Шрі Ланка. Сльоза на щоці Індії. Глава 1 - Унаватуна

16 вересня 2018 р 18:11 Коломбо, Галле, Унаватуна - Шрі-Ланка Листопад 2016

На мій шостий (або сьомий) день народження мені подарували відому багатьом моїм одноліткам книжку - атлас світу, з яскравими ілюстраціями та описами країн і материків. Саме з цієї книжки я почав марити подорожами. Потім у мене з'явилася велика політична карта світу, яка зайняла саме видне місце на стіні над моїм ліжком. По ній я вже віртуальним корабликом розсікав хвилі світового океану і продумував маршрути, за якими коли-небудь мріяв вирушити в подорож. До сих пір я вважаю, що моє покликання бути дослідником, або на худий кінець, торговим моряком, але ніяк не осілим офісним працівником. Не склалось. Довгий час у мене не виходило дивитися на світ навіть очима туриста під час чергової відпустки - жив я небагато, і не виходило зібрати кошти навіть для поїздки в ближнє зарубіжжя, що вже говорити про далеких екзотичних країнах. На мій шостий (або сьомий) день народження мені подарували відому багатьом моїм одноліткам книжку - атлас світу, з яскравими ілюстраціями та описами країн і материків

Влітку 2016 я вирішив, що вистачить це терпіти. І став вибирати мета майбутньої подорожі за наступними критеріями: 1) тепла погода в кінці осені; 2) наявність виходу до моря і хороших пляжів; 3) багата культура і історія країни; 4) різноманітна флора і фауна; 5) велика кількість рукотворних та природних пам'яток. І ще хотілося екзотики: зануритися зовсім в інший світ, з іншими людьми, традиціями і способом життя. Сонячний Цейлон підходив мені за всіма цими критеріями, залишалося тільки переконати дружину провести довгоочікувану відпустку на цьому острові. Я, звичайно, підготувався і бив козирями, описуючи їй тільки плюси цієї колоритної країни - широкі піщані пляжі, соковиті фрукти, спілкування зі слонами і свіжі морепродукти, але улюблену і не довелося довго вмовляти, вона, на подив, досить швидко погодилася.

Шрі Ланка стала першою країною, поїздку в яку ми організовували самі, без допомоги туристичних агенств (не рахуючи близькою до нас Фінляндії). Всі клопоти, які зазвичай бере на себе туроператор, довелося вирішувати самим: страховки, перельоти, бронювання житла, трансфери ... Довелося витратити на всю організацію досить багато часу, але це був цікавий і корисний досвід. Перше, це перельоти. На Шрі Ланку з Росії ми прямих рейсів не знайшли, але це ще пів біди: ми не знайшли взагалі ніяких рейсів з Санкт-Петербурга. Отже, довелося вирішувати проблему, як нам дістатися до Москви, і при цьому підгадати час таким чином, щоб і довго не чекати посадки в наступний літак, і, не дай бог, не запізнитися на нього. В результаті, були куплені квитки у VIM Avia до Москви, і у Emirates з Москви до Коломбо (з пересадкою в Дубаї). Назад за такою ж схемою.

Карта перельотів: Санкт-Петербург - Москва (Домодєдово) - Дубаї - Коломбо. В цілому близько 9 години, не рахуючи стикувань.

Друге, це бронювання житла. Туризм в Шрі Ланці тільки розвивається, тому вибір готелів дуже невеликий. Ми переключили нашу увагу на приватний сектор, почавши пошуки через Air bnb. Зупинившись на декількох варіантах, почали тяжку переписку з господарями житла. По ходу листування відкинули всі варіанти, крім одного. Все, господар підтвердив бронювання, можна платити ... Чорт, а раптом це шахрай якийсь ... Та ніби відгуки є, і всі хороші. Гаразд, відправляємо. За 75000 рублів, на чотирнадцять днів, в нашому розпорядженні буде ціла вілла - круто ж!

