе з прозорими столами і табуретами. Якщо не полінуватися і заглянути в який-небудь непоказний підвальчик, виявиться що потрапили в ресторан, з домашньої словацькою кухнею, куди ходять місцеві жителі і обслужить тебе сама господиня закладу. Хочеться чогось швидкого - сідаємо на відкриту терасу, і через деякий час нам приносять величезну піцу прямо з печі всього за 160 крон. Все дуже смачно і дешево. Увечері центр красиво підсвічується і виглядає таємниче.

Ми гуляли не тільки центральними вулицями і площами. На жаль, чим далі від центру, тим більше відчувається нестача коштів на відновлення фасадів будівель. Багато будинків облуплені, нагадують наші хрущовки 60-х років, але на балконах і підвіконнях буйствують квіти, і будинок вже не виглядає таким сірим і похмурим.

Вранці, не поспішаючи, за 20 хвилин, ми дійшли до зупинки 61 автобуса. Це єдиний автобус, наступний до аеропорту. Через півгодини ми вже сиділи в кафе аеропорту, пили каву зі свіжими булочками.

Літак поданий, відпустка закінчилася, потрібно повертатися до справ і турбот. Словаччина подарувала нам 14 щасливих днів, повних яскравих фарб. Ми чудово відпочили, немов в колі близьких друзів, так тепло і душевно було нам серед красивої словацької природи і серцевих людей. За два тижні відпустки ми змогли побачити тільки частину місць, де обов'язково потрібно побувати, але це не привід знову зустрітися з прекрасною Словаччиною ?!

Корисні посилання та адреси:

• http://web.viapvt.sk/slaninka/default.htm - сайт наших господарів в Бобровце.
  • www.liptovtravel.com/ - сайт про Ліптовському регіоні дуже корисний (російську мову).
  • www.hotel.sk/enghot/enghot.asp - сайт по готелям в Словаччині.
  • www.tatry.net - хороший інформаційний сайт про можливості відпочинку в Татрах.
  • www.limba.sk - хороша словацька турфірма, дуже багато інформації по розміщенню в приватному секторі.
  • www.vysoketatry.com - (якщо так не запускається, наберіть вручну) на сайті можна почитати і подивитися фотографії різних цікавих місць при складанні маршруту або поданні про Словаччину (є англійська версія).
  • www.travelguide.sk - сайт дуже допомагає при бронюванні готелів в Братиславі (найбільше число готелів).
  • www.virtourist.com/europe/bratislava - віртуальний тур по Братиславі, багато фотографій, дає уявлення про місто (на англ. Мові).
  • www.travel.auto.ru/ - інформація по відпочинку в Словаччині, телефон і адресу посольства, враження.
  • www.slovakheritage.org/Castles/castles_home.htm - сайт за словацькими замкам.
  • Представництво Словацьких Авіаліній в Москві-2-я Брестська, 27 т-234-44-46.

Салова Ірина, [email protected] .