Наша вілла (фото з сайту Air bnb)

Нарешті, залишилося вирішити, які місця ми хочемо відвідати в процесі подорожі, і як до них дістатися. На різних сайтах, в соціальних мережах, знайдеться купа бажаючих організувати вам екскурсії по Шрі Ланці за ваші гроші. Мало по-справжньому адекватних. Деякі з них так і не відповіли на моє перше лист, а інші до цих пір мені шлють повідомлення з пропозиціями приєднатися до груповий туру за якісь скажені гроші. Плюнувши, я написав ще один лист ланкійців, у якого забронювали житло: він і обіцяв нам і трансфер з аеропорту організувати, і на комфортному мінівені по країні повозити.

Переліт, як і очікувалося, дався не просто. Коли в ілюмінаторі ми нарешті побачили зелені джунглі Шрі Ланки, я був готовий віддати всю готівку за сигарету, душ і ліжко. Отримавши багаж, я з легкої тривогою став шукати очима в натовпі зустрічаючих місцевого хлопця з моїм прізвищем на картонці. Він все ніяк не попадався на очі, чуство тривоги стало наростати ... Слава богу, знайшовся ... З валізами виходимо з будівлі аеропорту: відразу відчувається, що ми в тропіках. Перш за все, вологість - ширяє, як в помідорною теплиці на городі у бабусі. Відчувається, що збирається дощ. Температура, за відчуттями, близько 30 градусів. Я, після довгої перерви, відразу викурюю пару сигарет і вантажимося в мінівен. Хлопець, який нас зустрічав, був господарем орендованої нами вілли. Серед інших ланкійців, наш відрізнявся досить високим зростанням, приємними, майже європейськими рисами обличчя і охайним одягом. Видно, що хлопець за місцевими мірками, заможний. Звали його Жанадарье (можу помилятися в транскрипції, за що заочно прошу у нього вибачення), і на найближчі два тижні, він по суті, став нашим гідом по Шрі Ланці.

На території міжнародного аеропорту все чисто, акуратно і доглянуто, але ці приємні враження дуже швидко розвіюються, як тільки виїжджаєш за його межі. Перші ж кілометри шляху на Цейлоні занурюють туриста в типовий азійський хаос: завантажені дороги, пилові узбіччя, похилені халупи з вицвілі на сонці рекламними вивісками ... Шумно, як в гігантському вулику, від величезної кількості людей і засобів пересування, постійно використовують звукові сигнали. Перший час немає відчуття, що ви приїхали на курорт, швидше за ви подумаєте: а точно літак приземлився в Коломбо, а не в якому-небудь Бангладеші? Спасибі Жанадарье, він пригостив нас кокосами і відволікав від непоказних пейзажів за вікном розмовами і распросами про наших планах на майбутній відпочинок.

Тут я хочу зробити невеликий відступ від плавного течії моєї розповіді. Справа в тому, що Коломбо, він же головний місто Шрі Ланки і єдиний, в якому є міжнародний аеропорт, знаходиться в центральній частині острова, біля західного узбережжя, а всі популярні курорти країни, знаходяться на значній відстані від нього, у південних берегів. З огляду на цю обставину, багато туристів, які бажають поєднати пляжний відпочинок з культурною програмою, йдуть на певну хитрість, і з аеропорту їдуть не в пляжну зону, а відразу в тур по основних визначних пам'яток острова. Плюси цього варіанту - економія грошей на трансфер і оренді житла. Ну і, теоретично, вийде заощадити трохи часу на автопробігах по країні. Ми цей варіант теж довгий час розглядали, але все ж вирішили, що після довгих, утомливих перельотів, відразу відправлятися в триденний автомобільний тур по країні, з валізами і навіть не занурившись в океан, буде важко. І вирішили спочатку дістатися до гостинної Унаватуни, прийти в себе, поніжитися на пляжі, а там вже буде видно ...

Велика частина шляху до Унаватуни пролягала по сучасному хайвею, з зручними розв'язками, штучним освітленням і пунктами оплати, тому пристойну відстань (понад 100 км) ми подолали досить швидко. Приблизно через годину ми з'їхали з швидкісного шосе, і потрапили в місто Галле, де Жанадарье показав нам вигідний обмінник. Місцеві фінанси, рупії - яскраві, кольорові папірці із зображенням різних пташок (птиці Цейлону - такий же символ країни, як і чай). Курс в 2015 році був приблизно 1 USD / 145 рупій. Усередині країни ми розраховувалися тільки рупіями (за винятком Жанадарье, він вважав за краще більш тверду валюту), і витратили за два тижні відпочинку близько 2000 USD: з них 500 USD пішли на трансфери та екскурсії.

Рупії. Тут вистачить на кілька пляшок місцевого пива - Lion.

Від Галле до Унаватуни можна вже дійти пішки. Тому дуже скоро ми були на місці і вони витягли валізи на нашому особистому віллі біля узбережжя океану. Звучить це значно краще, ніж було насправді. Вілла являла собою скоріше невеликий котедж: маленька площадка перед будинком, ганок з терасою, на якій можна було відпочити в кріслах з ротанга. Заходимо в будинок: вузький коридор, від якого в обидва боки дзеркально розташовуються дві кімнати, кожна площею близько 12 квадратів. Обидві кімнати обладнані санвузлами і мінімальним набором меблів: шафа, двоспальне ліжко і тумбочка.

Одна з кімнат (фото з сайту Air bnb)

Прямо по коридору знаходиться кухня з усім необхідним начинням, плитою і обіднім столом. Ізюм кухні був в тому, що одна зі стін природна, і представляє з себе стрімкий стрімчак, який йде кудись дуже високо.

Кухня. Фото зі скелі.

Перед цим скелею влаштований міні ставок, куди помістили двох сомиків і зграйку якихось рухомих червоних рибок. Саме кухня стала місцем збору всієї сім'ї для прийняття їжі, обговорення планів і вечірніх посиденьок (цього так само сприяв найстабільніший сигнал wi-fi у всьому будинку).

Якщо ж брати в цілому, то житло трохи розчарувало. Перше, що відразу кинулося в очі, а точніше вдарило в ніс - це неприємний, затхлий запах в будинку. Вологість в прибережних районах Шрі Ланки близька до 100% дуже висока, речі практично не сохнуть, а ми були на початку туристичного сезону, і мабуть до нас тут довго ніхто не жив. В останні дні нашого перебування запах трохи вивітрився, але повністю позбутися від нього так і не вийшло. Другий мінус - це загальний стан будинку. На сайті, при бронюванні, вілла виглядала попрезентабельней ... Час її трохи попсувала, меблі була вже злегка пошарпаною, ремонт втратив колишній блиск. Ну і третій - це її розташування. Наша вілла розташована близько проходить через село траси: Galle road. З самого світанку і до заходу сонця, на цій дорозі дуже інтенсивний рух. Тому, при бронюванні житла, обов'язково подивіться розташування: в тій же Унаватуне, в сторону пляжу від Galle Road є досить багато тихих і затишних варіантів розміщення.

Не зумівши навіть розібрати до кінця наші валізи, ми здалися, і після довгої дороги, нарешті, відрубали. Чи не поснули, а саме відрубали. Міцному і здоровому сну сприяв в той же час почався дощ, затяжний і досить інтенсивний. Прокинувся я рано вранці. Дощ перестав, сімейство продовжувало слиниш подушки, а я відправився вивчати околиці. Унаватуна - звичайне село на узбережжі: океан і пляжна зона з готелями і ресторанами; траса, уздовж якого розташовуються, в основному, будинки аборигенів; за трасою починається різкий і крутий косогір, на вершині якого видніється ще кілька видових вілл. Піти особливо нікуди. Зустрів варана, який не захотів зі мною спілкуватися і втік в кущі. Перші зустрічі з цими ящірками були в дивину, а через якийсь час до них звикаєш: вони бігають всюди і зустрічаються часто.

Варан. Найпростіше тварина на Цейлоні

Побродивши по ще сонної селі близько години, і подражнити павичів, які тут замість голубів, я повернувся в будинок. Незабаром пролунав стук: це люб'язний Жанадарье привіз нам їжу. Він це робив щоранку, так як у вартість нашої оренди входили сніданки. Зазвичай це були коржі або млинці з вершковим маслом і джемом, варені яйця або яєчня (омлет) і каррі. Ох вже це каррі. Спецефічні аромат цієї приправи супроводжував нас всі 14 днів на Шрі Ланці, переслідував у всіх ресторанах і кафе, наскрізь просякнутий одяг, шкіру і волосся. На десерт на сніданок Жанадарье приносив графин свіжовичавленого соку, який він чомусь кожен раз солив, і нарізку з фруктів.

Перший повноцінний день на Шрі Ланці був затьмарений нескінченними дощами. В результаті, пляжу в цей день ми так і не побачили, зате повністю ліквідоровалі дефіцит сну, накопичений за нескінченні трудові будні в Пітері. На пляж ми пішли наступного ранку. Стояла гарна погода, настрій був відмінний, види, що відкрилися нам, були соответствущего.

Пляжна смуга центрального пляжу Унаватуни

Пляж Унаватуни один з найпопулярніших на Шрі Ланці. Цінується за свої значні розміри, гарну інфрастуртуру і відносно спокійний океан. Ми, на жаль, не володіємо навичками серфінгу, тому саме відсутність високих хвиль, стало для нас вирішальним фактором у виборі цього місця: купатися, звичайно, без них комфортніше.

Прекрасний Індійський океан

Центральний пляж досить протяжний: берегова лінія, зігнута у вигляді серпа, становить 2-3 кілометри. Умовно можна поділити його на дві зони: «дика» і готельна. У дикій зоні немає кафе і лежаків, відповідно і людей мало: ми любили тут гуляти вздовж берега, охолоджуючи гарячі ступні ніг в білій піні прибійній хвилі. У готельній зоні інша картина: численні пляжні кафе гостинно розмістили тут свої лежаки з парасольками і затишні альтанки.

В альтанці пляжного кафе

Альтанки стоять на дерев'яних брусках, приблизно в метрі від піску, для зручності гостей вистелені м'якими матрацами і закриті навісом, що захищає ніжну білу шкіру від палючого сонця. Місця в них вистачає для комфортного відпочинку 4-5 чоловік, так що ми втрьох розміщувалися в них, як королевича. Кількість цих альтанок завжди з достатком вистачало на всіх бажаючих, і платити за їх оренду нічого не треба: просто потрібно замовити що-небудь в кафе, якому вони належать. Блін, це геніально, ні на одному пляжі світу я нічого подібного поки що не бачив. Людей в «готельної» зоні вже значно більше, ніж в «дикої», але ширина пляжу настільки вражаючих розмірів, що навіть тут дуже просторо. Ось ми відійшли від альтанки і граємо в маткот і, як бачите, взагалі нікому не заважаємо.

Граємо в маткот

Перші три дні відпустки ми практично не вилазили з центрального пляжу: купання, маткот, холодне пиво в альтанці, сендвіч з тунцем - насолоджувалися відпочинком на повну котушку. Набридло байдикувати - можна взяти уроки серфінгу або взяти в прокат jet sky: пострибати на хвилях в Індійському океані ні з чим не порівнянне задоволення ...

На аквабайку по хвилях

По пляжу ходять місцеві торговці, але вони не особливо напружують: досить одним жестом дати зрозуміти, що ви в їх товарах не зацікавлені, і вони не стануть вам набридати і підуть далі. Якщо все ж попадеться який-небудь наполегливий продавець, то на виручку прийдуть працівники кафе, в альтанці якого ви відпочиваєте, і вже в досить жорсткій формі проженуть бідолаху геть: комфорт клієнтів понад усе. Деякі місцеві підприємці вдаються до хитрощів, гуляючи по пляжу з ось такими чарівними створіннями:

Ім'я у неї напрочуд рідне - Маша

Ми не могли не покликати його до себе: за спілкування і фотографії з його підопічної, довелося заплатити 200 рупій.

Резюмуючи: центральний пляж в Унаватуне відмінний. Так, він не так казково красивий, як атоли на Мальдівах: пісок досить великий і не того кольору, вода не переливається всіма відтінками від блакитного до бірюзового, але йому цього й не треба, у цього пляжу свої достоїнства. У цьому ми переконалися, коли пішли перевірити інший пляж в околицях Уни: розрекламований Jungle Beach.

Пішки йти далеко, тому зайшли до сусіда по віллі: він працює таксистом на тук-туку, і за 100 рупій він домчав нас за 5-10 хвилин. Взагалі, за час відпустки на Шрі Ланці, я став великим шанувальником цього виду транспорту: швидко, бюджетно (не без торгу, звичайно) і дуже екзотично. Шкода тільки, що більшість мотобрічек в жалюгідному стані, не те що ось цей красень.

Тук-тук. Без пробігу по РФ

Я так і не зрозумів, який саме пляж називають Jungle Beach, так як приблизно в одній локації цих пляжів два. Обидва дійсно знаходяться серед джунглів, щоб потрапити на них потрібно подолати досить довгий спуск по стежці в густих зелених заростях.

Стежка, що веде до Jungle beach

Під час спуску можна поспостерігати за мавпами, які живуть тут цілими колоніями. Пляжі маленькі, не більше 100 - 150 метрів в довжину. Пісок відрізняється від того, що на центральному пляжі, значно світліше і дрібніше, а океан взагалі не впізнати: ніяких хвиль, тихо, як в басейні.

Пані та панове, Jungle beach

Око спочатку радіє, картинка схожа на той тропічний рай, який зазвичай малює нам наша уява (якщо, звичайно, не брати до уваги міські пейзажі, що видніються на протилежний від берега). Але через якийсь час, починаєш помічати і очевидні мінуси Jungle Beach: відсутність лежаків, кафешок і достатньої кількості вільного місця з часом викликають почуття туги по просторому і комфортному центрального пляжу. Однак місцеві більше люблять відпочивати тут, і їх тут досить багато: і закохані парочки і жвава дітвора і ось такі торговці канабісом (дружині пропонувати не стали, а в мені чомусь побачили любителя покурити):

Торговців марихуаною зустрічали постійно: пропонують купити, особливо нічого не соромлячись. Схоже, що для них це звичайна справа, тільки що в магазинах не продають.

Крім цих пляжів, прихованих в заростях джунглів, в пішій доступності від Унаватуни є два місця, відвідати які я настійно рекомендую. Спочатку з них я потрапив абсолютно випадково, коли пішов з пляжу, без певної мети, і просто хитався і вивчаючи околиці. Якимось чином я вийшов на невеликий горбок, звідки мені відкрився такий вигляд:

Заворожений цією красою, по невеликій стежці я спустився вниз, і застиг як бовдур, відчуваючи легку лоскіт від мурашок, що пробігають по всьому тілу. Величезні уламки скель, наче кинуті сюди якимось велетнем, лежали в кількох метрах від берега, а могутній океан розганяв хвилі, і з усією своєю первісною люттю, обрушував їх на ці валуни.

Місце сили в наближенні

Фота найдрібніших, ніби вода розклалася на молекули, бризок, піднімалися високо вгору, утворюючи величезну водно-дисперсійне хмара. Я забрався на ці валуни і виявився в самому центрі цієї хмари - відчуття приголомшливі. Не знаю скільки часу я там провів, борючись з переповнюють мене почуттям захвату, але в цей час моя дружина на пляжі вже почала організовувати для мене пошуково-рятувальну операцію. Ще, як на зло, на зворотному шляху порвалися мої капці, не витримавши важкого трекінгу по диким стежках ... Загалом, при зустрічі з коханою, відхопив я по-повній, хоч і пообіцяв відвести її і дочка в це неймовірне місце.

З тієї ж стежки, яка веде до валунів в океані, відкривається чудовий вид і на друге місце, яке я хочу рекомендувати до відвідування:

Вид на ступу храму зі стежки до місця сили

Однак, незважаючи на уявну близькість, пройти до цієї ступі з боку валунів не вийде, доведеться йти в обхід. Шлях до неї лежить через джунглі і невелику, але дуже яскраву село.

Пасовище біля села

Під час прогулянки вас буде супроводжувати чудовий спів ланкійських птахів, дорогу будуть перебігати спритні варани, а якщо пощастить, то можна буде зустріти і інших, більш укритті представників фауни. Навколо будуть рости дивовижні тропічні рослини і екзотичні дерева з гігантськими плодами:

Потім дізналися - це джек фрут, цілком їстівний плід

Так що, в дорозі до цього буддійського храму не занудьгували.

Храм в районі Унаватуни розташований на досить великій території і в дуже красивому місці: на узвишші (ближче до сонця), з трьох сторін якого соковита зелень джунглів, а з четвертої різкий обрив і океан. Це було наше перше знайомство з буддійськими спорудами, і ми були, звичайно, вражені відмінностями між Трад двох релігій: з християнськими храмами це не має нічого спільного. Насамперед, ми піднялися на ту саму ступу, яку бачили з стежки у валунів.

Ступа на території храму

По всьому її діаметру розташовані золоті статуї маленького Будди, який, в общем-то, займається звичайними мирськими справами: сидить в який-небудь позі або просто спить. Крім споглядання Будди, зі ступи відкриваються чергові шикарні види на узбережжі і океан.

Вид зі ступи в храмі

Решта території храму складається з головної будівлі, де безпосередньо проходять богослужіння, будівель поменше, в тому числі явно господарського призначення, і інших релігійних об'єктів, включаючи такі, що викликають у нас подив, скульптури:

Що символізує ця Обези, і навіщо у неї в руках маракас і булижник?

Ми сіли на лавочці, під тінню однієї з зростаючих тут пальм, звідки нікому не заважаючи, могли спостерігати за внутрішнім життям храму. Ченці, в помаранчевих каша, постійно були чимось зайняті: від прибирання території до різних релігійних ритуалів. Крім них на території храму досить багато гостей: веселі туристи, клацають затворами фотоапаратів і порушують утихомирену атмосферу, і місцеві жителі, які приходять сюди, мабуть чогось попросити у «пробудити».

Як я зрозумів, це щось на зразок Канді в наших храмах

Вечори в Унаватуне ми проводили досить одноманітно, але при цьому виключно приємно. Ми ходили в ресторани, яких тут безліч. Іноді ми розташовувалися за столиками прямо на березі, і насолоджувалися їжею, зоряним небом і шумом прибою одночасно. Гастрономічні уподобання ми визначили для себе ще вдома, тому під час усієї відпустки харчувалися виключно морепродуктами: краби, креветки, лобстери і риба, багато-багато видів риби. З усіх ресторанів нам полюбилися найбільше два місця: Hot Rock і Dacha. «Дача» - ресторан, відкритий нашими співвітчизниками, і нікого крім земляків, включаючи офіціантів, я там не зустрічав. Вечорами тут влаштовували кінотеатр під відкритим небом: опускали екран і показували фільми російською мовою. Меню в 2016 р було скромне, але можна було замовити чудово приготованого блакитного Марлін і найсмачніший (з того, що я поки пробував) стейк з тунця.

Іноді ми їли вдома, благо все необхідне для готування на кухні було. Перед цим стрибали на тук-тук, і за 10 хвилин і 200 рупій, з вітерцем доїжджали до міста Галле. Тут, по-перше, можна було придбати свіжих морських гадів на рибному ринку; а по-друге зайти в супермаркет, де штовхаючи візок під кондиціонерами, можна було купити все, крім алкоголю: від м'яса до крикетній біти. Потім вдома готували нехитрі страви, наприклад варили креветок. Чи не цих, уже червоних в пластикових упаковках, де льоду більше ніж м'яса, а свіжих, ароматних і дуже смачних.

На десерт, само-собою, завжди були фрукти: їх без проблем можна купити в Унаватуне, нікуди не виїжджаючи. Ласувати солодкими і стиглими плодами любили не тільки ми: по ночах до нас на кухню залітала кажан, і якщо ми забували прибрати тарілку з фруктами зі столу, то з ранку виявляли на них (зазвичай на бананах) сліди її зубів. Взагалі, фішка нашої вілли з однією стіною у вигляді скелі, постійно дарувала нам несподівані зустрічі з представниками місцевої фауни.

Одна з наших гостей

Я то до цього досить спокійно ставився, а ось дружина була не в захваті. Особливо сильно вона стала переживати, коли сидячи за столом, метрах в десяти від себе вище по скелі, ми побачили двометрову змію, смачно шмякнувшуюся з гілки дерева.

Вранці нашого третього дня на Цейлоні я зловив Жанадарье, що минає з порожніми контейнерами з-під сніданку, і почав його катувати розпитувати: куди, коли, і за скільки він зможе організувати нам екскурсії по прекрасній Шрі Ланці. До вечора цього ж дня, на сімейній раді, був уже остаточно спланований весь наш відпочинок. А вже завтра ми їдемо в Галле, гуляти по старому португальському форту! Альо про це в наступній части моєї розповіді.